Thursday, March 14, 2013

Wanita bertudung berusia 36 tahun jadi sniper di Syria

1
Orang sekitarnya memanggilnya dengan sebutan Guevara. Nama asalnya? Hanya orang terdekatnya saja yang tahu. Dia menolak untuk menyebutkannya, apalagi pada media.

Guevara jelas sekali merujuk kepada tokoh pergerakan Ernesto 'Che' Guevara bergerak di jalan Aleppo, Syria setiap harinya. Untuk apa?

sniper_wanita_arab_syria_1

Guevara adalah seorang sniper. Dia turun ke jalan dan memegang senjata.

sniper_wanita_arab_syria_6

Dia berusia 36 tahun dan merupakan seorang guru Bahasa Inggeris di bandar itu. Dia memutuskan menjadi seorang penembak tepat setelah kehilangan dua orang anaknya beberapa bulan lalu.

Kedua-dua anaknya yang berusia 7 dan 10 tahun mati selepas serangan udara oleh tentera rejim syiah mengenai tepat rumahnya.

sniper_wanita_arab_syria_5

"Saya suka bertempur. Ketika melihat rakan seperjuangan meninggal ditembak, saya perlu melakukan sesuatu, "ujarnya.

"Menembak musuh membuatkan saya berasa lega. Setiap kali melihat musuh berjaya ditembak, saya sering berteriak 'yes', "katanya, selain tentu berdoa kepada Allah SWT.

sniper_wanita_arab_syria_7

Walaupun dia kelihatan berani dengan snipernya itu, wanita bertudung dan berpakaian seragam tentera ini menyatakan bahawa dia sama dengan perempuan lainnya.Dia kerap terjaga di malam hari menangisi kematian kedua-dua anaknya dan kekerasan yang pernah dia saksikan.
Diterjemahkan dari sumber islampos.com

0 Responses to “Wanita bertudung berusia 36 tahun jadi sniper di Syria”




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
p/s: Jika ada diantara blogger yang ingin bertukar pautan link dengan detikislam.blogspot.com, boleh lah pm di facebook admin.

Juga kepada blogger-blogger yang telah membuat pautan link detikislam di blog masing-masing tetapi admin masih tidak meletakkan pautan link blog saudara saudari, minta pm juga di facebook admin. Sekian, Terima Kasih

Blog's stats Jumaat 30.12.2011 bersamaan 4 Safar 1433

Back To Top
Profile Picture
©1433 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Anda digalakkan untuk memaparkan sumber asal bahan tersebut.
E-mel :@gmail.comatau Facebook :www.facebook.com/blogdetikislam