Thursday, January 26, 2012

Pelakon Batman Begins dan Star Wars terpesona dengar alunan azan, pertimbang masuk Islam

Pelakon Ireland Liam Neeson sedang mempertimbangkan untuk masuk Islam selepas terpesona oleh agama Islam ketika dirinya melakukan suting di Turki.

Bintang filem besar sebagai seorang Katolik taat ini pernah menjadi anak altar di gereja tempatan dan bahkan pernah dilantik untuk menjadi pendeta.

Namun, selama perjalanannya di Istanbul untuk suting sebuah filem, dia tergerak oleh suara azan, yang berkumandang lima kali sehari untuk memanggil umat Islam untuk beribadah.
Dia mengatakan, "Suara azan berlaku lima kali sehari dan untuk minggu pertama hal itu boleh membuat anda gila, namun kemudian suara azan akan masuk ke jiwa dan merupakan saat yang paling indah yang boleh dirasakan.

"Ada 4000 masjid di kota Istanbul. Beberapa masjid sangat menakjubkan dan itu benar-benar membuat saya berfikir untuk menjadi seorang Muslim."

Neeson mengakui dia selalu terpesona dan bingung oleh agama, menambah, "Saya dibesarkan sebagai seorang Katolik tapi saya setiap hari bertanya kepada diri saya sendiri, secara tidak sedar, apa yang kita lakukan di planet ini? Apakah ini semua?

"Saya selalu membaca buku tentang Tuhan atau ketiadaan Tuhan dan ateisme."



0 Responses to “Pelakon Batman Begins dan Star Wars terpesona dengar alunan azan, pertimbang masuk Islam”




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
p/s: Jika ada diantara blogger yang ingin bertukar pautan link dengan detikislam.blogspot.com, boleh lah pm di facebook admin.

Juga kepada blogger-blogger yang telah membuat pautan link detikislam di blog masing-masing tetapi admin masih tidak meletakkan pautan link blog saudara saudari, minta pm juga di facebook admin. Sekian, Terima Kasih

Blog's stats Jumaat 30.12.2011 bersamaan 4 Safar 1433

Back To Top
Profile Picture
©1433 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Anda digalakkan untuk memaparkan sumber asal bahan tersebut.
E-mel :@gmail.comatau Facebook :www.facebook.com/blogdetikislam