Wednesday, September 12, 2012

MAGMA SEDANG MENGGELEGAK BAK AIR MENDIDIH DI BAWAH TANAH, TETAPI ORANG HIDUP DI ATASNYA DALAM KESELESAAN

Adalah menakjubkan bahawa terdapat magma panas yang menggelegak di bawah tanah, ia menggelegak dengan bisingnya. Maksud saya magma ini yang menggelegak seperti air dan kita mengadakan perbincangan diatasnya, sebahagian berlayar, ada yang menganjurkan majlis perkahwinan, ada yang menari di disko, ada yang tidur nyenyak, mereka semuanya sangat selesa. Adakah anda tahu bahawa kerak bumi adalah senipis kupasan kulit epal, ianya sebegitu nipis. 

Dan terdapat ruangan yang menakjubkan dan tambahan lagi dalam luasnya ruangan tersebut, kita sedang bergerak dengan kelajuan yang luar biasa. Bumi mungkin berlanggar dengan sesuatu bila-bila masa, sesuatu dapat menyerang kita bila-bila masa... ini tidak juga berlaku. Perkara ini sering terlepas. Misalnya, mereka berkata meteor telah muncul di langit dan kemudian mereka berkata ia akan tangen dengan Bumi, ianya akan tangen begitu, akan tangen begini, ia sentiasa akan menjadi tangen tetapi ia tidak akan berlanggar. Tetapi lintasan tangen begitu ini tidak akan berlaku dalam 2120. 

Ia tidak akan tangen begitu tetapi terhempas terus ke dalam bumi ini, ia akan menyerang, ia akan membuat lubang di bumi dan keluar dari arah sebelah lainnya, ia akan berputar keliling, berpusing balik sekali lagi dan datang menghempas dunia sekali lagi. Terdapat rujukan mengenai pertembungan kedua di dalam al-Quran. Bumi ini akan rebah selepas itu, bumi ini akan dibakar, bersama perlanggaran pertama akan ada gempa bumi besar-besaran di bumi dan kemudian dengan perlanggaran kedua bumi ini akan dibakar keseluruhannya. Biarlah mereka menulis begini untuk mereka yang akan hidup pada tahun 2120.

0 Responses to “MAGMA SEDANG MENGGELEGAK BAK AIR MENDIDIH DI BAWAH TANAH, TETAPI ORANG HIDUP DI ATASNYA DALAM KESELESAAN”




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
p/s: Jika ada diantara blogger yang ingin bertukar pautan link dengan detikislam.blogspot.com, boleh lah pm di facebook admin.

Juga kepada blogger-blogger yang telah membuat pautan link detikislam di blog masing-masing tetapi admin masih tidak meletakkan pautan link blog saudara saudari, minta pm juga di facebook admin. Sekian, Terima Kasih

Blog's stats Jumaat 30.12.2011 bersamaan 4 Safar 1433

Back To Top
Profile Picture
©1433 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Anda digalakkan untuk memaparkan sumber asal bahan tersebut.
E-mel :@gmail.comatau Facebook :www.facebook.com/blogdetikislam