Simbol Syaitan Raksasa Kelihatan Dalam Google Earth di Wilayah Kazakhstan

kazakstan

Sebuah pentagram besar terukir di tanah di kawasan terpencil Kazakhstan menyebabkan kebingungan atas teori konspirasi selepas gambar itu muncul di Google Earth muncul kembali dalam sebuah blog ilmiah popular, The Daily Mail melaporkan pada hari Jumaat.

Bintang pecah lima berukuran 366 meter dengan diameter dan terletak di pantai selatan Tobol Reservoir di bahagian utara Kazakhstan. Hampir tidak ada tanda-tanda manusia bertempat tinggal di kawasan tersebut; penempatan yang terdekat adalah bandar Lisakovsk, kira-kira 12 batu (20 kilometer) ke arah timur.
simbol setan

Tidak diketahui apa alasan simbol dan lokasi itu berada di kawasan tersebut yang jauh dari pusat penempatan di negara tersebut.

simbol setanPentagrams ini umumnya berkaitan dengan penyembahan setan, tetapi juga digunakan kumpulan berhala seperti Wicca, Bahai dan Tao China, serta neopagan dan pengikut ahli matematik Yunani, Pythagoras.

Beberapa pengulas membuat kesimpulan bahawa simbol itu adalah karya seorang pemuja setan. Lain menduga bahawa itu sisa-sisa sebuah pengkalan tentera Rusia, atau laman web yang ditinggalkan dari markas tentera era-Soviet. Kazakhstan adalah sebahagian dari bekas Kesatuan Soviet hingga kemerdekaan pada tahun 1991.

*Sumber dari eramuslim.com

Comments