Saturday, November 21, 2015

Sejumlah Keajaiban Di Akhir Zaman


KIAMAT pasti akan terjadi. Itulah yang kita imani selama ini. Hal ini terbukti dengan telah terjadinya kiamat kecil, di mana kematian menimpa individu dan berlaku pula pada sekumpulan manusia yang tinggal pada suatu daerah yang sama melalui sebuah bencana. Maka, kedatangan kiamat besar pun tidak diragukan lagi. Sebab, janji Allah itu pasti benar.

Jika kiamat kecil hanya menimpa beberapa kawasan sahaja, lain halnya dengan kiamat besar. Ketika itu, seluruh dunia dan alam semesta ini akan hancur. Planet-planet sudah tidak beredar sesuai garis edarnya. Dan akan adanya keajaiban-keajaiban yang tidak biasa terjadi. Apakah itu?

Imam Ahmad menuturkan, Syuraih bercerita kepada kami, Falih bercerita kepada kami, dari Harits, dari Fudhail, dari Ziyad bin Sa'ad, dari Abu Hurairah, Rasulullah SAW bersabda:

"Isa putra Maryam akan turun sebagai imam dan hakim yang adil, kemudian ia akan menghancurkan salib, membunuh babi dan mengembalikan keamanan, pedang-pedang akan kembali ke dalam sarungnya, setiap yang beracun akan kembali ke tempat asalnya, langit akan menurunkan rezeki dan bumi akan mengeluarkan barakahnya sehingga seorang anak kecil akan bermain-main dengan seekor ular dan itu tidak akan membahayakannya, serigala menggembalakan kambing, singa mengembala lembu dan tidak membahayakannya. "

Hanya Ahmad yang meriwayatkan hadis ini. Sanad hadis ini kuat dan sahih.

*sumber islampos.com

0 Responses to “Sejumlah Keajaiban Di Akhir Zaman”




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
p/s: Jika ada diantara blogger yang ingin bertukar pautan link dengan detikislam.blogspot.com, boleh lah pm di facebook admin.

Juga kepada blogger-blogger yang telah membuat pautan link detikislam di blog masing-masing tetapi admin masih tidak meletakkan pautan link blog saudara saudari, minta pm juga di facebook admin. Sekian, Terima Kasih

Blog's stats Jumaat 30.12.2011 bersamaan 4 Safar 1433

Back To Top
Profile Picture
©1433 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Anda digalakkan untuk memaparkan sumber asal bahan tersebut.
E-mel :@gmail.comatau Facebook :www.facebook.com/blogdetikislam