TV Mengubah Gelombang Otak


"Jangan selalu menonton 'kotak jahat itu ..!". Begitu kiranya jika orang tua menyindir anak-anak muda-apalagi di zaman maklumat yang sudah global ini, jika ada orang yang selalu nongkrongin kotak jahat itu selama berjam-jam setiap hari.

Anda mungkin akan terkejut mendapat penjelasan mengenai TV yang dipergunakan sebagai sebuah alat untuk mempengaruhi fikiran, dan akan menyertakan beberapa alasan:

1). Hampir setiap orang menonton TV.
2). Peranti utama teknologi yang dipergunakannya dalam bentuk yang lebih maju untuk program kawalan fikiran. Oleh kerana itu TV merupakan contoh yang sangat baik sekali bagaimana peranti ini mempengaruhi fikiran anda sebagai akibat pengaruh yang ditimbulkannya kepada otak.

TV Mengubah Gelombang Otak

TV adalah sebuah alat yang sempurna untuk memprogram fikiran. Sebagaimana anda dapat melihatnya, TV merupakan sebuah alat yang sangat bagus untuk memprogram fikiran. Ia menyediakan segala sesuatu untuk masuk kedalam alam bawah sedar penonton.

Sebab utamanya adalah: bahawa anda tidak mempunyai kawalan terhadap apa yang datang ke dalam fikiran anda sendiri, sesuatu itu mungkin saja baik, yang lain buruk.

Segala sesuatu yang di sedari, semuanya itu memang yang dapat dilihat. Sebagai contoh.

- Adanya saranan subliminal disembunyikan di dalam iklan-iklan. Kita tahu banyak iklan-iklan yang menjadi selingan acara TV serta membuat tertarik kepada penontonnya.

- TV menciptakan sejenis perasaan takut di dalam alam bawah sedar, mempengaruhi dan menyembuhkan pikran seseorang. Seperti kematian, rusuhan dan pembunuhan, seperti di dalam berita-berita.

- TV membuat penonton pada umumnya lemah dan selalu tidak cukup. Seperti selalu merasa tak mampu, merasa mahal, atau bahkan ingin dikelilingi gadis cantik dan selebriti kaya, yang kemudian mereka membandingkan mereka sendiri.

Sementara terdapat banyak contoh yang boleh saya kemukakan, namun yang penting adalah mengetahui bahawa TV merupakan sebuah alat yang sesuai dalam memprogram fikiran manusia.

Otak Mengira Bahawa TV Adalah Benar

Anda akan berfikir bahawa TV tidak membahayakan kerana anda tahu bahawa hal itu tidak nyata.

Akan tetapi tahukah anda bahawa alam bawah sedar anda mempercayainya bahawa hal itu nyata? Sebagai contoh: oleh kerana itu mengapa ketika anda menonton filem seram, jantung anda berdeba-debar dengan cepat.
Pengaturcaraan TV Untuk Anak-Anak

Dengan menonton TV anak-anak sebenarnya sedang diprogramkan fikirannya sejak usia awal, akan tetapi juga mungkin akan merosakkan otaknya yang akan menyebabkan tumbuh dewasa dengan berakhlak lebih menyerupai seekor binatang daripada manusia (yaitu dorongan yang mendasari hawa nafsunya) terhadap seks, kekerasan atau anarkis bahkan makanan , namun pada umur yang jauh lebih muda daripada sepatutnya atau biasanya.

*sumber islampos.com

Comments