Tuesday, September 30, 2014

Asal Usul Bekas Tapak Kaki (Maqam) Nabi Ibrahim

Setelah Nabi Ismail bersetuju untuk membantu Nabi Ibrahim membangunkan Kaabah, maka Nabi Ibrahim bersama dengan anaknya pun mula membina Kaabah setelah Allah s.w.t. menunjukkan kepada mereka tempat yang harus dibina Baitullah itu. 

Ada dua riwayat yang mengatakan bahawa Allah s.w.t. meninggikan tapak Baitullah sebelum dibina oleh Nabi Ibrahim dan anaknya, tapak Baitullah tidak terkena bala bencana taufan sewaktu taufan besar melanda. Satu riwayat lagi mengatakan bahawa tapak Baitullah itu telah runtuh dalam taufan besar sepertimana runtuhnya binaan-binaan besar yang lain. Setelah peristiwa taufan besar melanda maka sesungguhnya tidak ada orang lain yang mulakan pembinaannya semula kecuali Nabi Ibrahim dan anaknya. 

Nabi Ibrahim dan Nabi Ismail memulakan pembinaan Baitullah. Nabi Ibrahim menyusun naik batu sementara Nabi Ismail pula mengutip batu-batu besar seperti yang difirman oleh Allah s.w.t. yang bermaksud, "Dan (ingatlah) ketika Nabi Ibrahim bersama-sama anaknya Nabi Ismail meninggikan binaan (tapak) Baitullah (Kaabah) sambil keduanya berdoa dengan berkata, Wahai Tuhan kami! Terimalah, daripada kami amal kami sesungguhnya Engkau amat mendengar lagi Amat Mengetahui." (surah al-Baqarah ayat 127). 

Apabila binaan sudah meninggi, Nabi Ismail, menghulurkan batu besar yang cukup tinggi dan diambil oleh Nabi Ibrahim dan membina Baitullah sehingga ia siap pembinaannya. Maka dengan kehendak Allah s.w.t. sebaik sahaja Nabi Ibrahim meletakkan kakinya di batu besar itu, maka terlekatlah tapak kaki Nabi Ibrahim sepertimana dapat kita melihatnya sehingga hari ini dekat Baitullah. Dan ini adalah suatu tanda kebesaran Allah s.w.t.

Apabila agama Islam datang, Allah s.w.t. mensyariatkan untuk bersembahyang di belakang maqam Ibrahim sepertimana firman Allah s.w.t. yang bermaksud, "Dan jadikanlah oleh kamu maqam Ibrahim itu tempat sembahyang." (surah al-Baqarah ayat 125). 

Yang dikatakan maqam Nabi Ibrahim itu adalah kedua belah bekas tapak kaki beliau dan bukan kubur Nabi Ibrahim. 

Setelah selesai pembinaan Baitullah, maka Allah s.w.t. memerintahkan Nabi Ibrahim memberi kebenaran kepada umat manusia menunaikan haji di Baitullah. Firman Allah s.w.t. yang bermaksud, "Dan serulah umat manusia untuk datang mengerjakan haji, nescaya mereka akan datang ke (Rumah Allah)mu dengan berjalan kaki, dengan berkenderaan berjenis-jenis unta yang kurus, yang datangnya dari berbagai jalan (ceruk rantau) yang jauh." (surah al-Haj ayat 27). 

Setelah itu Nabi Ibrahim naik ke gunung (Jabal) Abi Qubais satu gunung yang paling dekat dengan baitullah dan di sana beliau memanggil dengan nama Allah s.w.t., "Wahai sekalian manusia, sesungguhnya Tuhan kamu telah membina satu rumah-Nya bagi kamu, oleh itu hendaklah kamu semua tunaikan haji di sana." Nabi Ibrahim menyeru ke kanan dan ke kiri seolah-olah orang melaungkan azan. Allah s.w.t. menyampaikan seruan Nabi Ibrahim a.s pada setiap orang yang diciptakan dalam bacaan talbiah dan itulah pernyataan semua orang yang mengerjakan fardhu haji, kerana haji itu tidak akan sah tanpa talbiah. 

Bacaan talbiah antara lainnya, "Labbaikallahhummalabbaik" yang bermakna, "Aku datang untuk menunaikan panggilan-Mu ya Allah." Menunaikan haji adalah salah satu rukun Islam, oleh itu hendaklah kita menunaikannya apabila kita sudah mampu melaksanakannya. Banyak orang menunaikan haji, tetapi sekembali mereka dari menunaikan haji yang sangat menyedihkan ialah terdapat juga orang yang melakukan maksiat lebih teruk dari masa sebelum menunaikan haji. Oleh itu, hendaklah kita mulakan dengan sembahyang, puasa, zakat dan seterusnya menunaikan haji. 

Kalau kita menunaikan haji tanpa mengerjakan sembahyang lima waktu maka sia-sia sahaja haji yang kita lakukan sebab ia tidak akan diterima oleh Allah s.w.t. Dan ini adalah salah satu punca mereka yang kembali dari menunaikan haji melakukan bermacam-macam maksiat. Bagi mereka yang mendapat kenikmatan haji mereka ini tidak akan berani melakukan kerja-kerja yang dimurkai oleh Allah s.w.t. sebaliknya mereka akan berusaha untuk menjadi muslim yang sempurna. Tanpa mengerjakan sembahyang, maka semua kerja-kerja yang berbentuk amal, sedekah, zakat dan sebagainya semuanya itu tidak akan diterima oleh Allah s.w.t.

*Sumber dari tanbihul_ghafilin.tripod.com

Monday, September 29, 2014

Pada Akhir Zaman, Terkeluar Kekayaan Alam yang Terpendam Dalam Perut Bumi

Muslim meriwayatkan hadis dalam sahihnya dari Abu Hurairah bahawa Rasulullah SAW bersabda, "Bumi memuntahkan 'potongan-potongan daging' (afladz al-kabid) sebesar tiang berupa emas dan perak. Lalu datanglah seorang pembunuh dan berkata, 'Kerana ini aku membunuh.' Lalu datang seorang tukang begal dan berkata, 'Kerana ini aku diasingkan.' Lalu datang seorang pencuri dan berkata, 'Kerana ini tanganku dipotong!' Kemudian mereka membiarkan dan tidak mengambilnya sedikitpun . "

Ini adalah salah satu tanda kekuasaan Allah, iaitu Allah memerintahkan bumi untuk mengeluarkan kekayaannya yang terpendam. Rasulullah SAW menamakan kekayaan yang terpendam itu dengan Alfadz al-kabid. Kata Alfadz bermaksud "sekeping hati unta." Yang lain menerangkan ertinya adalah "sepotong daging." Hadis ini memberikan perumpamaan, yakni bumi mengeluarkan potongan-potongan yang terkandung di dalamnya. Lalu, Nabi mengumpamakan potongan-potongan itu dengan tiang kerana besarnya dan jumlahnya yang banyak. 

Ketika manusia melihat banyaknya emas dan perak, mereka bersikap zuhud dan sedih kerana mereka berbuat dosa dan maksiat dalam usaha memperoleh harta yang hina ini. [Sumber: Ensiklopedia Kiamat / Karya: Dr Umar Sulayman al-Asykar / Penerbit: Serambi]

Sunday, September 28, 2014

Kisah Di Kedai Gunting Rambut

Pada suatu petang, seorang lelaki datang ke kedai gunting rambut untuk memendekkan rambutnya yang agak panjang dan tidak terurus. Seperti biasa, si penggunting rambut menyambut pelanggannya dengan mesra dan mempersilakannya duduk.

Sedang si penggunting rambut melakukan kerjanya, mulutnya tidak berhenti bercerita. Macam-macam dibualkan menyentuh isu semasa dan kehidupan harian. Tiba-tiba si pengg...unting rambut itu bertanya suatu soalan yang agak berat.

“Tuhan ni wujud ke?” tanya si penggunting rambut.

Lelaki tersebut terkejut dengan soalan tersebut. Belum pun sempat nak menjawab, si penggunting rambut menyambung percakapannya.

“Kalau Tuhan wujud kenapa dunia ni huru-hara, manusia saling berperang dan benci sesama manusia? Tuan tengoklah berita, di sana berperang di sini berperang. Asyik bergaduh sahaja di mana-mana…” adu si penggunting rambut.

“Lihat di negara kita, sana sini buang bayi. Kes bunuh pun selalu keluar di akhbar. Masalah sosial lagi. Rasuah lagi. Teruklah!” sambungnya lagi menyatakan kekesalan.

“Tuhan tu ada.” Jawab si lelaki itu singkat. Risau melihat semangat si penggunting rambut itu dengan gunting tajam di tangannya.

“Kalau betul Tuhan ada, kenapa DIA tak selesaikan semua masalah tu? Dan buat semuanya jadi aman sahaja? Kan senang!” ujar si penggunting rambut yang umurnya 40-an itu.

Selepas beberapa minit berlalu, sesi guntingan rambut pun selesai. Selesai membayar, si lelaki mengajak si tukang gunting melihat ke luar tingkap.

“Encik lihat tak lelaki-lelaki remaja di sana? Dan pakcik tua di seberang jalan tu yang sedang duduk tu?” tanya lelaki itu.

“Ya, saya nampak. Kenapa?” si penggunting rambut bertanya kembali.

“Lelaki remaja tu rambutnya panjang, nampak tak senonoh kan? Dan pakcik tua tu pula misainya tak terurus nampaknya. Setuju tak?” Lelaki itu meminta pandangan.

“Ya, betul. Saya setuju.” si penggunting rambut mengiyakan sambil mengangguk.

“Mereka jadi macam tu sebab tukang gunting rambut tiada kah?” tiba-tiba lelaki itu mengajukan soalan ‘istimewa’ kepada si penggunting rambut.

“Eh, tak. Bukan sebab tu. Ni saya ada ni.” Si penggunting rambut menafikan.

“Habis tu kenapa lelaki-lelaki remaja itu berambut panjang dan pakcik tua itu tidak tersusun misainya?” lelaki tersebut bertanya kembali.

“Tu sebab mereka tak datang jumpa saya. Kalau mereka datang jumpa saya tentu saya akan potong rambut remaja lelaki tu bagi elok. Dan pakcik tua tu pula saya akan trim misainya bagi kemas.” jawab si penggunting rambut.

“Ya, itulah jawapan kepada persoalan encik semasa encik memotong rambut saya tadi. Tuhan itu ada. Tidaklah bermakna berlakunya peperangan, pertelingkahan, jenayah, gejala sosial, rasuah di kalangan manusia itu adalah kerana Tuhan tidak ada. Masalah ini semua timbul kerana mereka semua tidak mahu ‘berjumpa’ dengan Tuhan.” kata lelaki itu.

Si penggunting rambut mendengar dengan teliti sambil mengerutkan dahinya. Berfikir agaknya.

“Mereka yang abaikan suruhan dan perintah Tuhan. Tuhan malah telah memberikan pedoman melalui RasulNYA dan juga melalui kitabNYA iaitu al-Quran. Malangnya, manusia memilih cara mereka sendiri. Mereka menjauhkan diri dari ALLAH. Jika manusia mendekatkan diri dengan ALLAH, tentulah keadaan manusia lebih baik dan sejahtera. Lebih kurang macam sayalah sekarang ni. Lebih handsome dari lelaki-lelaki remaja dan pakcik tua tu sebab saya jumpa encik untuk dirapikan rambut saya, hehe…”

“Betul jugak. Kenapa Tuan tak jelaskan pada saya semasa potong rambut tadi” Si penggunting rambut mengangguk setuju sambil bertanya.

“Oh bukan apa. Saya risau dengan gunting di tangan encik tu. Dibuatnya encik marah nanti, tak pasal-pasal saya kena nanti…hehe. Tapi, alhamdulillah encik tak marah, malah dapat menerima penjelasan saya” Jelas lelaki tersebut sambil ketawa kecil. Si penggunting rambut itu turut tertawa juga.

Antara pengajaran penting:

Tuhan itu ada. DIA, yakni ALLAH adalah Tuhan Maha Esa. DIA lah tempat semua memohon pertolongan dan bergantung harap. ALLAH tidak beranak dan tidak diperanakkan. Dan DIA tidak sama dengan mana-mana satu pun.
Patuhlah kepada perintah ALLAH dan jauhilah larangan ALLAH. Kerana padanya terdapat kesejahteraan dan kebaikan yang menyeluruh. “Aslim, taslam”. Ambillah ISLAM secara keseluruhannya, nescaya semua manusia dan makhluq yang menghuni bersama manusia akan selamat.
Peringatan:

Ini hanyalah perumpamaan untuk dibuka fikiran sahaja. Kisah sebegini baik untuk disampaikan untuk mengajak manusia berfikir dan merenung. Namun, perumpamaan ini tidaklah tepat dengan ALLAH. Kerana ALLAH itu adalah Tuhan yang tiada suatu pun yang sama denganNYA.
Semoga ada manfaat padanya, insyaALLAH.

Wallahu Ta`ala A`lam.

*Sumber dari islamagamaku197.blogspot.com

Rothschild Duta Iblis ( Bahagian II)

Alhamdulillah, kita berjumpa lagi kali ini dengan siri PENCERAHAN seterusnya berkenaan dengan bagaimana keluarga Rothschild menjadi Duta kepada IBLIS. 


Semuanya bermula dari Mayer Amschel Baur (Rothschild) yang berada di Jerman pada 1760, Mayer Amschel Baur telah melakukan perjanjian bersama Iblis untuk menjadi duta beliau dan memastikan keturunanya melaksanakan setiap rancangan Iblis dalam menguasai manusia. Mayer Amschel Baur seperti yang diketahui adalah seorang penganut Yahudi Talmud dan mempunyai kepakaran didalam bidang sihir dan magik yang dipelajarinya dari kitab Kabala Yahudi..



Dari Kitab Kabbalah itu Mayer Amschel Baur telah mempelajari cara untuk berhubung dengan Iblis dan dengan itu Dia telah berjaya berhubung Iblis dan melakukan perjanjian untuk melaksanakan tugasan serta rancangannya..Sebenarnya keluarga Rothschild adalah penyembah Iblis tetapi dengan segala tipu daya mereka telah mengaburi mata masyarakat dunia dengan melakonkan watak sebagai penganut Yahudi. Ini semua adalah tipu daya mereka agar dapat berlindung dibelakang agama Yahudi dan dapat mengunakan identitinya dalam menguasai Negara Haram Israel..



"Lucifer is very much alive, He is our god, and we are His chosen people." -Mayer Amschel Rothschild,banker 33° Scottish rite Mason n founding father of the illuminati


Kesemua Keturunan Rothschild memainkan peranan yang penting dalam melaksanakan rancangan Iblis di akhir zaman ini dan mereka merupakan ketua-ketua Rahib bagi agama Syaitan (illuminati) yang mendahului didalam ritual penyembahan terhadap tuhan mereka iaitu Iblis laknatullah..maka dengan ini Iblis dan hulu balangnya membantu keluarga Rothschild untuk menjadi keluarga yang paling kaya,berkuasa dan terpengaruh didunia agar dapat melaksanakan tugasan Iblis dengan lebih efisien..


Pada tahun 1770 Mayer Amschel Rothschild telah melaksanakan rancangan untuk menubuhkan satu kumpulan rahsia yang dinamakan sebagai illuminati dan telah melantik serta memberi kepercayaan kepada beberapa keluarga Yahudi (penyembah Syaitan) untuk melaksanakan rancangan New World Order atau lebih tepat lagi satu Order Secular yang membawa manusia jauh daripada keimanan dan ketaqwaan terhadap pencipta kita iaitu ALLAH SWT..kerana itu adalah hasrat Iblis dari awal penciptaan manusia lagi..kita dapat lihat pada hari ini bagaimana manusia telah hilang pedoman,mengabaikan fitrah kehidupan dan keimanan mereka..



"Iblis menjawab: “Kerena Engkau telah menghukum aku tersesat, saya benar-benar akan menghalang mereka daripada mengikut jalan Engkau yang lurus.”kemudian saya akan mendatangi mereka dari muka dan dari belakang mereka, dari kanan dan dari kiri mereka. Dan Engkau tidak akan mendapati kebanyakan mereka bersyukur (taat)..(Al-A'raf: 16-17)


Apakah rancangan pertama Duta Iblis ini membantu Iblis membawa keturunan Nabi Adam ke neraka Jahanam??



Senjata utama yang digunakan oleh keluarga Rothschild adalah Riba Riba Riba Dan Riba..hampir 90% penduduk dunia hari ini telah memeluk Riba ke dalam pangkuan mereka dan jikalau Umat Islam faham akan implikasi Dosa Riba ini kita pasti tidak akan dapat tidur dengan lena lagi..keluarga Rothschild dengan bijaksana telah menguasai bank of England pada tahun 1815 dan telah diarah oleh Iblis laknatullah untuk menyerang manusia terutamanya umat Islam mengenai Wahyu terakhir yang diterima oleh Nabi Muhammad SAW iaitu wahyu mengenai larangan mengamalkan RIBA..Mereka telah menubuhkan The Federal Reserve,IMF dan Bank Dunia untuk mengawal ekonomi England, Amerika Syarikat, dan seterusnya ekonomi dunia. Kita tidak terlepas dari Riba perbankan..Inilah rancangan Maha Jahat mereka tanpa kita sedari. Inilah konsep Lending Money On Interest!. Rothschild telah berjaya untuk membawa umat Islam ke neraka dengan Dosa Riba yang sangat dahsyat ini.. 




Apakah impilikasi Dosa Riba dan adakah kita hamba yang tidak beriman jikalau kita mengamalkan Riba??



“Hai orang-orang yang beriman, bertakwalah kepada Allah dan tinggalkan sisa riba (yang belum dipungut) jika kamu orang-orang yang beriman…(Al-Baqarah: 278)



Adakah anda sedar bahawa Allah SWT dan Rasulullah SAW mengistiharkan perang terhadap pengamal riba..



Oleh itu, kalau kamu tidak juga melakukan (perintah mengenai larangan riba itu), maka ketahuilah kamu: akan adanya peperangan dari Allah dan RasulNya, (akibatnya kamu tidak menemui selamat). Dan jika kamu bertaubat, maka hak kamu (yang sebenarnya) ialah pokok asal harta kamu. (Dengan yang demikian) kamu tidak berlaku zalim kepada sesiapa, dan kamu juga tidak dizalimi oleh sesiapa. (Al Baqarah: 279)



Perisytiharan perang oleh Allah SWT dan Rasul itu membawa pengertian lebih luas ,Malah peperangan ini sebagaimana diumumkan oleh Allah SWT yang paling benar kalamNya adalah diisytiharkan ke atas setiap masyarakat yang menjadikan riba sebagai asas ekonomi dan sosialnya.Dosanya sangat besar dimana dapat menghapuskan berkah daripada individu serta masyarakat, bahkan dapat mendatangkan bencana di dunia dan di akhirat.



Orang-orang yang memakan (mengambil) riba itu tidak dapat berdiri betul melainkan seperti berdirinya orang yang dirasuk Syaitan dengan terhuyung-hayang kerana sentuhan (Syaitan) itu. Yang demikian ialah disebabkan mereka mengatakan: "Bahawa sesungguhnya berniaga itu sama sahaja seperti riba". Padahal Allah telah menghalalkan berjual-beli (berniaga) dan mengharamkan riba. Oleh itu sesiapa yang telah sampai kepadanya peringatan (larangan) dari Tuhannya lalu ia berhenti (dari mengambil riba), maka apa yang telah diambilnya dahulu (sebelum pengharaman itu) adalah menjadi haknya, dan perkaranya terserahlah kepada Allah. Dan sesiapa yang mengulangi lagi (perbuatan mengambil riba itu) maka itulah ahli neraka, mereka kekal di dalamnya...(Al-Baqarah: 275)


Mari kita lihat sabda Nabi Muhammad SAW mengenai Riba..


Rasulullah saw. bersabda "Apabila zina dan riba telah bermaharajalela di suatu negeri, berarti mereka telah menyediakan diri mereka untuk diseksa oleh Allah." (HR Hakim)


Jabir bin Abdillah r.a. meriwayatkan: "Rasulullah melaknat pemakan riba, yang memberi makan dengan hasil riba, dan dua orang yang menjadi saksinya." Dan beliau bersabda: "Mereka itu sama." (HR Muslim)


Rasulullah saw bersabda.: "Sungguh akan datang pada manusia suatu masa yang pada waktu itu tidak tersisa seorang pun melainkan akan makan riba; barangsiapa yang tidak memakannya maka ia akan terkena debunya." (HR Abu Daud dan Ibnu Majah)



Riba itu memiliki 73 pintu. Yang paling ringan (dosanya) adalah seperti seseorang yang berzina dengan ibunya sendiri” (HR al-Hakim dan al-Baihaqi). 
Satu dirham riba yang dimakan oleh seorang lelaki, sementara ia tahu, lebih berat (dosanya) daripada berzina dengan 36 orang pelacur” (HR Ahmad & at-Thabrani). 




Ibn Abbas r.a berkata, akan dikatakan kepada pemakan riba di hari kiamat; 
"Ambillah senjata kamu untuk berperang dengan Allah Subhanahu Wa Ta'ala kerana Allah Subhanahu Wa Ta'ala mengistiharkan atau mengizinkan perang ke atasNya kepada mereka" 




Riba sejak dahulu hingga kini merupakan alat penindasan, perhambaan, eksploitasi, kezaliman, pemerasan, penghisap darah, penjajahan dan bermacam-macam kejahatan lainnya. Semua itu bukan hanya terjadi pada peringkat individu sahaja, malah terjadi terhadap bangsa, umat dan negara. ini merupakan Rancangan Utama Ahli Jemaah Dajjal..



Kezaliman Riba Terhadap Individu dan Penjajahan Dunia



Kezaliman Riba boleh dilihat secara nyata dari peringkat sesama individu sehinggalah kepada peringkat penjajahan dunia, khususnya apa yang dilakukan oleh negara yang kuat dan kaya ke atas negara yang lemah dan miskin seperti apa yang terjadi ke atas negara-negara Dunia Ketiga. Melalui hutang dengan sistem riba, akhirnya kekayaan negara-negara Dunia Ketiga terus dirampas dan mengalir ke Institusi Jemaah Dajjal seperti IMF dan Bank Dunia, dengan hutang itu pula, negara-negara Islam dijerat dan dibonekakan dengan mudah oleh negara-negara besar.baca disini 



Penjajahan ekonomi ini seterusnya mengakibatkan kepada penjajahan fizikal yang memperolehi ketaatan negara Dunia Islam serta Negara membangun. Akibatnya kita akan sebati dan lali dengan riba sehingga jika ada orang yang tidak mengamalkan riba, orang itulah yang dianggap Asing, Pelik dan Bodoh. 



Peranan Ulama didalam Dunia Islam


Ulama yang kita miliki hari ini juga Jahil terhadap perkara ini dan tidak mempunyai ilmu pengetahuan mengenai rancangan musuh terhadap umat Islam dan jikalau ada ilmu sekali pun mereka hanya membisu,pekak dan membutakan diri.ia tersangat mendukacitakan kerana mereka juga telah kehilangan pandangan MATA HATI mereka dimana tidak mampu lagi untuk menilai dan memahami rancangan Licik musuh Islam terhadap mereka dan kita semua..Ulama pada akhir zaman ini telah ditundukkan oleh pemerintah bagi kepentingan diri mereka. Mereka telah menjual diri demi kepentingan dunia..Ulama zaman sekarang juga bukan sahaja membenarkan riba ini berlangsung dengan Fatwa-fatwa mereka tetapi juga menghalang Ulama yang Ikhlas dalam proses memberi hidayah dan petunjuk kepada umat Islam mengenai perancang musuh terhadap kita..

Pada hari ini Umat Islam sendiri seperti tidak kisah lagi mengenai Riba kerana mereka melihat bahawa Ulama yang mereka sanjungi sendiri tidak mendedahkan dan menghalang mereka dari terus terjebak ke dalam Riba. Umat Islam di zaman ini sendiri telah di brainwash oleh budaya moden yang mementingkan Materialistik seperti rumah besar,kereta besar,telifon bimbit berjenama dan barangan rumah yang berjenama..Rancangan ini juga telah dipermudahkan dengan wujudnya Kad Kredit yang membolehkan bayaran dilakukan secara ansuran dan semestinya disertakan dengan Riba..Ini juga adalah salah satu perangkap Iblis terhadap umat Islam..

Akhir sekali saya ingin memperingatkan anda semua, iaitu rancangan ini tidak berlaku secara kebetulan tetapi telah dirancang dengan rapi dan teliti oleh keluarga Rothschild selaku Duta bagi Iblis laknattullah dalam memastikan kita terutamanya Umat Islam Akhir Zaman akan menempah tiket ke neraka dengan menggunakan sistem yang telah mereka ciptakan ini (Riba)..sudah tiba masanya untuk keluarga Rothschild melaksanakan Rancangan yang paling mega mereka ke arah penubuhan sebuah kerajaan dunia (World Government) yang berpangkalan di Baitul Maqdis dengan menghambakan umat di seluruh dunia dengan sistem perbankan mereka melalui One World Currency (matawang Global)..baca disini..


Inilah yang dikatakan Riba yang telah digunakan oleh keluarga Rothschild dalam memerangkap umat Islam sedunia di akhir zaman ini..Yang baik datang dari Allah, yang buruk datang dari diri saya sendiri..Sekian Wasalam...

*Sumber dari adam-thehiddentruth.blogspot.com

note: Sejarah bank tidak pernah ditulis seperti dibukukan atau dibuku tekskan. Anda setuju pendapat ini?

Saturday, September 27, 2014

Rothschild Duta Iblis

Assalamualaikum kepada saudara saudari sekalian...Alhamdulillah, kita berjumpa lagi kali ini dengan siri yang berjudul Rothschild Duta kepada Iblis..Disini saya ingin membongkar mengenai keluarga yang menjadi Duta kepada Iblis dan telah merancang segala Rancangan besar untuk kewujudan negara Haram Israel bagi pemerintahan Al Masih Ad-Dajjal.

Nama Keluarga Rothschild telah ditubuhkan pada tahun 1776 di Frankfurt, Jerman oleh Mayer Amschel bauer - (lahir pada 1743 di Frankfurt, Jerman). Mayer Amschel bapa kepada lima anak laki-laki dimana mereka telah mewujudkan rangkaian perbankan saudagar yang paling berjaya di England.(Nathan), Perancis (James), Austria (Salomon), German)(Amschel) dan Itali (Carl). Bermula sebagai peniaga syiling dan peminjam wang, Mayer dengan cepat membina sebuah empayar perbankan saudagar swasta yang menjadi pilihan bukan sahaja kepada putera Jerman iaitu Putera William, tetapi juga telah menjadi pembiaya pilihan bagi kuasa-kuasa besar di Eropah…

Keluarga Rothschild pada hari ini mempunyai Aset kekayaan bernilai Trillion Dollar Amerika kerana itu nama keluarga mereka tidak pernah keluar didalam majalah Forbes sebagai Billionaire dunia kerana Rothschild adalah Trillionaire dan bukan Billionaire..dengan kekayaan mereka ini, keluarga Rothschild telah merancang kesemua peperangan semenjak kurun ke 17 sehingga lah ke hari ini..

The ability of the family which has founded one of the world's largest private banking dynasties to sustain their secretive fortune, which industry insiders count not in billions but in trillions..The Independent News

Mari kita lihat wajah-wajah kejam mereka:
                                Wajah-wajah Rothschild dizaman Ini..
Evelyn De Rothschild ketua keluarga Rothschild

Jacob Rothschild Raja Di Amerika Syarikat
David René James de Rothschild Raja Di Perancis
Benjamin de Rothschild
Nathaniel Philip Rothschild

Let me issue and control a nation’s money and I care not who writes the laws.– Mayer Amschel Rothschild (1744-1812), founder of the House of Rothschild
Peperangan peperangan yang telah dibiayai oleh keluarga Rothschild.

1.Revolusi Perancis pada tahun 1789 telah dibiayai oleh Keluarga Rothchild melalui agen-agen mereka di dalam Order Freemason di Perancis..revolusi ini dilakukan adalah semata mata untuk menghapuskan pengaruh Gereja katolik dan monarki Raja Louis XVI yang menjadi duri kepada order Freemason Eropah dan meletakkan boneka mereka didalam Gereja Katolik..akhirnya perancis diisytiharkan menjadi Sebuah Republik pada September 1792 selepas King Louis XVI dihukum bunuh oleh Ahli jemaah Dajjal atas arahan keluarga Rothschild.

2.Peperangan antara Duke of Wellington dan Napoleon' Bonaparte pada tahun 1815 juga telah dibiayai oleh keluarga Rothschild dan kali ini Keluarga Rothschild membiayai kedua dua belah pihak melalui James di Perancis(Napoleon) dan Nathan di England(Duke Of Wellington) agar peperangan ini dapat mengukuhkan cengkaman keluarga Rothschild terhadap dua buah negara ini..

3.Revolusi Amerika adalah satu pergolakan politik yang berlaku antara 1765 dan 1783 di mana Tiga belas Koloni di Amerika telah berpecah dari Empayar British dan membentuk sebuah negara bebas iaitu Amerika Syarikat..dan seperti biasa Keluarga Rothschild yang telah membiayai Revolusi ini..dengan terciptanya Amerika syarikat, keluarga Rothschild telah berjaya menguasai Amerika dengan sepenuhnya..kejayaan yang terpenting bagi sejarah keluarga Rothschild..

4.Pada tahun 1917 keluarga Rothschild menjadi dalang utama di sebalik pembiayaan Revolusi Bolshevik. Tindakan ini akan berjaya meletakan komunisme sebagai gerakan utama dunia yang bermula di Russia..dan rancangan ini juga adalah untuk menghapuskan monarki T’sar yang menjadi musuh utama Kepada penguasaan keluarga Rothschild terhadap negara Russia..

5.Perang dunia pertama, adalah perang Global yang telah berpusat di Eropah yang bermula pada tahun 1914 dan berlangsung sehingga tahun 1918..dan keluarga Rothschild Ini telah menggunakan kekayaanya dari lombong lombong berlian dari afrika untuk melaksanakan perang dunia yang pertama ini.perang ini sebenarnya dilaksanakan agar dapat memerangkap dan menumbangkan Empayar Uthmaniyyah.

6.Perang Dunia kedua telah dilaksanakan pada tahun 1939 sehingga 1945 dan telah meragut hampir 90 juta nyawa dan kemusnahan yang teruk terjadi di eropah..perang ini direncanakan supaya keluarga Rothschild dapat mencipta sebuah negara yahudi di palestin dengan alasan kaum Yahudi di Eropah sedang ditindas dan dizalimi oleh Hitler dari Jerman yang kononya telah membunuh 6 juta Yahudi didalam kem kem tahanan..Holocaust ini hanya lah satu PENIPUAN MEGA Yahudi untuk mendapat simpati dari Masyarakat dunia..Selepas perang dunia kedua banyak lagi perang perang kecil telah berlaku dan saya yakin keluarga Rothschild adalah dalang peperangan ini..

7.Pada tahun 2001 dunia dikejutkan dengan serangan penganas terhadap World Trade Center di New York..dan serangan ini telah menyebabkan Umat Islam telah difitnah sebagai penganas dan dalang serangan tersebut..tetapi pada hakikatnya dalang sebenar yang menyerang WTC New York adalah agen perisikan Mossad dan CIA yang dibiayai oleh keluarga Rothschild..Rancangan ini dilakukan agar imej Umat Islam dan Agama Islam dapat diburukan dengan sepenuhnya oleh Ahli Jemaah Dajjal di mata dunia..dan dari kejadian ini keseluruhan negara yang dikuasai oleh Jemaah Dajjal telah melancarkan perang terhadap islam dimana negara Afghanistan dan Iraq telah menjadi kambing hitam nafsu Ahli Jemaah Dajjal ini..sehingga kini perang ini masih berlangsung untuk menghancurkan negara Afghanistan dan Iraq secara sistematik..

Keluarga Rothschild juga mempunyai ramai Agen-agen untuk melaksanakan rancangan untuk mereka, supaya keluarga Rothschild dapat berada dibelakang tabir.

Mari mengenali siapakan Agen-Agen kepada Keluarga Rothschild yang ditugaskan untuk melaksanakan rancangan Keluarga Rothschild ini..

1.George Soros

George Soros adalah pengasas kepada Soros Fund Management dan pengerusi kepada Open Society Foundations.Hartanya dianggarkan sebanyak 27 billion dan sebagai agen kepada Rothschild ia mempunyai tugas untuk melaksanakan dasar untuk menggalakkan tadbir urus demokratik di setiap negara dan memanipulasikan kewangan dan ekonomi negara seperti yang pernah dilakukan kepada Malaysia dan Indonesia pada tahun 1997 agar negara yang diserangnya akan meminjam daripada IMF apabila ekonomi negara tersebut jatuh..dia juga merupakan seorang penyangak yang suka memporak perandakan sesebuah negara dengan memperalatkan parti pembangkang negara tersebut dengan wang yang dimilikinya..

2. David  Rockefeller

Keturunan Rockefeller telah dilantik oleh Rothschild untuk menjadi agennya di Amerika Syarikat agar dapat menguasai Amerika dari belakang tabir..keluaraga Rokerfeller mempunyai pelbagai perniagaan dan juga aktif didalam bidang politik..Bank keluarga Rockefeller menguasai 25% daripada semua aset 50 bank perdagangan terbesar di Amerika dan 30% daripada semua aset daripada 50 syarikat insurans terbesar dunia.David Rockerfeller merupakan salah satu pengasas kepada Federal Reserve bank di Amerika..dia juga merupakan salah satu arkitek kepada NEW World ORDER yang akan dilaksanakan tidak lama lagi..Harta yang dimilikinya adalah sebanyak 80 billion Dollar.

3. Henry A. Kissinger
Henry Kissinger merupakan seorang Saintis politik dan pernah menjawat jawatan sebagai setiausaha negara Amerika Syarikat,dia merupakan agen Rothschild didalam bidang politik..Henry kissinger merupakan dalang didalam pembunuhan perdana menteri pakistan iaitu Zulfikar Ali Bhutto yang telah menentang Ahli Jemaah Dajjal dengan melaksanakan program Nuklear.."We can destabilize your government and make a horrible example out of you. You will pay a heavy price if you continue your nuclear program."Henry kissinger to Zulfikar Ali Bhutto..BACA DISINI

4. Li Ka Shing
Li Ka Shing merupakan agen kepada Rothschild di China yang telah lama berkhidmat kepada Ahli Jemaah Dajjal..dia merupakan ahli perniagaan yang paling kaya dan berpengaruh di Asia..keluarganya juga mempunyai kepentingan perniagaan yang merangkumi pelbagai industri di lebih daripada 90 negara dan hartanya dianggarkan melebihi 35 billion Dollar..Lee Kuan Yew dari Singapore juga merupakan salah satu cabang daripada keluarga Li ini..maka tidak hairan lah mengapa Singapore merupakan sekutu kuat Israel laknatullah..

Perniagaan-perniagaan yang dikuasai oleh Keluarga Rothschild yang digunakan Khas untuk menguasai dunia..

Syarikat yang paling utama yang menjadi senjata bagi keluarga Rothschild adalah Bank for International Settlements (BIS) yang berpusat di Basel Switzerland,Hari ini tujuan utama BIS adalah untuk membimbing dan mengarahkan sistem kewangan global kepada kesemua bank bank pusat disetiap negara..dan pertubuhan yang menjadi alat untuk melaksanakan agenda BIS adalah Bank Federal Reserve bank of Amerika, IMF dan Bank Dunia..sementara itu Keluarga Rothschild mempunyai bank di setiap negara kecuali Iran,Korea Utara dan Cuba, agar dapat memantau perkembangan ekonomi setiap negara..

Federal Reserve bank of Amerika..apakah peranan bank ini..baca disini...

Syarikat minyak yang terbesar didunia adalah milik Rothschild seperti Syarikat Royal Dutch Shell, BP dan Exxon Mobil..Keluarga Rothschild memegang Saham terbesar di hampir Setiap Syarikat Utama Dunia seperti Monsanto,General Motors,IBM,Intel Corp,Coca Cola,Unilever,Syarikat media Reuters dan Associated Press..Associated Press adalah media yang paling berpengaruh didunia kerana syarikat ini memilih dan menentukan berita apa yang masyarakat dunia perlu ketahui..


Rahsia yang paling besar yang patut diketahui oleh umat Islam mengenai keluarga Rothschild adalah seperti tajuk di atas, dimana keluarga Rothschild merupakan duta kepada Iblis dari kalangan manusia di akhir zaman ini..untuk mengetahuinya sila nantikan sambungannya..Sekian Wasallam.

*Sumber dari adam-thehiddentruth.blogspot.com

Friday, September 26, 2014

Hedley Churchward, Orang Inggeris Pertama Menunaikan Haji

Tahukah anda? Pada tahun 1910 seorang Muslim Inggeris yang telah menunaikan ibadah haji, iaitu Hedley Churchward atau nama islamnya Mahmoud Mobarek. Beliau menjadi orang Inggeris pertama yang tercatat dalam sejarah yang menunaikan rukun Islam yang kelima iaitu menunaikan Haji.

Abdulhakim Murad, seorang pensyarah dari Universiti Cambridge jabatan Pengajian Islam, menceritakan kisah menarik peristiwa Hedley Churchward masuk Islamnya  yang tercatat sebagai muslim pertama kelahiran Inggeris yang menjalankan ibadah haji dengan menempuh perjalanan selama lima bulan ke Kota Mekah.

Hedley Churchward (Mahmoud Mobarek) lahir dari sebuah keluarga yang paling terkenal di Britain. Keluarganya mempunyai rumah paling tua kedua (berusia lebih dari 700 tahun) di Britain. Hedley Churchward juga mempunyai bakat seni sejak kecil. Bidang kepakarannya adalah melukis pemandangan untuk pentas teater dan di tahun 1880-an, dia menjadi terkenal dengan lukisan beliau.

Pada perjalanannya yang penuh inspirasi semasa melalui Sepanyol, Churchward sangat kagum melihat keindahan seni bina Islam sisa peninggalan kebesaran kerajaan Islam Andalusia. Dari Sepanyol dia kemudian meneruskan perjalanan menyeberangi ke Maghribi di mana di sana dia merasai kemurnian dan kelembutan gaya hidup Islam masyarakat Maghribi. Setelah beberapa ketika perjalanannya di Maghribi, Hedley Churchward membuat kepetusan yang sangat mengejutkan bagi keluarganya. Dia memutuskan untuk bersyahadat dan menyatakan diri masuk Islam.

Bagi seorang mualaf, Churchward mempunyai prestasi besar dalam bidang kajian Islam. Dia belajar di universiti Al-Azhar selama bertahun-tahun dan menjadi seorang pendakwah dan pensyarah terkemuka dalam kuliah Sirah di Qadi Akademi.

Sewaktu di Kaherah, Mahmoud Churchward yang mempunyai bakat seni melukis dan ditugaskan untuk menghiasi salah sebuah masjid di bandar itu. Atas jasanya, sebagai tanda terima kasih kepada Churchward, Presiden Afrika Selatan Paul Kruger ketika itu memberikan keizinan untuk membangunkan sebuah masjid pertama di Witwatersrand, Afrika Selatan. Churchward berkahwin dengan seorang wanita Mesir iaitu anak kepada pengamal undang-undang Syariah terkemuka Al-Azhar.

Sejak masuk Islam, dia telah berfikir dan merasakan bahawa dia belum sepenuhnya terintegrasi dengan Islam. Akhirnya Churchward memutuskan untuk pergi ke Mekah bagi menunaikan ibadah Haji dalam usaha untuk melengkapi Rukun Islam.

Abdul Hakim Murad menceritakan perasaan yang mendalam yang diluahkan oleh Churhward semasa perjalanannya ke Mekah melalui kenyataan Churchward sendiri:

"Suatu malam, ketika aku berjalan di sepanjang Piramid yang menjulang di waktu matahari terbenam dan melihat kaki langit di belakang bandar Kaherah yang diwarnai senja wilayah Afrika, aku memutuskan untuk melaksanakan niatku yang seharusnya aku lakukan sejak aku menjadi seorang Muslim iaitu aku akan pergi ke Kaabah di Mekah. "

Pada tahun 1910 dalam keadaan sosial politik yang tidak stabil, niat tulusnya untuk melaksanakan ibadah haji harus melalui pelbagai dokumen kerana secara syariah bukan muslim dilarang untuk masuk ke sempadan Mekah. Churchward harus menjalani ujian pengetahuan Islam selama tiga jam yang dilakukan oleh seorang Qadhi Mesir untuk mengetahui pemahaman keIslamannya. Selepas berjaya ujian, dia mendapat 'pasport keagamaan' yang disokong oleh Qadhi seorang pimpinan ulama dari kekhalifahan Utsmaniyah waktu itu dan banyak ulama terkemuka dan para imam yang membantu dirinya untuk mengatasi kemungkinan halangan birokrasi selama perjalanannya menuju Baitullah.

Churchward berangkat dari Afrika Selatan (Johannesburg) menuju ke Mekah pada tahun 1910. Dia melalui perjalanan yang sangat meletihkan dengan menaiki kapal wap melalui Bombay.

Di pelabuhan Sudan Suakin, dia berkunjung ke kedutaan British dan diberitahu bahawa dia tidak akan dibenarkan untuk turun di Jeddah. Namun, dia mampu menyelesaikan masalah itu dengan menghubungi pejabat kerajaan Utsmaniah dan masalah tersebut dapat diatasin. Di sana dia juga berkomunikasi dengan agensi panduan haji dan mereka berangkat ke Kota Suci dengan dua keldai di malam berikutnya.

Abdulhakim Murad juga menceritakan banyak rintangan yang dilalui oleh Churchward dalam perjalanan beliau menuju ke Mekah. Semasa beliau melintasi gurun, dia pernah diserang oleh sekumpulan Arab badwi yang ingin merompak kafilahnya, namun Churcward berjaya mengelak keadaan yang berbahaya tersebut di tengah panas terik padang pasir.

Meyakini bahawa Allah akan mengatur segalanya yang terbaik untuknya, akhirnya dia dan rombongannya tiba di Tanah Suci. Perjalanan selama lima bulan Churchward menuju ke Tanah Suci selesai sewaktu Churchward dan rombongannya menginjakkan kaki di Kaabah, Rumah Allah.

Mahmoud (Churchward) Mobarek adalah Muslim Inggeris pertama yang menunaikan haji dan melihat Kaabah pada tahun 1910 dan sangat dihormati kerana menjadi orang Inggeris pertama yang menjadi tetamu Allah. 

*Diterjemahkan oleh Detik Islam dari sumber eramuslim.com

Thursday, September 25, 2014

Rakyat Israel Diancam Penyakit Diabetes Selepas Perang



Akhbar Israel, Ha'aretz mengeluarkan berita kepedihan yang dialami oleh pasukan Israel pasca pencerobohan ke Gaza yang lalu. Haaretz melaporkan, jangka masa setahun selepas serangan rejim ke atas Gaza akan muncul pelbagai penyakit dan gangguan kesihatan yang kini sukar dipastikan kalangan rakyat di Israel. 

Baru-baru ini jumlah pesakit kencing manis di wilayah selatan Israel telah meningkat dan menjadi salah satu kesan yang diramalkan akan berlaku. 

Dalam laporannya, gangguan kesihatan yang dialami oleh rakyat Israel adalah akibat keadaan panik yang menyelimuti mereka yang tinggal di penempatan-penempatan haram Yahudi dan bandar-bandar berdekatan Gaza. Mereka panik setelah wilayah-wilayah tersebut dihujani dengan roket-roket para pejuang Gaza. 

Ha'aretz melaporkan para doktor tahu kemurungan dan tekanan psikologi mungkin menjadi sebab penyakit kencing manis menjangkiti mereka atau mereka berketurunan penyakit ini. Golongan mereka berpenyakit ini sangat ramai di Israel. 

Ramai pesakit kencing manis memberitahu bahawa gejala penyakit ini mula menyerang apabila mereka tertekan. 

*Diterjemahkan oleh Detik Islam dari sumber islampos.com




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
p/s: Jika ada diantara blogger yang ingin bertukar pautan link dengan detikislam.blogspot.com, boleh lah pm di facebook admin.

Juga kepada blogger-blogger yang telah membuat pautan link detikislam di blog masing-masing tetapi admin masih tidak meletakkan pautan link blog saudara saudari, minta pm juga di facebook admin. Sekian, Terima Kasih

Blog's stats Jumaat 30.12.2011 bersamaan 4 Safar 1433

Back To Top
Profile Picture
©1433 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Anda digalakkan untuk memaparkan sumber asal bahan tersebut.
E-mel :@gmail.comatau Facebook :www.facebook.com/blogdetikislam