Sunday, February 10, 2013

Jayne seorang polis England bertudung

PCSO Jayne Kemp
"Saya rasa saya jatuh cinta dengan Islam."

Polis berusia 28 tahun itu mengenali Islam ketika dia membantu seorang wanita mangsa keganasan rumah tangga di Eccles, Salford.

"Di tempat Saya bekerja di Eccles, di sana ada sebuah masjid besar dan populasi Muslim yang besar. Jadi saya fikir saya harus mencari lebih banyak tentang ini," katanya.
Jayne Kemp - Police Community Support Officer
Jayne Kemp@ Aminah
Jayne, yang patuh perintah Allah dengan memakai tudung dalam tugasan hariannya sebagai anggota polis , dia masih ingat sebelum dia masuk selalu mendengar isu negatif tentang Islam. Wanita dalam Islam itu teraniaya tetapi yang jelas semua itu adalah salah.

Jayne mengagumi agama Islam yang mengajarkan nilai-nilai luhur seperti berbuat baik kepada jiran, menghormati orang-orang tua, dan menyayangi yang lebih muda.
Jayne mengucapkan Syahadat pada April tahun lalu dan merancang untuk menukar namanya menjadi Aminah.

Jayne mengatakan bahawa keislamannya diterima oleh keluarga dan rakan-rakan kerjanya. Ia mengatakan bahawa ia tidak akan memaksa kedua-dua anaknya untuk masuk Islam, sebagaimana memang tidak ada paksaan untuk masuk agama Islam.

1 Responses to “Jayne seorang polis England bertudung”




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
p/s: Jika ada diantara blogger yang ingin bertukar pautan link dengan detikislam.blogspot.com, boleh lah pm di facebook admin.

Juga kepada blogger-blogger yang telah membuat pautan link detikislam di blog masing-masing tetapi admin masih tidak meletakkan pautan link blog saudara saudari, minta pm juga di facebook admin. Sekian, Terima Kasih

Blog's stats Jumaat 30.12.2011 bersamaan 4 Safar 1433

Back To Top
Profile Picture
©1433 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Anda digalakkan untuk memaparkan sumber asal bahan tersebut.
E-mel :@gmail.comatau Facebook :www.facebook.com/blogdetikislam