Saturday, August 9, 2014

Hanya Ada Di Gaza

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t1.0-9/10570411_738955256148433_6882464933147241754_n.jpg

Banyak yang menuduh para pemimpin Hamas hanya berfoya-foya dan bersenang-lenang sementara prajuritnya pergi berperang.

Suatu ketika, seluruh pasukan Brigade Izzudin Al-Qassam iaitu sayap pejuang Hamas berhimpun didalam terowong. Mereka diminta membuka penutup wajah masing-masing (mereka selalu memakai penutup wajah ketika keluar. Ini sesuai dengan nasihat Sheikh Ahmad Yasin agar mereka terhindar dari penyakit riya’).

Ketika diminta membuka penutup wajah itu, ada seorang yang enggan melakukannya. Sehingga semua pasukan memaksanya untuk membuka penutup wajahnya, akhirnya dia terpaksa membukanya.

Setelah penutup wajah terbuka dan wajahnya kelihatan. Maka menangislah seluruh pasukan Brigade Al-Qassam ketika itu. Ternyata, orang itu sebenarnya adalah Perdana Menteri mereka sendiri iaitu Ismail Haniya. Ya, perdana menteri Palestine sekaligus pemimpin tertinggi HAMAS. Beliau meninggalkan pejabatnya untuk bertempur bersama pasukan dan rakyatnya, tanpa ada yang mengetahuinya.

Subhanallah. Allahu Akbar !

*Diterjemahkan oleh Detik Islam dari sumber dari
peribadirasulullah.wordpress.com

0 Responses to “Hanya Ada Di Gaza”




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
p/s: Jika ada diantara blogger yang ingin bertukar pautan link dengan detikislam.blogspot.com, boleh lah pm di facebook admin.

Juga kepada blogger-blogger yang telah membuat pautan link detikislam di blog masing-masing tetapi admin masih tidak meletakkan pautan link blog saudara saudari, minta pm juga di facebook admin. Sekian, Terima Kasih

Blog's stats Jumaat 30.12.2011 bersamaan 4 Safar 1433

Back To Top
Profile Picture
©1433 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Anda digalakkan untuk memaparkan sumber asal bahan tersebut.
E-mel :@gmail.comatau Facebook :www.facebook.com/blogdetikislam