Friday, October 12, 2012

Permainan konsol Call of Duty: Modern Warfare 2 Favela hina Islam

Seorang pemain video menemui satu scene dalam game popular "Call of Duty: Modern Warfare 2 Favela" sebuah frame gambar di atas tandas yang bertulis asma Allah, seperti dilaporkan Kavkaz.

Scene tersebut berlatar di sebuah bilik bilik mandi, yang sangat kotor, di mana terdapat bingkai gambar. 

Salah satu bingkai menunjukkan tulisan Arab yang berbunyi "Innallaha jamilun yuhibbul jamal" (Sesungguhnya Allah itu Maha Indah dan Dia menyukai keindahan)-kalimat ini adalah penggalan hadis Rasulullah (shalallahu 'alaihi wa sallam) yang diriwayatkan oleh Imam Muslim No.91-dan bingkai ini terletak di dinding di atas tandas!
Yang pelik, di bahagian bilik lain yang bukan bilik mandi, juga terdapat bingkai foto namun tidak ada tulisan asma Allah.

Dalam Islam, mengucapkannya (asma Allah) saja di tempat-tempat kotor, seperti tandas, dihukum makruh.

Game ini adalah salah satu game yang sengaja meletakkan asma Allah atau ayat-ayatNya di tempat-tempat yang tidak sepatutnya. Apakah tidak sengaja? tentu saja para pembuat game seperti itu tahu betul apa yang mereka lakukan dan apa tujuannya.

1 Responses to “Permainan konsol Call of Duty: Modern Warfare 2 Favela hina Islam”




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
p/s: Jika ada diantara blogger yang ingin bertukar pautan link dengan detikislam.blogspot.com, boleh lah pm di facebook admin.

Juga kepada blogger-blogger yang telah membuat pautan link detikislam di blog masing-masing tetapi admin masih tidak meletakkan pautan link blog saudara saudari, minta pm juga di facebook admin. Sekian, Terima Kasih

Blog's stats Jumaat 30.12.2011 bersamaan 4 Safar 1433

Back To Top
Profile Picture
©1433 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Anda digalakkan untuk memaparkan sumber asal bahan tersebut.
E-mel :@gmail.comatau Facebook :www.facebook.com/blogdetikislam