Monday, December 3, 2012

Wanita Syria ini angkat senjata melawan tentera Syria dan tentera Syiah Shabihah

Bukan hanya remaja, pemuda dan orang tua yang berjihad melawan rejim Nushairiyah Syria. Kaum wanita muslimah Syria pun turut sama mengangkat senjata untuk membela nyawa, harta, kehormatan dan agama mereka.

Tentera rejim Syria dan tentera Syiah Shabihah menangkap para wanita muslimah dan membenamkan mereka ke dalam penjara-penjara rahsia di seluruh pelusuk Syria. Penyeksaan keji dan rogol menjadi menu harian memaksa mereka memberi maklumat tentang ayah, suami, anak dan keluarga mereka yang ikut berjihad. Jarang para muslimah itu kemudian dibunuh dan mayatnya dibuang begitu saja ke jalan raya.
Keganasan rejim Nushairiyah terhadap para wanita muslimah dengan penculikan, penangkapan dan penjara dengan segala deritanya. Kereta kebal, meriam, pesawat pejuang dan helikopter tempur semakin ganas mengebom bandar-bandar dan desa-desa di seluruh Syria.
Rumah, pasar, sekolah, masjid dan bangunan-bangunan yang lain hancur lebur. Ribuan wanita muslimah dari usia muda hingga warga tua, gugur dalam serangan bom rejim tersebut.

Keadaan serba sukar telah memaksa para wanita muslimah untuk mengangkat senjata dan melawan kebiadaban rejim Nushairiyah Syria. Di bandar Talbisah, seorang wanita muslimah turut mengangkat senjata. Berlatar belakang bangunan perumahan penduduk yang hancur lebur, wanita tersebut menggelorakan jihad dan mencabar Bashar Asad.

"Kami para wanita bandar Talbisah. Kami keluarga para syuhada revolusi. Mereka mengebom rumah kami dengan 72 buah kereta kebal. Mereka adalah rejim Syria, yang disokong oleh Iran, Rusia, China, (kelompok Syiah) Hizbullah.Semua kekuatan raksasa itu menyerang kami. Kami yang lemah ini, tidak mempunyai pesawat perang, tidak mempunyai kereta kebal. "

Sambil memegang senapang wanita itu berkata, "Insya Allah Taala, kami akan membebaskan Syria dengan senjata ini. Kami, para wanita bandar Talbisah, akan mengusir pasukan mereka. Para syuhada 'kami berada di syurga, dan orang-orang yang terbunuh di pihak mereka berada di neraka. "
"Celakalah engkau wahai Bashar. Bashar adalah anjing, bukan Asad (singa). Kami para wanita Talbisah akan mengusir Bashar dan rezimnya yang gagal, zalim, pembunuh dan bodoh. Apakah dia akan mencabar semua rakyatnya? Kami para wanita menentangnya. Kami menentangnya."

Para mujahidin FSA yang mengambil video cabaran wanita muslimah ini serentak memekikkan takbir. Video ini diambil oleh Kumpulan Maklumat mujahidin FSA di bandar Talbisah pada Sabtu (1/12).

Berhampiran wilayah Lattakia yang didominasi penduduk Nushairiyah iaitu penyokong rejim Nushairiyah Bashar Asad, koordinator revolusi tempatan menyiarkan gambar seorang wanita muslimah di bandar tersebut yang ikut berjihad membela agama, nyawa, harta dan kehormatannya.

Wanita yang bekerja sebagai penggembala kambing itu memegang senjatanya dengan tangan kanan dan mendukung bayinya dengan tangan kirinya. Seorang ibu yang menyusui bayinya juga turut berjihad demi membela diri dan anaknya.

Subhanallah, Allah benar-benar menjamin kemenangan bagi penduduk muslim negeri Syam. Islam tidak akan pernah tumbang jika di tengah umatnya masih sentiasa ada orang-orang yang ikhlas berjihad dan menegakkan kalimah-Nya.

Diterjemahkan dari sumber globalmuslim.co.id

0 Responses to “Wanita Syria ini angkat senjata melawan tentera Syria dan tentera Syiah Shabihah”




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
p/s: Jika ada diantara blogger yang ingin bertukar pautan link dengan detikislam.blogspot.com, boleh lah pm di facebook admin.

Juga kepada blogger-blogger yang telah membuat pautan link detikislam di blog masing-masing tetapi admin masih tidak meletakkan pautan link blog saudara saudari, minta pm juga di facebook admin. Sekian, Terima Kasih

Blog's stats Jumaat 30.12.2011 bersamaan 4 Safar 1433

Back To Top
Profile Picture
©1433 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Anda digalakkan untuk memaparkan sumber asal bahan tersebut.
E-mel :detikislamblog@gmail.comatau Facebook :www.facebook.com/blogdetikislam