Monday, February 29, 2016

Lelaki Ini Dapat Makan Percuma Setahun Setelah Beri Air Kepada Kucing

minum kucing

SUDAH menjadi hukum alam jika ada yang berbuat baik maka akan mendapatkan kebaikan pula, tak terkecuali berbuat baik pada haiwan. Seperti yang dialami seorang lelaki asal Saudi ini.

Pasalnya, sebuah restoran rela memberikan makan percuma selama setahun bagi lelaki penjaga syarikat yang tertangkap kamera memberikan air untuk kucing yang kehausan.

Menurut laporan Emirates247 pada Senin (12/10/2015), pemilik restoran di pelabuhan Laut Merah Barat Jeddah terharu, apabila melihat video di salah satu media sosial. Video itu menunjukkan sang penjaga memberikan tangannya yang berisi air untuk kucing haus.

"Saya memberikan orang ini makan percuma selama setahun jika ia tinggal di Jeddah. Jika dia tinggal di luar bandar, aku akan memberinya wang bernilai makanan selama satu tahun, "kata Abdullah Al Harthi, seperti dikutip surat kabar Okaz.

0 Responses to “Lelaki Ini Dapat Makan Percuma Setahun Setelah Beri Air Kepada Kucing”




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
p/s: Jika ada diantara blogger yang ingin bertukar pautan link dengan detikislam.blogspot.com, boleh lah pm di facebook admin.

Juga kepada blogger-blogger yang telah membuat pautan link detikislam di blog masing-masing tetapi admin masih tidak meletakkan pautan link blog saudara saudari, minta pm juga di facebook admin. Sekian, Terima Kasih

Blog's stats Jumaat 30.12.2011 bersamaan 4 Safar 1433

Back To Top
Profile Picture
©1433 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Anda digalakkan untuk memaparkan sumber asal bahan tersebut.
E-mel :@gmail.comatau Facebook :www.facebook.com/blogdetikislam