Bibel: “Islam Agama Akhir Zaman”

ISLAM adalah agama akhir zaman, Islam adalah agama yang sempurna untuk menyempurnakan ajaran agama sebelumnya, Islam adalah agama bagi seluruh umat manusia, Islam merupakan agama damai, rasional, relevan disetiap zaman dan merupakan satu-satunya agama yang sesuai fitrah manusia.

Kita sebagai seorang muslim tentu tidak meragukan hal ini. Banyak nash-nash Al-Quran yang menegaskan bahawa Islam adalah ajaran yang berlaku hingga datangnya hari akhir kelak. Bahawa Rasulullah Muhammad saw adalah nabi terakhir yang tidak akan ada lagi nabi yang akan turun selepas nya.

Tetapi bagaimana dengan 'nubuat' (maklumat tentang masa depan) yang disampaikan para nabi Allah SWT yang lain? adakah mereka juga menyampaikan bahawa Islam sebagai agama akhir zaman? Ya betul. Ada.

Nubuat itu sebahagian tertulis dalam Bible, di kumpulan kitab Perjanjian Lama. Adapun memang Bibel sudah tidak asli, banyak karya tangan-tangan manusia didalamnya. Tapi sekurang-kurangnya kita masih boleh menjumpai bekas-bekas petunjuk yang masih tersisa, luput dari pengubahan.

"Tetapi pada zaman raja-raja, Allah semesta langit akan mendirikan suatu kerajaan yang tidak akan binasa sampai selama-lamanya, dan kekuasaan tidak akan beralih lagi kepada bangsa lain: kerajaan itu akan meremukkan segala kerajaan dan menghabisinya, tetapi kerajaan itu sendiri akan tetap untuk selama-lamanya. "(Daniel 2: 44)

Makna 'kerajaan' disini adalah sebuah kepemimpinan umat. Dan kepemimpinan umat yang diberikan oleh Allah SWT tidak lain hanya lah Islam. Di mana Islam adalah sebuah sistem aturan yang mengatur seluruh aspek kehidupan manusia. Baik duniawi maupun akhirat. Jasmani maupun ukhrawi.

Disana dikatakan, "kerajaan yang tidak akan binasa sampai selama-lamanya". Maka sistem Islam tidak akan musnah, akan tetap ada hingga akhir zaman.

"Kekuasaan tidak akan beralih lagi kepada bangsa lain". Bermakna, Sistem Islam tidak akan dihapuskan dan umat Islam yang ada pada masa ini tidak akan dipunahkan sebagaimana bangsa-bangsa terdahulu pernah Allah SWT punahkan dengan azabnya, kerana kezaliman yang mereka lakukan.

"Apakah mereka (kaum musyrikin) yang lebih baik ataukah kaum Tubba 'dan orang-orang yang sebelum mereka. Kami telah membinasakan mereka kerana sesungguhnya mereka adalah orang-orang yang berdosa "(Qs.Ad Dukhaan: 37)

"Jika kamu berpaling, maka sesungguhnya aku telah menyampaikan kepadamu apa (amanat) yang aku diutus (untuk menyampaikan) nya kepadamu. Dan Tuhanku akan mengganti (kamu) dengan kaum yang lain (dari) kamu; dan kamu tidak dapat membuat mudharat kepada-Nya sedikitpun. Sesungguhnya Tuhanku adalah Maha Pemelihara segala sesuatu. "(Hud: 57)

Kalimat selanjutnya dalam nubuat Daniel diatas adalah: "kerajaan itu akan meremukkan segala kerajaan dan menghabisinya". Bermakna, sistem kepemimpinan Islam akan mengalahkan semua sistem-sistem kepemimpinan yang lain. Baik monarkhi, Kerajaan negara, Komunisme, Sosialisme, Kapitalisme, dan semua sistem yang lain.

Dan dengan sebab itulah, mereka orang-orang yang berfikir dari umat Kristian kemudian berpindah agama menjadi Islam.

5148FVxztiLBerikut 10 tokoh dunia dari Amerika Syarikat (AS), Bahasa Inggeris, Rusia dan lain-lain pindah keyakinan dan agama menjadi Islam. Mereka tidak hanya memilih Islam untuk mereka peluk, namun sampai saat ini juga mereka ikut aktif menyebarkan Islam. Inilah 10 tokoh dunia tersebut:
5148FVxztiL

  1. Cat Steven yang kini bernama Yusuf Islam. Dirinya dalah seorang penyanyi dunia dari Inggeris. Kini dia menjadi seorang pendakwah dan pendidik. Dia aktif mencipta lagu-lagu rohani keIslaman.
  2. Lew Alcindor seorang pemain bola keranjang dari NBA yang merupakan pencetak skor tertinggi sepanjang masa. Setelah memeluk Islam ia mengubah namanya menjadi Kareem Abdul-Jabbar. Agama asalnya adalah Kristian.
  3. Thomas J. Abercomble adalah seorang jurugambar senior di Amerika yang karya-karyanya menjadi rujukan jurugambar moden dunia.
  4. Dave Chappelle dari Amerika. Dia seorang comedian, penulis naskah, produser melalui televisyen / filem, dan actor.
  5. Julai Volkova dari Rusia. Volkova adalah penyanyi dan artis yang terkenal sebagai salah satu anggotaRussian pop duo.
  6. Lauren Booth dari Inggeris. Seorang wartawan, penyiar televisyen dan aktivis hak-hak asasi manusia.
  7. Margret Marcus yang selepas Islam menjadi Maryam Jameelah. Dia seorang saintis sosial dunia yang telah melahirkan berbagai karya diantaranya tentang Modernism, Sosiologi, History, Jihad dan Teknologi.
  8. Jermaine Jackson dari Amerika Syarikat. Dia merupakan saudara Michel Jackson dan salah satu ahli dari Jackson 5.
  9. Anthony Mundine dari Australia. Dia seorang peninju yang menjuarai pelbagai pertandingan dunia, pernah menjuarai dua kali Super Middleweight champion.
  10. Alys Faiz dari Inggeris. Seorang aktivis hak-hak asasi manusia dan keamanan. (Sally Seti)
sumber eramuslim.com

Comments