Sunday, January 25, 2015

Freemason Hanya Dibentuk Oleh 9 Orang

sejarah freemason

FREEMASON terdiri dari dua kata, 'free "' dan" mason ". Free artinya merdeka dan mason artinya tukang bangunan. Freemason bermakna tukang bangunan yang merdeka. Freemason adalah organisasi Yahudi Antarabangsa yang tidak ada hubungannya dengan tukang-tukang bangunan yang terdapat pada abad-abad pertengahan.

Freemason di atas juga tidak ada kaitan dengan aktiviti pembinaan kapal atau gereja besar seperti yang banyak diduga oleh sebahagian orang.

Tetapi organisasi Freemason ini selalu bekerja untuk menghancurkan kesejahteraan manusia, merosakkan kehidupan politik, ekonomi dan sosial di negara-negara yang ditempatinya. Juga berusaha merosakkan bangsa dan pemerintahan bukan Yahudi (Goyim, pen.)

Tujuan akhir dari gerakan Freemason adalah mengembalikan bangunan Haikal Sulaiman1) yang terletak di Masjidil Aqsa, daerah Al-Quds yang diduduki Israel, mengibarkan bendera Israel serta mendirikan pemerintahan Zionis Antarabangsa, seperti yang diterapkan dalam Protokol para cendekiawan Zionis.

Buku Protokol ini mengandungi langkah-langkah yang telah ditetapkan oleh para hakhom, catatan pembicaraan yang dilakukan di dalam tiap mesyuarat mereka, serta berisikan dua puluh empat bahagian (ayat) yang merangkumi rancangan politik, ekonomi dan kewangan, dengan tujuan menghancurkan setiap bangsa dan pemerintahan non -Yahudi serta menyiapkan jalan penguasaan bagi orang-orang Yahudi terhadap dunia Antarabangsa.

Seorang hakhom bernama Ishaq Weis2 di dalam majalah Israel-Amerika mengatakan: "Freemason menurut sejarahnya, darjah dan pengejarannya merupakan sebuah yayasan Yahudi. Kata-kata laluan dan upacara ritual yang ada di dalam Freemason dari A sampai Z-nya adalah berjiwa Yahudi. "

Freemason adalah nama baru dari gerakan rahasia yang dibuat oleh sembilan orang Yahudi di Palestin pada tahun 37 M, yang dimaksudkan sebagai usaha untuk melawan agama Masehi, pemeluk-pemeluknya dengan cara pembunuhan orang per orang.

Kemudian datanglah Islam menghadapi gerakan rahsia ini sebagaimana agama Masehi dahulu menghadapi kekuatan tersebut yang menggunakan senjata yang sama. Freemason meletakkan dirinya sebagai musuh terhadap agama Masehi dan agama Islam. Pada tahun 1717 M gerakan rahsia ini melangsungkan seminar di London di bawah pimpinan Anderson.

la secara formal menjabat sebagai kepala gereja Protestan, tetapi pada hakikatnya adalah seorang Yahudi.

Dalam seminar inilah gerakan rahasia tersebut memakai nama Freemason sebagai nama barunya. Freemason terbahagi ke dalam tiga jenjang:

1) Freemason Simbolik Umum,
2) Freemason Kerajaan (Royal),
3) Freemason Alam Semesta. []

Sumber: Al-ahdaf al-mu'linah wal-asrar a-khafiyah liandiyati ar-putar wal-masoniyah / RAHASIA GERAKAN FREEMASONRY DAN ROTARY CLUB / Pustaka Al Kautsar, 1993 / September 1993

*Sumber dari islampos.com

0 Responses to “Freemason Hanya Dibentuk Oleh 9 Orang”




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
p/s: Jika ada diantara blogger yang ingin bertukar pautan link dengan detikislam.blogspot.com, boleh lah pm di facebook admin.

Juga kepada blogger-blogger yang telah membuat pautan link detikislam di blog masing-masing tetapi admin masih tidak meletakkan pautan link blog saudara saudari, minta pm juga di facebook admin. Sekian, Terima Kasih

Blog's stats Jumaat 30.12.2011 bersamaan 4 Safar 1433

Back To Top
Profile Picture
©1433 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Anda digalakkan untuk memaparkan sumber asal bahan tersebut.
E-mel :@gmail.comatau Facebook :www.facebook.com/blogdetikislam