Sunday, June 30, 2013

Ternyata Michael Jackson telah masuk Islam sejak 2007

Berita tentang keislaman Raja Pop Michael Jackson masih menjadi kontroversi. Jermaine Jackson iaitu saudara Michael Jackson menegaskan bahawa Michael Jackson sudah menjadi Muslim dua tahun sebelum meninggal.

"Saya yakin Michael memeluk Islam dan tidak mengumumkannya sebelum dia meninggal pada tahun 2009," tegas Jermaine kepada media British (03/06/2013).
Jermaine Jackson
Lelaki yang yang masuk Islam di Saudi pada tahun 1990-an dan memakai nama hijrah Muhammad Abdul Aziz ini mendedahkan, keislaman Michael Jackson itu bermula dari buku-buku keislaman yang dihadiahkannya.

"Saya ingat peristiwa dua tahun sebelum Michael Jackson meninggal, ketika saya berada di Saudi untuk menunaikan umrah. Saya membeli 6 buah buku rohani tentang Islam dari Mekah. Lalu buku-buku itu saya hadiahkan kepada Michael setelah pulang ke Amerika, "kenangnya.

"Michael menyembunyikan Islam di dalam hatinya dan tidak mengumumkannya. Saya yakin anak-anak Michael juga memeluk Islam dan menyembunyikannya, " katanya lagi.
Michael Jackson
Jermaine yang kini tinggal di Dubai mendedahkan kenapa dirinya boleh masuk Islam. Hidayah Ilahi bermula ketika dia bertanya-tanya dan mencari jawapan tentang misteri ketuhanan Isa dan berbagai doktrin Kristian. "Saya mempunyai pertanyaan-pertanyaan yang membingungkan yang selalu saya cari jawapannya, terutama yang berkaitan dengan Kristian dan Isa 'alaihissalam dan saya telah dapat jawapan yang memuaskan setelah saya masuk Islam, "katanya.

Diterjemahkan oleh Detik Islam dari sumber globalmuslim.web.id, Wallahu'alam bissawab والله أعلمُ بالـصـواب

Isteri Imam Masjid Bilal bin Rabah ditangkap Syiah Hizbullah

Beberapa sumber Lebanon mendedahkan, Tentara Lebanon menangkap isteri Syaikh Ahmad Al-Asir, Imam Masjid Bilal bin Rabah di Shaida, selepas program wawancara melalui telefon oleh Channel TV Shafa.

Menurut akhbar Zaman Al Wasl, para aktivis yakin adanya perlibatan Syiah Hizbullah untuk mengesan isteri Al-Asir berada melalui teknologi melebihi kemudahan yang dimiliki oleh Tentera Lebanon.

Para aktivis menganggarkan bahawa langkah yang diambil oleh Tentera Lebanon ini adalah untuk menekan Syaikh Al-Asir supaya menyerahkan diri kepada tentera Syiah Hizbullah.
Hal yang sama juga berlaku, setelah dua orang menghubungi bekas artis terkenal Lebanon, Fadel Shaker, dan Syaikh Amjad Al-Asir (saudara Syaikh Ahmad Al-Asir) melalui telefon, kedua orang tersebut ditangkap.

Sumber-sumber dari pihak Sunni menyebut, Syaikh Ahmad Al-Asir, Fadel Shaker dan para pendukung Al-Asir berada di suatu tempat yang aman dan bukan berada di tempat FSA.

Diterjemahkan oleh Detik Islam dari sumber voa-islam.com, Wallahu'alam bissawab والله أعلمُ بالـصـواب. Semoga Allah melindungi mu dari kekejaman syiah di akhir zaman ini. Amin

Tubuh jadi hebat berkat solat kusyuk dan tumaninah

Tidak ada yang meragukan manfaat solat untuk kesihatan badan. Salah satu manfaatnya ialah untuk kesihatan tulang belakang. Sebuah kajian di Universiti Winscosin, Amerika Syarikat berkata, solat dengan Tumaninah akan menyembuhkan sakit belakang yang kronik.

Sesungguhnya segala sesuatu yang diciptakan Allah tiada yang sia-sia, bahkan jika mampu mensyukurinya akan menambah iman seseorang.

Itulah yang difirmankan Allah dalam surat Ali Imran 191, "Iaitu orang orang yang mengingat Allah sambil berdiri atau duduk atau dalam keadaan berbaring dan bertafakur tentang penciptaan langit dan bumi hingga (bersyukur). Ya Tuhan kami sungguh tiada yang sia-sia atas apa yang Engkau ciptakan. Maha Suci Engkau, maka pelihara kami dari seksa neraka. "

Di dalam solat ada dua aspek manfaat iaitu manfaat fizikal atau jasmani dan rohani atau spiritual. Manfaat fizikal dilhat dalam gerakan-gerakan solat yang tumaninah, sedangkan manfaat rohani dilihat dari kekhusyukan solat yang dilakukan.

Manfaat atau fadilah tersebut terangkum seperti yang disampaikan sebelumnya. Oleh kerana itu sangat penting melakukan solat dengan tumaninah dan khusyuk sehingga yang melakukan solat akan mendapat fadillah seperti yang dibuktikan ilmu pengetahuan dan dijanjikan Allah.

Ada empat gerakan pokok di dalam solat, iaitu: Qiyam (berdiri tegak), Rukuk (membungkukkan tubuh), sujud (meletakkan 7 rukun sujud di sejadah) dan duduk (diantara dua sujud, tahiyat awal dan tahiyat akhir).

Masing-masing gerakan jika dilakukan dengan cara yang betul atau tumaninah akan memberikan kesan yang hebat bagi tubuh kita.

Qiyam adalah gerakan awal solat berupa berdiri tegak dengan kedua kaki agak direnggangkan dan kedua-dua hujung luar kaki (jari kelima) bersentuhan dengan sebelahnya jika dalam solat berjemaah.

Kedua tangan didekapkan dengan tangan kanan diatas tangan kiri dan diletakkan di atas pusar.

Dalam kedudukan seperti ini secara fizikal pengucupan otot tangan, siku dan aliran fisiologi darah dalam kedudukan rehat dan keseimbangan yang akan memberi manfaat bagi melancarkan pergerakan sendi yang boleh menghalang simpulan sendi (joint stiffnes).

Kemudian dengan niat dan takbiratul ikhram yang khusyuk akan memberikan manfaat ketenangan batin yang akan menimbulkan peningkatan endorphin yang merangsang keberkesanan dan pembentukan tenaga.

Ia juga meningkatkan kadar sel darah Eosinophil yang sangat berperanan dalam fungsi kekebalan tubuh. Gerak balas tubuh yang lain juga menurunkan kadar hormon cortison darah yang jika kadarnya rendah akan mencegah risiko kerosakan organ.

Tiga kesan ini juga telah dibuktikan dengan penelitian Disertasi dari DR. M. Soleh dari Universita Airlanga. Beliau telah meneliti ketiga kadar zat tubuh tersebut pada dua kumpulan pelajar yang solat tahajud dimana satu kumpulan diajarkan dengan cara khusyuk dan kumpulan lain dibiarkan solat seperti biasa.

Kedudukan kedua adalah gerakan rukuk. Rukuk yang tumaninah sesuai ialah contoh Nabi adalah posisi dimana tulang punggung tegak 90 darjah. Kedudukan kepala tidak boleh lebih tinggi atau lebih rendah dari bahu. Kedua tangan diletakkan di kedua-dua lutut seolah menggemgam tempurung lutut.

Disebutkan dalam Hadith Riwayat Al Baihaqi dan Darquthi, "Sesungguhnya Nabi SAW, ketika rukuk, beliau membuka (meregangkan jari-jarinya) dan apabila sujud merapatkan jari-jarinya."

Juga dalam Hadist Riwayat Ibn Kuzaimah dan Ibn Hibban, "Jika kamu rukuk, letakkan kedua tanganmu pada kedua lututmu dan rengangkanlah jari-jarimu, kemudian tenanglah hingga ruas tulang belakang tegak pada tempatnya. Apabila Nabi ruku, beliau melurusan dan meratakan tulang punggungnya (90derajat) sehingga apabila diletakkan segelas air di atasnya, airnya tidak akan tumpah. "

Kedudukan sempurna atau tumaninah seperti itu, memberikan kesan kesihatan yang sangat menguntungkan bagi kesihatan tulang belakang. Dalam kedudukan rukuk tumaninah otot rangka sepanjang tulang belakang menjadi lebih rileks tanpa beban dari berat tubuh.

Daripada kajian yang dilakukan Fakulti Kejuruteraan Bioperubatan Universiti Malaya, dapat dibuktikan bahawa kedudukan sempurna rukuk berperanan dalam melambatkan proses degeneratif dengan meningkatkan pertumbuhan semula tisu baru dan juga menjaga keseimbangan cecair sel dan melancarkan fungsi buah pinggang.

Kedudukan rukuk tumaninah juga menunjukkan aktiviti otot lumbosacral ke 4 dan 5 (buku tulang pinggang) menjadi lebih rileks. Pada awal pergerakan rukuk otot-otot pinggang mengecut kemudian setelah mencapai kedudukan sempurna akan menjadi rileks.

Kedudukan seperti ini juga (rukuk tumaninah) dapat menambah kelonggaran 'spinal canal' atau saluran saraf tulang belakang, hal ini akan mengurangkan risiko mampatan saraf.

Gerakan berulang seperti itu juga akan meningkatkan fleksibiliti tulang belakang yang penting untuk kelenturan dalam menyokong beban dari tubuh.

Diterjemahkan oleh Detik Islam dari sumber fiqhislam.com, Wallahu'alam bissawab والله أعلمُ بالـصـواب

Gaza telah kehilangan 144 km padu air, sama jumlah dengan Laut Mati

Lintasan air bawah tanah tersekat antara Israel, Mesir dan laut Mediterranean. Akibatnya Gaza kini diancam krisis air yang tidak dapat dielakkan. PBB berkata krisis air akan lebih parah melanda Gaza  dalam masa beberapa tahun akan depan.

Belum termasuk 90-95 peratus wilayah perairan Gaza telah tercemar oleh sampah-sarap, bahan kimia dan air laut (masin). Kemudahan seperti penyahgaraman dan air paip umumnya adalah penyelamat bagi 1.6 juta penduduk Gaza.

Sedangkan projek-projek berskala kecil hanya dapat menyediakan air hanya sekitar 20 peratus sahaja daripada jumlah penduduk. Keadaan ini memaksa penduduk di Gaza yang miskin membeli air botol.
"Ada krisis. Ada defisit serius dalam sumber air di Gaza dan ada kerosakan serius dalam kualiti air, "kata Rebhi El Sheikh, wakil ketua Pihak Berkuasa Air Palestin (PWA), worldbulletin melaporkan pada hari Rabu (26/6).

Kajian NASA berdasarkan data satelit yang dikeluarkan tahun ini menunjukkan bahawa antara 2003 dan 2009, Gaza telah kehilangan 144 km padu air tawar yang disimpan sama dengan jumlah air yang terkandung di Laut Mati. keadaan ini membuat situasi yang sudah buruk jauh semakin merosot.

Diterjemahkan oleh Detik Islam dari sumber islampos.com
Wallahu'alam bissawab والله أعلمُ بالـصـواب
Ya Allah, selamatkan lah penduduk Gaza

Saturday, June 29, 2013

Orang Islam pertama yang mati syahid


Orang yang syahid buat pertama kalinya adalah seorang perempuan lanjut usia iaitu Sumayyah binti Khabbab, orang Islam pertama yang mati syahid di tangan kafir Quraisy di Mekah untuk mempertahankan agamanya. Akhirnya dengan balingan lembing oleh Abu Jahal, Sumayyah telah gugur syahid. Sumayyah merupakan wanita pertama Islam yang gugur syahid.

Siapakah Sumayyah binti Khabbab?

Sumayyah binti Khabbab@Khayyat (Arab: سمية بنت خياطّ‎) merupakan hamba kepada Abu Huzaifah bin Al-Mughirah iaitu seorang pembesar Quraisy dan telah menetap bersama Abu Huzaifah sedari kecil lagi memandangkan beliau seorang anak yatim piatu. Perwatakan beliau yang baik dan taat kepada perintah tuannya sememangnya menjadikan beliau cukup disegani walaupun taraf beliau hanya sebagai seorang hamba yang berkulit hitam. Beliau juga ditakdirkan berkahwin dengan Yasir yang juga bekerja dengan Abu Huzaifah. Hasil perkahwinan itu mereka dikurniakan seorang anak lelaki yang bernama Ammar ibn Yasir.

Sumayyah sekeluarga merupakan antara individu yang terawal memeluk agama Islam yang dibawa oleh junjungan besar, Nabi Muhammad s.a.w. di Mekah. Kisah beliau yang masih dikenang adalah saat beliau sekeluarga ditangkap oleh Abu Jahal dan kuncu-kuncunya. Dengan ketabahan hati Sumayyah sekeluarga serta taat setianya mereka kepada Islam, mereka tidak gentar dengan seksaan-seksaan yang dilakukan oleh Abu Jahal dan kuncu-kuncunya.

Nabi Muhammad yang melihat kejadian tersebut juga tidak mampu berbuat apa-apa. Ini kerana, tahap pengambilalihan kekuasaan, dan penerapan Islam secara utuh serta menyeluruh, lalu mengembangkannya sebagai risalah Islam ke seluruh penjuru dunia melalui dakwah dan jihad belum dapat dilakukan. Baginda hanya mampu bersabda, “Bersabarlah keluarga Yasir. Sesungguhnya kamu semua dijanjikan syurga.” Dalil ini menunjukkan jaminan Rasulullah kepada mereka sekeluarga sebagai penghuni Syurga Jannatun Naim. Akhirnya dengan balingan lembing oleh Abu Jahal, mereka sekeluarga gugur mati syahid dan Sumayyah merupakan wanita pertama Islam yang gugur mati syahid.

Sumbangan Sumaiyah amat bermakna dalam mempertahankan kesucian Aqidah Islam. Antaranya:

- Pertama, berani menyatakan yang hak.

- Kedua, sanggup mempertaruhkan nyawa kerana mempertahankan kesucian Aqidah.

-Ketiga, memberi imej yang baik kepada umat Islam dalam soal mempertahankan agama Islam.

-Keempat, memperteguh keyakinan dan keazaman penganut Islam yang lain untuk meneruskan perjuangan.


Seksaan terhadap Sumayyah sekeluarga

    * Kaki dan tangan mereka diikat dan diheret ke tengah padang pasir yang panas terik
    * Rumah mereka dibakar
    * Dicucuk dengan besi panas
    * Ditikam dengan lembing
    * Dicungkil biji mata
    * Dibenam ke dalam air


Sumber dari halaqah.net. Wallahu'alam bissawab والله أعلمُ بالـصـواب

Tentera Nato diserang hujan batu

Ribut pelik melanda salah sebuah pangkalan udara NATO terbesar di Afghanistan mengakibatkan kerosakan lebih daripada 80 buah helikopter. Ribut yang berlaku selama setengah jam itu telah berlaku pada  akhir April lalu menyebabkan kipas helikopter patah serta keretakan pada tingkap helikopter. Badan logam helikopter tersbut juga mengalami kerosakan.

Ribut itu membawa hujan batu yang begitu kuat mengakibatkan program perbaikan intensif yang akan memakan masa lebih daripada tiga minggu dan  hanya mempunyai lapan buah helikopter yang dapat berfungsi.

Hujan batu sebesar bola golf melanda pengkalan nato yang terletak di gurun bersuhu 50 darjah celsius itu.



Wallahu'alam bissawab والله أعلمُ بالـصـواب

Friday, June 28, 2013

Nama masjid paling pelik di dunia


Jika anda melancong ke Turki, pergilah ke Ka Anni Akaltu. Tempat tersebut bukan lah restoran atau resort. Ia adalah sebuah masjid.  Ka Anni Akaltu bermaksud "seakan-akan aku telah memakannya". pelikkan?

Masjid Ka Anni Akaltu adalah masjid jamek di Kabupaten Fatih di kota Istanbul, Turki. Di sebalik nama yang pelik tersebut terdapat sebuah kisah pengajaran.

Terdapat seorang warak bernama Khairuddin Affandi hidup di sebuah daerah Fatih. Dia hidup di sana sejak muda lagi. Ketika dia berjalan di pasar, dia ingin membeli buah-buahan, daging atau manisan. Dia berkata kepada dirinya sendiri 'Shaniki Yadam' (seolah-olah aku sudah memakannya). Kemudian dia letakkan wang yang dia ingin gunakan membeli makanan itu ke dalam kotak.

Tahun demi tahun, dia terus menahan dirinya dari kenikmatan makanan-makanan tersebut.  Sementara wang yang dia simpan terus bertambah di dalam kotak, sedikit demi sedikit sehingga dengan wang tersebut lah dia mampu membina sebuah masjid kecil di tempatnya.

Tatkala penduduk bandar mengetahui kisah orang warak lagi fakir ini dan mengetahui bagaimana dia boleh membina masjid tersebut maka mereka menamakan masjid jamek tersebut dengan "Shaniki Yadam-Ka Anni Akaltu(seakan-akan aku telah memakannya)".

Diterjemahkan oleh Detik Islam dari sumber islampos.com, Wallahu'alam bissawab والله أعلمُ بالـصـواب

15 maksiat yang akan menurunkan bala

Daripada Ali bin Abi Talib r.a. Rasulullah saw. Bersabda: "Apabila umat ku telah membuat lima belas perkara, maka bala pasti akan turun kepada mereka iaitu:

1. Apabila harta negara hanya beredar pada orang-orang tertentu.

2. Apabila amanah dijadikan suatu sumber keuntungan.

3. Zakat dijadikan hutang.

4. Suami memperturutkan kehendak isteri.

5. Anak derhaka terhadap ibunya,

6. sedangkan ia berbaik-baik dengan kawannya.

7. Ia suka menjauhkan diri daripada ayahnya.

8. Suara sudah ditinggikan di dalam masjid.

9. Yang menjadi ketua satu kaum adalah orang yang terhina di antara mereka.

10. Seseorang dimuliakan kerana ditakuti kejahatannya.

11. Khamar (arak) sudah diminum di merata tempat.

12. Kain sutera banyak dipakai (oleh kaum lelaki).

13. Para artis-artis disanjung-sanjung.

14. Muzik banyak dimainkan.

15. Generasi akhir umat ini melaknat (menyalahkan) generasi pertama (sahabat).

Maka pada ketika itu hendaklah mereka menanti angin merah atau gempa bumi atau pun mereka akan dirobah menjadi makhluk lain ".



H.R Termizi

keterangan

Dunia pada hari ini telah membuat segala apa yang telah disabdakan Rasulullah saw. ini, cuma mungkin belum sampai ke peringkat akhir.

Sumber dari 14.brinkster.com
Wallahu'alam bissawab والله أعلمُ بالـصـواب

Thursday, June 27, 2013

Mimpi-mimpi orang mukmin di akhir zaman

Pada akhir zaman, sesuatu yang tidak diragukan lagi bahawa mimpi baik atau benar atau mendekati kebenaran yang dilihat orang mukminin merupakan dalil dalil atau tanda tanda khusus dari Allah SWT baginya. Rasulullah SAW telah mengingatkan bahawa mimpi yang baik dan benar itu merupakan satu perempat puluh enam (1/46) dari kenabian.

Dari Anas dan Ubadah bin Ash Shamit ra bahawa Rasulullah SAW bersabda, "Mimpi orang beriman itu merupakan satu perempat puluh enam dari kenabian." (HR Bukhari, Muslim, Ahmad, Turmudzi dan Abu Daud)

صحيح البخاري 6473: حدثنا يحيى بن قزعة حدثنا إبراهيم بن سعد عن الزهري عن سعيد بن المسيب عن أبي هريرة رضي الله عنه
أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال رؤيا المؤمن جزء من ستة وأربعين جزءا من النبوة
ورواه ثابت وحميد وإسحاق بن عبد الله وشعيب عن أنس عن النبي صلى الله عليه وسلم

Telah menceritakan kepada kami Yahya bin Qaza'ah telah menceritakan kepada kami Ibrahim bin Sa'ad dari Az Zuhri dari Sa'id bin Musayyab dari Abu Hurairah radliallahu 'anhu, bahwasanya Rasulullah shallallahu' alaihi wasallam bersabda: "Mimpi seorang mukmin adalah sebahagian daripada enam atau empat puluh enam bahagian kenabian. "Dan hadits ini diriwayatkan oleh Tsabit, Humaid, Ishaq bin Abdullah dan Syu'aib dari Anas dari Nabi shallallahu 'alaihi wasallam. (HR Bukhari)

Mimpi baik seorang mukmin merupakan khabar gembira bagi amal-amal baiknya dan merupakan sebahagian tanda dekatnya kiamat. Rasulullah SAW telah menjelaskan bahawa mimpi seorang mukmin di akhir zaman, sedikit sekali yang bohong atau terjadi dari syaitan.

Rasulullah SAW bersabda, "Jika zaman itu telah dekat (kiamat), banyak mimpi orang beriman tidak bohong. Dan, sebenar-benar mimpi di antara kalian adalah mimpi orang yang paling jujur ​​dalam perkataan. "(HR Muslim)

صحيح مسلم 4203: و حدثنا إسمعيل بن الخليل أخبرنا علي بن مسهر عن الأعمش ح و حدثنا ابن نمير حدثنا أبي حدثنا الأعمش عن أبي صالح عن أبي هريرة قال
قال رسول الله صلى الله عليه وسلم رؤيا المسلم يراها أو ترى له وفي حديث ابن مسهر الرؤيا الصالحة جزء من ستة وأربعين جزءا من النبوة

Dan telah menceritakan kepada kami Isma'il bin Al Khalil; Telah mengkhabarkan kepada kami 'Ali bin Mushir dari Al A'masy; Demikian juga diriwayatkan dari jalur lainnya, Dan telah menceritakan kepada kami Ibnu Numair; Telah menceritakan kepada kami Bapakku telah menceritakan kepada kami al A'masy dari Abu Shalih dari Abu Hurairah dia berkata; Rasulullah shallallahu 'alaihi wasallam bersabda: "Mimpinya orang muslim adalah yang dia lihat, atau yang diperlihatkan kepadanya. Dan di dalam Hadits Ibnu Mushir; "Mimpi yang baik adalah sebahagian daripada empat puluh enam kenabian." (HR Muslim)

Demikianlah Rasulullah SAW menganggap masa kenabiannya telah habis dan tinggal peringatan-peringatannya, sebagaimana disebutkan dalam hadis yang diriwayatkan oleh Bukhari. Rasulullah SAW bersabda, "Tidak tersisa dari kenabian, kecuali peringatan-peringatan." Mereka bertanya, "Apa peringatan peringatan itu?" Rasulullah SAW menjawab, "Mimpi yang baik atau benar."

Para ulama membahagikan kebenaran mimpi orang mukmin menjadi tiga bahagian iaitu:

1. Berlaku dalam keadaan memerangi kekafiran dan kebodohan. Maka, orang mukmin terhibur dengan mimpi baik itu.

2. Berlaku dalam penguasaan ilmu ketika terjadi kekacauan dan fitnah. Dalam keadaan seperti ini, orang mukmin juga terhibur dengan mimpi yang baik itu.

3. Berlaku pada zaman turunnya Isa as dan kekhilafahan Al Mahdi kerana pada waktu itu, zaman telah berubah menjadi baik, sebagaimana Rasulullah SAW memberitahu kepada kita bahawa pada waktu itu, mimpi orang orang mukmin yang jujur ​​tidak bohong. 
Wallahu'alam bissawab والله أعلمُ بالـصـواب

Wednesday, June 26, 2013

Akhir Zaman: Manusia terakhir tinggal di bumi adalah manusia tidak beriman

Diriwayatkan dari Ibnu Umar ra bahawa Rasulullah SAW bersabda, "Kemudian Allah melepaskan angin sejuk yang berhembus dari Syam. Maka tidak ada seorang pun dari manusia yang beriman kecuali dicabut nyawanya sehingga yang tinggal hanya manusia jahat yang tidak mempunyai keimanan. Mereka tidak tahu mana yang baik dan mana yang buruk hingga syaitan muncul dan berkata, "Mengapa kamu tidak memenuhi seruanku saja?" Mereka menjawab, "Apa yang kamu perintahkan kepada kami?" syaitan memerintahkan kepada mereka untuk menyembah berhala. Maka merekapun mengikuti saranan tersebut. Sedangkan, mereka berada dalam kehidupan yang serba kecukupan, kemudian hari kiamat pun datang. "(HR Muslim dan HR Ahmad)

Dari hadis di atas, dapat diketahui sifat sifat orang yang mengalami kiamat, bagaimana Allah memberikan kenikmatan yang melimpah ruah kepada mereka dan orang orang beriman semuanya dimatikan walaupun kadar keimanannya hanya sedikit. Hal tersebut merupakan keagungan rahmat dan anugerah Allah bagi mereka. Dari hadis di atas, juga dapat diketahui tentang kiamat yang menghancurkan langit, bumi, bintang bintang, runtuhnya gunung-gunung, tumpahnya air laut dan sungai serta pelbagai pandangan yang mengerikan yang lain. Selain itu, hadis tersebut menyebutkan bahawa hanya orang orang jahat-orang yang mencampur adukkan keimanan, kekufuran, dan kemusyrikan yang akan mengalami kiamat. 

Wallahu'alam bissawab والله أعلمُ بالـصـواب

Tuesday, June 25, 2013

Kenikmatan penghuni neraka masuk ke syurga

Selepas diazab adakah orang yang melakukan dosa besar akan kekal di dalam neraka?

Jawapannya tidak dan sesiapa yang mempunyai di dalam hatinya sebesar biji sawi keimanannya maka dia tidak akan kekal di dalam neraka, malah dia akan dikeluarkan dan dimasukkan ke dalam syurga. Semuanya telah kita pelajari dan semuanya menunjukkan bahawa orang yang membuat dosa besar jika tidak bertaubat, kemudian Allah menghendaki dia diazab di dalam neraka, maka azabnya adalah untuk beberapa ketika.

Kemudian apabila telah dibersihkan maka dia akan dikeluarkan dan dikembalikan semula ke dalam syurga. Ini kerana adanya keimanan di dalam hatinya yang tidak boleh mengekalkannya di dalam neraka seperti satu hadith yang berkenaan dengan orang terakhir yang akan keluar daripada neraka ataupun dikeluarkan daripada neraka. Apabila dikeluarkan dia sudah hangus dan diletakkan disebelah sungai kehidupan kemudian dia akan hidup semula.

Abu Said Khudri bahawa Nabi saw. bersabda,

"Penghuni syurga akan masuk syurga dan penghuni neraka akan masuk neraka. Kemudian Allah Taala berfirman, 'Keluarkanlah dari neraka siapa saja yang di dalam hatinya ada keimanan sekali pun seberat biji sawi.' Orang-orang itu lalu keluar dari neraka dan tubuhnya sudah hitam hangus. Mereka lalu dimasukkan ke dalam sungai kehidupan (memberikan semangat hidup kembali), lalu tumbuhlah orang-orang tersebut sebagai tumbuhnya benih di samping tanah yang terkena air bah (banjir). Tidakkah engkau mengetahui bahawa benih itu akan keluar kekuning-kuningan dan berseri-seri. "(Diriwayatkan oleh Bukhari, Muslim dan Nasai)

Orang yang terakhir keluar dari neraka dan masuk ke dalam syurga

Diriwayatkan dari Ibnu Masud r.a. bahawa Rasulullah saw. bersabda,

"Orang yang terakhir masuk syurga adalah seorang lelaki. Ia kadang-kadang berjalan dan kadang-kadang merangkak, bahkan kadang-kadang masih dijilat-jilat juga oleh api. Setelah ia dapat melalui tempat api itu, ia pun menoleh ke belakang dan berkata, 'Maha Suci Allah yang telah menyelamatkan diriku daripadamu. Sungguh saya telah dikurniakan oleh Allah Taala suatu pemberian yang belum pernah diberikan oleh-Nya kepada seseorang pun baik dari golongan orang-orang dahulu (awalin) atau pun orang-orang belakangan (akhirin).

Kemudian ditampakkan padanya sebatang pokok, lalu ia berkata, 'Ya Tuhanku! Sudilah kiranya Engkau mendekatkan aku kepada pohon ini, supaya aku dapat bernaung di bawahnya dan dapat pula minum airnya. 'Allah berfirman,' Hai anak Adam (manusia)! Barangkali kalau sudah Kuberikan padamu permintaanmu itu, apakah kiranya engkau tidak meminta lagi yang lain? '

Orang itu menjawab, 'Ya Tuhanku! Aku tidak akan meminta yang lain lagi. '

Orang itu disuruh berjanji tidak akan meminta yang lain lagi dan setelah itu Tuhan lalu menerima permohonannya, sebab dilihatnya orang tersebut tidak sabar lagi mendapatkan keinginannya. Oleh Allah ia didekatkan pada pohon itu dan ia pun bernaung di bawahnya serta minum pula airnya. Selanjutnya ditampakkan sebatang pokok yang lain padanya dan yang lebih bagus dari yang pertama.

Orang itu berkata, 'Ya Tuhanku! Sudilah kiranya Engkau mendekatkan aku kepada pohon ini, supaya aku dapat bernaung di bawahnya dan minum airnya. Aku tidak akan meminta yang lain pada-Mu. '

Allah berfirman, 'Hai anak Adam! Bukankah sebelum ini engkau sudah berjanji tidak akan meminta yang lainnya kepada-Ku? Barangkali kalau sudah Kuberikan permintaanmu ini, engkau akan meminta lagi yang lain pula? '

Orang itu berjanji sekali lagi untuk tidak meminta yang lain. Tuhan lalu menerima permohonannya, sebab dilihatnya orang tersebut agaknya tidak sabar lagi untuk mendapatkan keinginannya itu. Oleh Allah ia didekatkan pada pohon itu dan ia pun bernaung di bawahnya serta minum airnya. Setelah itu ditampakkan pula di muka orang tadi sebatang pokok yang terletak di dekat pintu gerbang syurga yang keadaannya lebih bagus dari kedua pohon yang sebelumnya.

Orang itu berkata pula, 'Ya Tuhanku! Sudilah kiranya Engkau mendekatkan aku dari pohon ini, supaya aku bernaung di bawahnya dan minum airnya. Aku tidak akan meminta pada-Mu yang lain lagi. '

Allah berfirman, 'Hai anak Adam! Bukankah sebelum ini engkau sudah berjanji pada-Ku tidak akan meminta yang lain. '

Orang tadi menjawab, 'Benar, ya Tuhanku sekarang saya tidak meminta lagi yang lain.' Oleh Allah diterima permohonannya, sebab dilihatnya ia sudah tidak sabar lagi untuk mendapatkan keinginannya. Orang itu didekatkan pada pohon tersebut. Demi ia sudah didekatkan pada pohon yang terletak di dekat pintu syurga itu, lalu terdengar olehnya suara riuh rendah dari penghuni syurga.

Kemudian ia pun berkata lagi, 'Ya Tuhanku, masukkanlah saya ke dalam syurga.'

Allah berfirman, 'Hai anak Adam! Kurnia apakah yang kiranya dapat memuaskan hatimu, sehingga engkau tidak meminta-minta lagi? Apakah kiranya engkau puas, sekiranya engkau Kuberi kenikmatan sebesar kadar dunia dan sebuah lagi yang seperti itu? '

Orang itu berkata, 'Ya Tuhanku! Apakah Engkau memperolok-olokkan diriku padahal Engkau adalah Tuhan seru sekalian alam? '

Ibnu Masud (yang menceritakan hadis ini) lalu ketawa. Setelah itu ia berkata, 'Mengapa kamu semua (kawan-kawannya yang mendengarkan) tidak menanyakan kepadaku, apa sebab aku ketawa?' Orang-orang yang mendengar lalu bertanya, 'Mengapa engkau tertawa?' Ia menjawab, 'Begitulah Rasulullah saw. juga ketawa sewaktu menceritakan ini, lalu beliau ditanya, apakah sebab beliau tertawa. '

Beliau menjawab, 'Saya tertawa kerana Tuhan seru sekalian alam ketawa ketika orang yang meminta dimasukkan syurga itu berkata,' Apakah Engkau memperolok-olokkan diriku, padahal Engkau adalah Tuhan seru sekalian alam. '

Seterusnya Allah lalu berfirman, 'Aku tidak memperolok-olokkan engkau, tetapi memang Aku ini Maha Kuasa atas segala yang Aku kehendaki.' "(Riwayat oleh Muslim)

Motivasi buat orang beriman

Zahir daripada hadith-hadith menunjukkan jika orang yang beriman ini yang masuk neraka dahulu maka dia tidaklah sesuci orang-orang yang mendahului ataupun yang terawal masuk syurga. Jika kita lihat daripada aspek itu untuk motivasi bagus kita melihat bahagian tersebut. Maksudnya untuk memotivasikan orang contohnya kita lihat ada orang bersemangat ataupun pertengahan seperti tidak cuai ataupun dia cuai tetapi masih ada harap untuk kita berikan semangat, jadi kita beritahu padanya bahawa usahalah sungguh-sungguh supaya kita boleh masuk syurga seawal mungkin dan bukannya selepas dibersihkan di dalam neraka .

Tetapi sekiranya kita berjumpa dengan orang yang hampir-hampir berputus asa. Dia mempunyai harapan sedikit dan hendak masuk ke syurga tetapi amalannya yang dia lihat terlalu banyak amalan jahatnya lalu dia hampir-hampir berputus asa dan dia datang kepada kita lalu menyatakan, 'ustaz saya hendak masuk syurga tetapi saya tidak layak kerana terlalu banyak dosa saya. Saya tidak sempat lagi untuk memperbaiki semula kesilapan saya. '

Jadi disini kita boleh gunakan hadith tadi iaitu hadith yang orang terakhir masuk syurga. Tetapi persoalan adakah dia boleh naik ke darjat yang lebih tinggi 'wallahualam'. Zahirnya jika masuk lewat itu akan duduk berjauhan dengan Nabi.

Sumber dari halaqah.net

Golongan yang tidak dipedulikan Allah di akhirat kelak

Daripada Ibnu Hibban, al-Hakim, Ibnu Abi ˜Ashim, Ahmad dan Ibnu Asakir meriwayatkan daripada Fudhalah bin ˜Ubaid r.a bahawa Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud: 

Tiga orang yang tidak ditanya mengenai mereka : Seorang lelaki yang meninggalkan jemaah, menderhakai imamnya dan mati sebagai penderhaka. Seorang hamba lelaki atau wanita yang lari lalu mati. Seorang wanita yang ketiadaan suaminya di rumah padahal suaminya telah mencukupkan kepadanya belanja dunia lalu ia berhias selepas ketiadaan suaminya di rumah. Maka mereka tidak ditanya. Dan tiga orang yang tidak ditanya mengenai mereka iaitu: Seorang lelaki yang merebut pakaian Allah kerana pakaian Allah ialah kesombongan dan kainnya ialah kemuliaan. Dan seorang lelaki yang ragu mengenai urusan Allah dan putus asa dari rahmat Allah.

Monday, June 24, 2013

Konspirasi Yahudi disebalik bom atom Hiroshima Dan Nagasaki

Para pemodal Yahudi antarabangsa melihat tanda-tanda akan berakhirnya Perang Dunia II. Negara yang terlibat dengan perang telah lumpuh dan Stalin bertekad untuk membuat serbuan besar-besaran ke Eropah Barat secara sendirian dan akan menyerbu Amerika untuk menghancurkan musuh dan memperluaskan sayap Komunis ke seluruh dunia.

Para tokoh tentera dan awam Amerika dan Eropah menyedari ancaman bahaya ini. Mereka memandang bahawa untuk menghalang jejak langkah Stalin, pertama berperang dengan Jepun perlu ditamatkan. Perkara ini perlu dibincang  secara terbuka dengan Stalin. Akan tetapi, penyelesaian seperti itu dikhuatiri akan merugikan pihak Konspirasi antarabangsa. Akhirnya kekuatan tersembunyi ini mengambil jalan pintas untuk menunjukkan kekuatan Barat yang mengerikan itu kepada Stalin supaya Stalin tidak berani membuat serbuan terhadap Dunia Barat. Pilihan mereka adalah terhadap Jepun untuk dijadikan kambing tebusan atau medan percubaan tanpa mengambil kira akibat dari senjata pemusnah yang baru pertama kali akan digunakan ketika itu iaitu bom atom.

Protes beberapa pegawai tertinggi Amerika tentang penyelesaian masalah dengan cara barbarian seperti itu bagi mencegah malapetaka tidak mendapat perhatian sama sekali. Bernard Baruch dan para pemodal Yahudi antarabangsa telah berjaya menekan Presiden Roosevelt untuk menggunakan bom atom, walaupun jeneral Mac Arthur dan para tokoh nasional lain menentang penggunaan senjata itu. Maka tidak dapat dielakkan lagi senjata jahanam itu dijatuhkan pertama kali di bandar Hiroshima kemudian bom kedua jatuh di bandar Nagasaki. Jepun segera menyerah kepada pihak bersekutu beberapa hari selepas kejatuhan bom atom itu. Selepas itu, propaganda besar-besaran segera dilancar untuk memberikan justifikasi atas peristiwa biadab tersebut.

Kekalahan Jepun sebenarnya sudah dihidu sebelum bom atom itu dijatuhkan. Ini dijelaskan oleh jeneral Mac Arthur sendiri, sebagai panglima tertinggi tentera Amerika Syarikat di Timur.

Hal yang sama juga diucapkan oleh para tertinggi Amerika lain. Sumber perisik yang lain menunjukkan adanya gejala, bahawa Jepun sudah cuba berkali-kali untuk menyerah dan bersedia menemui di meja rundingan damai, tetapi ditolak oleh pihak yang berniat menjatuhkan bom atom tersebut.

Jatuhnya bom atom telah menamatkan Perang Dunia II. Dunia terbelah menjadi dua blok iaitu Stalin dan dunia Barat, sesuai dengan perjanjian Tehran, Malta dan Potsdam. Dalam perjanjian itu, dunia dibahagikan menjadi wilayah pengaruh yang saling berhadapan, seperti yang berlaku akibat dari perjanjian Versailles.

Namun masalahnya bukan hanya berhenti di sini. Di samping itu ada perbincangan rahsia antara para wakil pemodal antarabangsa dan Stalin untuk mendedahkan keadaan pihak masing-masing. Stalin ketika itu sedang melalui masa akhir kekuasaannya. Kekuatan atheisme yang diwakili oleh Komunisme belum tentu akan terus berperanan sebagai alat, setelah Stalin meninggal dunia. Di pihak lain, sendi-sendi yang telah diserap oleh agen-agen kekuatan tersembunyi boleh menjadi jalan mudah untuk menguasai negara itu beserta satelit-satelitnya.

Jika ada bahaya yang mungkin datang dari Stalin sendiri terbatas pada masa usia Stalin yang telah lanjut tersebut. Ia harus dielakkan supaya  Stalin tidak melangkah ke kebinasaannya sendiri, sekaligus membinasakan harapan para pemilik modal antarabangsa dan kehancuran global.

Stalin menganggap Komunis China yang dipimpin oleh Mao Tse Tung sebagai sahabat karibnya yang boleh membantu untuk mewujudkan ketamakan hegemoni antarabangsanya. Apa lagi China mempunyai potensi sangat besar dengan memiliki jumlah penduduk terbesar di dunia. Demikianlah kepentingan kedua belah pihak antara Stalin dan para pemilik modal antarabangsa telah bersekongkol terhadap musuh bersama mereka, iaitu pemerintahan nasional Chiang Kai Sek yang berusaha membina kembali negeri China dan membendung musuh yang datang dari dalam dan luar. Dengan terompet propaganda antarabangsa yang ditiup oleh Konspirasi terhadap pemerintah Chiang Kai Sek, disertai dengan penyusupan kakitangan asing ke dalam rangkaian politik, kerajaan berjaya menyingkirkan tokoh nasional tersebut. 

Presiden Amerika sendiri, Truman telah bersikap membiarkan China jatuh ke tangan Komunis. Pada masa yang sama Stalin memberikan sokongan dan dana besar-besaran untuk kemenangan revolusi Komunis China.

Masalahnya berbeza dari situasi di mana-mana sebelum ini. Kesedaran masyarakat antara bangsa tentang bahaya kekuatan tersembunyi semakin meningkat di pelbagai negera. Para tokoh antarabangsa mula memikirkan dan menyusun barisan untuk membendung tipu daya konspirasi antarabangsa. Dengan demikian, konspirasi antarabangsa akan sukar untuk melakukan langkah provokatif dan agitatif seperti terhadap bangsa yang tidak mampu untuk menghadapinya. 

Maka tertubuhlah Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (United Nations) sebagai institusi antarabangsa untuk menyelesaikan masalah yang dihadapi oleh dunia secara damai dengan prinsip moral yang boleh diterima. Malangnya, kekuatan tersembunyi juga boleh menyelusup ke dalamnya sebagaimana yang biasa dilakukan di masa-masa itu. Sejak penubuhannya, PBB sangat mengecewakan. Ini boleh dilihat dengan jelas tentang resolusi yang dikeluarkan yang kerap mendapat tentangan dari negara anggotanya sendiri. Jika terdapat resolusi yang telah diputuskan ia tidak dilaksanakan secara adil.

Masyarakat antarabangsa seharusnya menyedari apa yang sedang berlaku di PBB dan perlu berusaha menghentikan kekuatan tersembunyi itu. Kesukarannya ialah PBB bukanlah penyelesaian bagi Konspirasi antarabangsa seperti di Timur Tengah, Timur Jauh, Amerika Latin dan negara-negara blok Barat dan Timur telah menjadi kancah pertikaian serantau, dan dihadapkan kepada berbagai krisis yang tidak dapat diselesaikan. 

Untuk itu, propaganda yang serba menyesatkan diarahkan kepada mereka, agar pola pemikiran mereka diserapkan dengan maklumat yang salah. Dunia kita sekarang ini sedang menyaksikan perkembangan dasar menyeluruh di seluruh dunia yang belum pernah berlaku dalam sejarah umat manusia. Gelombang kezaliman dan atheisme telah meluas sehingga ke negara kecil. Kekuatan Konspirasi terus bermain dalam usahanya mengeksploitasi kemiskinan dan pengalaman bangsa-bangsa kecil itu dan akhirnya akan dikuasai, baik secara langsung atau pun tidak langsung.

Perubahan dasar secara drastik telah berlaku di Rusia sejak kematian Stalin. Negara-negara jiran berusaha keras untuk melepaskan diri daripada cengkaman Komunisme, selepas rahsia politik dan taktik kotor yang dipakai Stalin didedahkan oleh bangsa Rusia sendiri. Di Amerika juga berlaku perkembangan untuk memahami masalah yang dihadapi oleh bangsa sedunia, iaitu mengelakkan perang, memperbaiki keadaan politik Amerika, mencari jalan penyelesaian tentang diskriminasi perkauman dan meningkatkan kewaspadaan umum tentang bahaya Konspirasi antarabangsa. Perkembangan itu masih terus berlanjutan dalam kehidupan bangsa Amerika.

Tidak syak lagi, dunia sedang bertanya-tanpa mengenai peranan Konspirasi dalam perkembangan yang bakal berlaku di masa akan datang. Kita yakin nasib hari esok bukanlah berada di tangan makhluk tertentu, melainkan milik Tuhan sendiri. Kita perlu membandingkan masa lalu dan sekarang dan membuat kesimpulan umum berdasarkan kajian sejarah. Mungkin pada tahun-tahun mendatang akan muncul konspirasi melalui pelbagai peristiwa yang berlaku. Kemungkinan besar pelbagai peristiwa itu boleh mengalihkan orientasi dunia yang kita hadapi sekarang ini dan hakikat sebenar konspirasi tidak lagi merupakan realiti asing bagi setiap orang. 

Ia menunjukkan kekuatan yang mempunyai tujuan menghancurkan sesuatu bangsa baik dari dalam maupun dari luar. Kita harus berusaha menguasai mereka sedikit demi sedikit secara ideologi, sosial dan ekonomi. Pada ketika itu kekuatan konspirasi akan terang-terangan menghentam keyakinan agama samawi, di samping menghancurkan para tokoh agama dan pembela moral yang berdiri tegak menghadang jejak langkah Konspirasi.

Mudah-mudahan sajian buku ini menjadi peringatan tentang bahaya Konspirasi Zionisme antarabangsa yang tanpa henti melakukan persekongkolan terhadap umat manusia disebalik tragedi yang berlaku. Maklumat dan bukti-bukti yang disajikan buku ini telah membuka rahsia tentang propaganda atheisme materialis atau kefahaman yang sama dengan nya, di samping juga membongkar para tokoh dan kakitangan yang terlibat untuk mengeruhkan keadaan dan merosakkan serta memerangi ajaran agama samawi. 

Dunia harus menyedari, bahawa kekuatan tersembunyi sedang bersedia untuk menyalakan api Perang Dunia III. Perang ini seandainya benar-benar berlaku akan menjadi malapetaka yang paling dahsyat bagi sejarah umat manusia dan merupakan pelan akhir tujuan Konspirasi. Maka tidak ada kekuatan lagi yang berani melawannya, kecuali kekuatan yang berlandaskan aqidah yang subur.

Bangsa sedunia wajib menumpukan perhatian kepada bahaya yang sedang mengancam. Kita harus berjaga-jaga setiap gejala yang boleh mengheret dunia menuju kepada Perang Dunia III. Kita perlu mempunyai sikap konsisten untuk menentang siapa saja yang menimbulkan perang dan pergolakan.

Penyebaran propaganda atheisme harus dicegah dan ditentang secara hadapan. Umat ​​manusia harus ingat, bahawa kehancuran dan malapetaka adalah akibat perlanggaran yang boleh menyalakan perang dan pergolakan. Sejarah telah membuktikan bahawa satu-satunya pihak yang bertanggung jawab adalah para broker perang atau dengan kata lain, para tokoh Yahudi antarabangsa.

Diterjemahkan oleh Detik Islam dari sumber islampos.com, dari penulis buku William. G. Carr "Yahudi Mengenggam Dunia"

* bagi pembaca di Malaysia boleh dapatkan buku dari penulis Ibnuyaacob berjudul Teori Konspirasi: Rothschild Yahudi Kepercayaan Dajjal. Saya memiliki senaskah dan bagi umat Islam diluar sana anda patut memilikinya.



Sunday, June 23, 2013

Jahil: Syarikat AS hasilkan peluru babi untuk hantar muslim ke neraka

peluru babi
Sebuah syarikat persenjataan AS telah menghasilkan peluru berlapis lemak babi untuk digunakan terhadap Muslim.

"Dengan Jihawg Peluru, anda tidak hanya membunuh pengganas Islam, tapi anda juga akan menghantarnya ke neraka," kata pemilik South Fork Industries dalam siaran akhbar yang dipetik oleh The Washington Post.

"Itu perkara penting, kerana ia akan memberikan suatu ketakutan kepada bakal syahid Islam untuk mereka fikirkan sebelum mereka memutuskan untuk melancarkan serangan. Tambahnya.

Syarikat senjata yang berpusat di Dalton Gardens, Idaho jurucakap syarikat berkata, "yang disebut Peluru Jihawg, adalah" Penghalang pertahanan diri (defensif) dari orang-orang yang ekstrimis yang bertindak atas nama Islam. "

Menurut syarikat itu, peluru yang bersalut lemak daging babi, menjadikan peluru itu "haram", atau bahan-bahan yang haram yang dapat menembusi dan masuk ke dalam tubuh Muslim.

Dikatakan bahawa peluru akan membuatkan seorang muslim yang ditembak walaupun dengan satu peluru itu akan menghalang dari masuk syurga.

Syarikat mengatakan peluru babi ini akan membuat "para pengganas" akan berwaspada dan berdamai melalui 'Babi'.

Website syarikat itu juga membawa sejumlah slogan yang dianggap anti-Muslim, dengan menampilkan slogan-slogan seperti "Masukkan daging Babi di Muhammad"

Konsep syarikat tersebut tidak mempunyai pemahaman yang tepat dari ajaran al-Qur'an berkaitan daging babi.

"Tidak ada sekatan dalam Islam hanya kenalan langsung dengan daging babi, seperti yang dijelaskan dalam Al-Qur'an," kata Shannon Dunn, pembantu profesor kajian agama di Universiti Gonzaga, The Washington Post.

Dunn berkata ayat-ayat Al-Quran hanya melarang mengguna daging babi dan bangkai.

"Setahu saya, umat Islam, tidak akan dilarang memasuki syurga hanya kerana tersentuh daging babi," katanya.

"Bahkan ada beberapa penafsir yang menunjukkan bahawa umat Islam dibenarkan memakan daging babi jika dalam keadaan darurat, daripada bahaya kelaparan atau kejahilan, daging babi boleh menjadi dibenarkan jika dihadapkan dengan alternatif keterpaksaan seperti itu." Tambahnya.

Diterjemahkan oleh detik islam dari sumber eramuslim.com

Akhir Zaman: Udara tercemar


Dari Aisyah Ra. ia berkata: "Aku mendengar Rasulullah Shallallahu 'Alaihi wa Sallam bersabda;" Tidak akan terjadi hari kiamat sehingga seorang anak menjadi sebab kemarahan (bagi ibu bapanya) hujan akan menjadi panas (hujan akan berkurang dan cuaca akan menjadi panas), akan bertambah banyak orang yang tercela dan akan berkurangan orang yang baik, anak-anak menjadi berani melawan para orang tua serta orang yang jahat berani melawan orang-orang baik, "(HR. Thabrani).

Keterangan di antara tanda-tanda kiamat ialah: 

(1) Bila anak menjadi sebab kemarahan orang tuanya. 

(2) Bila hujan berkurang, cuaca menjadi panas dan udara telah tercemar (menjadi kotor). 

(3) Orang jahat bertambah ramai dan dorongan untuk membuat kejahatan sangat ramai. 

(4) Orang yang berbuat kebaikan sedikit dan tidak mendapat kemudahan yang sewajarnya. 

(5) Anak sudah berani melawan orang tua. 

(6) Orang-orang yang jahat berani melawan orang-orang yang baik dan tidak malu terhadap mereka.



Saturday, June 22, 2013

Artis jual rumah untuk mujahidin Syria

Penyanyi berasal dari Lebanon Fadel Shaker menjual rumahnya bagi membiayai perjuagan Mujahiddin di Syria dan Revolusi Syria, beliau berkata "Saya tidur di atas tanah untuk para Mujahideen di Syria,"

Shaker mengumumkan bahawa beliau akan terus menyanyi sehingga revolusi Syria menang. "Saya bekerja pada usia yang muda sebagai juruelektrik dan penjual di kedai, tetapi saya kini seorang penyanyi terkenal dan saya tidak boleh berasa gembira, saya mengambil keputusan untuk berhenti menyanyi pada hari kematian Bashar Al-Assad. Tetapi sebelum itu saya akan menyanyi dan menyokong revolusi Syria dan revolusioner. " kata Fadel Shaker.

Kerana laungkan Allahu Akbar, seorang Yahudi ditembak petugas Israel

Seorang lelaki Yahudi telah ditembak mati berhampiran Tebing Barat Jerusalem oleh petugas keselamatan Israel yang menyangka mangsa adalah seorang pejuang Palestin, kata polis.

Tembakan didengari pada pagi Jumaat di dinding ratapan iaitu tempat suci agama Yahudi di mana ratusan jamaah sedang berdoa pada saat itu.

Polis berkata, pegawai keselamatan menembak orang itu hanya kerana mendengar mangsa melaungkan "Allahu Akbar".

Kawasan kejadian dikawal oleh pengawal bersenjata dan kawasan tersebut ditutup bagi pengunjung kira-kira satu jam dan selepas itu dibuka semula.

Insiden itu berlaku kira-kira pukul 07:40 waktu setempat (04:40 GMT).

Seorang jurucakap polis berkata pengawal keselamatan menarik senjatanya dan menembak beberapa tembakan pada lelaki itu setelah mendengar dia melaungkan "Allahu Akbar" (Allah Maha Besar, dalam bahasa Arab).

Diterjemahkan oleh Detik Islam dari sumber eramuslim.com

Friday, June 21, 2013

Perang Akhir Zaman: 7 sebab Hizbullah akan kalah di Syria

Hizbullah telah menghantar para pejuangnya ke Syria untuk menyelamatkan rejim zalim Assad. Bandar Qusair dikuasai oleh pasukan Assad dan tentera pada tarikh 5 Jun. Selain itu, Hizbullah menghantar para pejuangnya ke Damsyik dan sekitarnya. Rejim Assad bersumpah untuk merebut kembali wilayah-wilayah yang dikuasai para mujahiddin terutamanya di Aleppo, dengan sokongan Hizbullah. Banyak penganalisis telah mengatakan bahawa sokongan Hizbullah terhadap rejim zalim Assad telah dan akan mengubah keseimbangan perang antara pihak pejuang meujahiddin dengan rejim Assad. Apakah Hizbullah mampu akan berjaya dalam peperangan itu bersama rejim bersenjata lengkap, dengan puluhan ribu tentera?

Ada 7 sebab mengapa Hizbullah mungkin akan tewas dalam misinua untuk menyelamatkan rejim zalim Assad dari momentum asakkan rakyatnya yang menderita di bawah penindasan selama lebih dari 40 tahun. Bermula dari aspek struktur asas, unsur-unsur tempatan Lebanon, dan faktor-faktor luaran. Faktor-faktor tersebut boleh diringkaskan sebagai berikut:

1. Jumlah korban yang tinggi
Hizbullah telah melakukan serangan besar-besaran sepanjang serangan terhadap al-Qusair dengan menghantar 1700 pejuangnya untuk menduduki kota itu. The Guardian telah melaporkan pihak Hizbullah kehilangan 200 orang sepanjang pertempuran 17 hari untuk merampas kembali bandar kecil di sempadan itu yang merupakan lebih dari 10% kekuatan pasukan yang digunakannya. Hizbullah bukanlah tentera biasa dengan tentera dengan kekuatan sekitar 20000 - 30000 pasukan. Tetapi jumlah korban tersebut, Hizbullah akan mendapatkan dilema yang akan menghancurkan kewujudan dasarnya.

2. Ajaran yang berasaskan perlawanan
Hizbullah adalah tentera ala gerila yang secara semulajadinya bersifat defensif. Ia ditubuhkan sejak tahun 1980 yang menggunakan tentera biasa seperti Israel dan telah belajar untuk menggunakan perang simetri ketika pihak lawan bergerak ke kampung halaman mereka yang secara geografi mereka telah tahu. Terlibat dalam konflik Syria menimbulkan semua masalah utama ini dimana Hizbullah sekarang ini bertindak sebagai tentera biasa untuk bertempur dengan mujahiddin yang lebih kecil dengan tektik gerila. Selain dengan para pejuang yang didorong oleh doktrinnya untuk melindungi rumah-rumah mereka dari para pelaku zalim dan penyerang warga asing.

3. Tidak mempunyai 'soft power'
Sebelum revolusi Arab, dengan kemenangannya yang dipuji keatas kekalahan tentera Israel yang dikhabarkan pada tahun 2000 dan 2006, Hizbullah menikmati status seperti selebriti di kalangan orang Arab di dunia, termasuk orang Sunni. Nasrallah yang dulunya adalah simbol kepahlawanan, namun sekarang telah kehilangan semua niat baiknya dari seluruh dunia Arab. Bahkan orang-orang Palestin yang merupakan peminat Hizbullah teramai telah berpihak pada pasukan pejuang dan laporan mengatakan bahawa Hamas telah mendedahkan rahsia Hizbullah kepada para pejuang Syria.

4. Tekanan politik Lebanon
Tarikh 15 Mac, gabungan yang menentang Hizbullah di Lubnan telah mengkritik Hizbullah terlibat dalam konflik Syria dan telah meningkatkan cara kritikannya setelah Hizbullah secara rasmi mengumumkan sokongan tentera bagi rejim Assad. Pada 14 Mac, pihak gabungan telah menunggu. Masa yang tepat untuk menyekat pengaruh Hizbullah di Lebanon dan melihat gangguan ini di dalam urusan Syria sebagai peluang penting.
5. Pertembungan Sunni-Syiah di Lebanon
Pembunuhan Hizbullah terhadap warga awam Sunni dan para pejuang Syria telah menimbulkan rasa gelisah saudara-saudara mereka di Lebanon dan boleh menyebabkan berlaku pertembungan di bandar Tripoli. Bandar lain yang terjejas seperti Sidon, di mana Syeikh sunni pro-Hizbullah terkemuka menjadi sasaran pembunuhan. Pertempuran sunni-syiah ini akan menambah beban lebih pada kepimpinan politik Hizbullah dan tekanan pada kemampuan ketenteraannya.

6. Syiah yang berbeza pendapat.
Dua ulama Syiah terkemuka di Lebanon, salah seorangnya bekas ketua Hizbullah telah mengkritik penglibatan Hizbullah dalam konflik Syria. Seorang penunjuk perasaan Syiah yang memprotes penglibatan hizbullah di Syria terbunuh pada minggu lalu. Demonstrasi itu diadakan oleh para anggota sebuah parti politik Syiah anti-Hizbullah yang jarang mengkritik Hizbullah  sebelum ini. Semua ini menunjukkan bahawa asas popular Syiah mula rapuh.

7. Ancaman Israel
Hizbullah tidak boleh menggerakkan sebahagian besar pasukannya masuk ke dalam wilayah Syria kerana perlu menjaga sempadannya dengan Israel. Faktor ini akan menghadkan penglibatannya dalam menyelamatkan rejim Assad yang pasti kurang dalam tenaga kerja.

Semua faktor ini bersama-sama menyekat matlamat Hizbullah untuk mengalahkan para pejuang mujahiddin Syria bagi menyelamatkan rejim Assad sangat sukar. Sekarang ini, Hizbullah didorong oleh naluri untuk bertahan hidup kerana telah kehilangan niat baiknya di berbagai wilayah di Arab dan masyarakat Muslim serta semua pelakon politik di sekitarnya sedang menunggu masa yang tepat untuk menghilangkan pengaruh Hizbullah. Hizbullah melihat nasibnya kini senasib dengan rejim Assad. Kesilapan perhitungan strategi Hizbullah telah masuk ke dalam kedudukan yang janggal bagi kebiasaannya setelah menikmati sokongan yang luas dari seluruh dunia Muslim.

Diterjemahkan oleh Detik Islam dari sumber islampos.com




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
p/s: Jika ada diantara blogger yang ingin bertukar pautan link dengan detikislam.blogspot.com, boleh lah pm di facebook admin.

Juga kepada blogger-blogger yang telah membuat pautan link detikislam di blog masing-masing tetapi admin masih tidak meletakkan pautan link blog saudara saudari, minta pm juga di facebook admin. Sekian, Terima Kasih

Blog's stats Jumaat 30.12.2011 bersamaan 4 Safar 1433

Back To Top
Profile Picture
©1433 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Anda digalakkan untuk memaparkan sumber asal bahan tersebut.
E-mel :@gmail.comatau Facebook :www.facebook.com/blogdetikislam