Saturday, March 2, 2013

Khomeini mengafirkan seluruh sahabat dan Ahlus Sunnah

Khomeini mengkafirkan para sahabat Rasulullah shallallahu 'alihi wasallam dan menyifati mereka dengan an-Nawashib, bahkan Khameini memilih pendapat yang paling ekstrem dari pengikut-pengikut Syiah dalam hal bermuamalah dengan mereka, iaitu dianggap sebagai kafir harbi (kafir yang harus diperangi). 

Khomeini berkata, "Pendapat yang paling kuat adalah mengikutkan an-nashib dalam golongan kafir harbi dalam hal bolehnya menggunakan apa sahaja yang dia usahakan, dan hal ini telah termasuk khumus (1/5 bahagian dari harta yang wajib dikeluarkan oleh orang Syiah-pent.) . Bahkan yang nampak secara nyata adalah bolehnya merampas hartanya di mana saja dan bagaimana pun bentuknya, dan kewajipan mengeluarkan khumusdarinya. "(Tahrir al-Wasilah, I/352).

Lalu siapakah yang Khomeini maksudkan sebagai an-nawasib? Mereka adalah anda para pembaca yang Sunni, dan kita seluruhnya Ahlussunnah wal Jama'ah.

Khameini juga berkata, "Adapun Nawashib dan Khawarij-semoga Allah melaknat kedua golongan ini-keduanya tidak diragukan lagi adalah najis." (Lihat, Tahrir al-Wasilah).

0 Responses to “Khomeini mengafirkan seluruh sahabat dan Ahlus Sunnah”




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
p/s: Jika ada diantara blogger yang ingin bertukar pautan link dengan detikislam.blogspot.com, boleh lah pm di facebook admin.

Juga kepada blogger-blogger yang telah membuat pautan link detikislam di blog masing-masing tetapi admin masih tidak meletakkan pautan link blog saudara saudari, minta pm juga di facebook admin. Sekian, Terima Kasih

Blog's stats Jumaat 30.12.2011 bersamaan 4 Safar 1433

Back To Top
Profile Picture
©1433 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Anda digalakkan untuk memaparkan sumber asal bahan tersebut.
E-mel :@gmail.comatau Facebook :www.facebook.com/blogdetikislam