Saturday, June 22, 2013

Kerana laungkan Allahu Akbar, seorang Yahudi ditembak petugas Israel

Seorang lelaki Yahudi telah ditembak mati berhampiran Tebing Barat Jerusalem oleh petugas keselamatan Israel yang menyangka mangsa adalah seorang pejuang Palestin, kata polis.

Tembakan didengari pada pagi Jumaat di dinding ratapan iaitu tempat suci agama Yahudi di mana ratusan jamaah sedang berdoa pada saat itu.

Polis berkata, pegawai keselamatan menembak orang itu hanya kerana mendengar mangsa melaungkan "Allahu Akbar".

Kawasan kejadian dikawal oleh pengawal bersenjata dan kawasan tersebut ditutup bagi pengunjung kira-kira satu jam dan selepas itu dibuka semula.

Insiden itu berlaku kira-kira pukul 07:40 waktu setempat (04:40 GMT).

Seorang jurucakap polis berkata pengawal keselamatan menarik senjatanya dan menembak beberapa tembakan pada lelaki itu setelah mendengar dia melaungkan "Allahu Akbar" (Allah Maha Besar, dalam bahasa Arab).

Diterjemahkan oleh Detik Islam dari sumber eramuslim.com

0 Responses to “Kerana laungkan Allahu Akbar, seorang Yahudi ditembak petugas Israel ”




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
p/s: Jika ada diantara blogger yang ingin bertukar pautan link dengan detikislam.blogspot.com, boleh lah pm di facebook admin.

Juga kepada blogger-blogger yang telah membuat pautan link detikislam di blog masing-masing tetapi admin masih tidak meletakkan pautan link blog saudara saudari, minta pm juga di facebook admin. Sekian, Terima Kasih

Blog's stats Jumaat 30.12.2011 bersamaan 4 Safar 1433

Back To Top
Profile Picture
©1433 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Anda digalakkan untuk memaparkan sumber asal bahan tersebut.
E-mel :@gmail.comatau Facebook :www.facebook.com/blogdetikislam