Wednesday, June 5, 2013

Akan ada banyak petir ketika mendekati kiamat

Imam Ahmad berkata, "Muhammad bin Mush'ab meriwayatkan kepada kami dari" Imarah dari Abu Nadhrah dari Abu Sa'id al Khudri bahawa Rasulullah SAW bersabda, "Akan ada banyak petir ketika mendekati kiamat. Sehingga seorang lelaki dan suatu kaum berkata, 'Siapakah yang tersambar petir dari kalian pagi ini?' Mereka berkata, 'Telah tersambar petir si fulan dan si fulan "

Al Hafizh Abu Bakar al bazzar mengatakan dalam musnadnya, "Ishaq meriwayatkan kepada kami dari Khalid dari Suhail dari ayahnya Abu Hurairah bahawa Rasulullah SAW bersabda," Tidak akan terjadi kiamat hingga langit menurunkan hujan sampai tidak ada lagi rumah rumah orang orang bandar dan tidak ada pula rumah rumah orang kampung. "

Imam Ahmad berkata, "Mu'amal meriwayatkan kepada kami dari Himad dari Ali bin Zaid dari Khalid ibnul Huwairits dari Abdullah bin Amru bahawa Rasulullah SAW bersabda," Ayat ayat teruntai dalam sebuah tali, kemudian tali itu putus maka sebagian yang satu mengikuti sebahagian yang lain .

Dalam beberapa tahun terakhir, sebahagian negara akan mengalami hujan yang berterusan, bahkan Arab Saudi pada masa dulu sangat gersang dan jarang hujan pun telah mengalami hujan lebat berhari-hari dan mengakibatkan bencana banjir bahkan salji pun turun di sana, apakah ini salah satu pertandanya? Wallahu alam ...

0 Responses to “Akan ada banyak petir ketika mendekati kiamat”




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
p/s: Jika ada diantara blogger yang ingin bertukar pautan link dengan detikislam.blogspot.com, boleh lah pm di facebook admin.

Juga kepada blogger-blogger yang telah membuat pautan link detikislam di blog masing-masing tetapi admin masih tidak meletakkan pautan link blog saudara saudari, minta pm juga di facebook admin. Sekian, Terima Kasih

Blog's stats Jumaat 30.12.2011 bersamaan 4 Safar 1433

Back To Top
Profile Picture
©1433 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Anda digalakkan untuk memaparkan sumber asal bahan tersebut.
E-mel :@gmail.comatau Facebook :www.facebook.com/blogdetikislam