Tujuan Akhir Zionisme Mendirikan Kerajaan Daud dan Sulaiman

Gabungan antara fundamentalis sayap kanan di Israel, Parti Likud yang dipimpin Perdana Menteri Benyamin Netanyahu dengan Parti Yisrael Beiteneu yang dipimpin Menteri Luar Avigdor Lieberman serta populariti sayap kanan yang semakin meningkat di mata rakyat Israel menandakan kecenderungan rakyat Israel mempunyai pandangan yang sama dengan pemimpin sayap kanan. Merkea mempunyai cita-cita untuk membina Israel Raya.

Tidak pelik apabila Israel terus menolak langkah-langkah perdamaian yang dianjurkan oleh AS yang sebenarnya sudah sangat menguntungkan bagi kepentingan masa depan Israel. Idea dua negara Palestin-Israel yang digagaskan oleh AS itu tidak mempengaruhi pemimpin Israel, khususnya sayap kanan. Netanyahu menolak mentah-mentah idea dua negara itu. Idea dua negara itu hanyalah malapetaka bagi keselamatan Israel.

Hakikatnya politik Zionis itu mahu membangkitkan kembali entiti Yahudi, yang berselerak di seluruh dunia serta menyatukan kembali ke dalam satu bangsa dan hidup di tanah yang 'dijanjikan' iaitu Palestin. Gerakan Zionisme itu meniru gaya penjajahan Barat secara politik. Selama beberapa dekad gerakan Zionisme itu belajar dan berkhidmat kepada Barat dengan mewujudkan kepentingan-kepentingan bersama antara keduanya. Sangatlah wajar jika sekarang berlaku apa yang disebut 'mutualisma simbiosis' antara Zionisme dengan Barat.

Gerakan Zionisme mempunyai tujuan akhir yang hendak diwujudkan dan bukan hanya ingin mendirikan negara Israel Raya tetapi mempunyai tujuan yang lebih luas diantaranya:

1. Gerakan Zionisme mempunyai tujuan akhir mendirikan Kerajaan Nabi Daud dan Sulaiman yang menjadi sebuah mitos dikalangan masyarakat Yahudi. Ia akan dibina oleh kalangan Zionis yang sangat aktif secara politik dan ideologi.

2.  Menguasai kuasa ekonomi dan sumber alam untuk menguatkan gerakan zionis terutama bagi membina negara yang menjadi 'Kerajaan' Nabi Daud dan Sulaiman.

3.  Menanamkan doktrin Zionisme kepada orang-orang Yahudi di seluruh dunia seperti doktrin tanah yang dijanjikan iaitu Palistina dan menjadi hak mutlak bagi mereka. Kerana itu, tidak ada entiti lain yang mempunyai hak hidup di kawasan itu.

4.  Karakter hubungan saling berkaitan antara politik dan ekonomi itu sudah menjadi ideologi Zionisme dan sangat mempengaruhi dalam setiap gerak dan langkah yang mereka lakukan. Oleh itu, setiap gerakan Zionisme berusaha melakukan penguasaan terhadap setiap kerajaan di dunia dan menguasai ekonomi mereka.

5. Menciptakan langkah-langkah strategik yang tujuan melemahkan perjuangan bangsa Arab dan Islam dalam menghadapi Zionis-Israel dengan politik adu-domba (divide at impera), menanamkan sekulerisme yang menghilangkan fanatik terhadap agama (Islam) dan mendorong agar fahaman pluralisme itu menjadi ideologi. Dengan cara itulah gerakan-gerakan yang menentang Zionisme akan menjadi lemah. Masyarakat muslim sudah tidak lagi mempunyai keyakinan terhadp agama mereka sendiri.

Gerakan Zionisme ini berdiri kukuh di atas landasan yang besar iaitu Yahudi itu bukan sekadar konsep agama juga negara yang disokong dengan ideologi menjajah melalui cara penguasaan, baik secara politik dan ekonomi yang disokong dengan ideologi. Inilah hakikat Zionisme yang ada pada akhir zaman ini.

Tidak mungkin lahirnya Palestin yang merdeka hanya melalui belas kasihan Israel, seperti apa yang sudah dilakukan Mahmud Abbas dan Pertubuhan Al-Fatah sekarang ini yang berkhidmat kepada Israel. Palestin yang merdeka tidak mungkin akan menjadi kenyataan dengan melalui meja rundingan dan perdamaian. Negara haram Yahudi itu tidak mahu melihat Palestin menjadi sebuah entiti politik yang wujud dan berdaulat. Yahudi hanya mahu melihat Palestin itu sebagai sebuah bangsa kelas kedua yang hidupanya bergantung oleh belas kasihan dari negara haram Yahudi.

Inti sari konsep Zionisme itu adalah sikap panatisme dan ortodok yang sangat mendalam dan tidak mungkin akan berubah. Mereka mempunyai gambaran yang sesuai tentang negara yang membentang dari Sungi Nil (Mesir) sehingga Sungai Eufrat (Iraq). Inilah yang menjadi bentuk kerajaan Nabi Daud dan Sulaiman di era Benyamin Netanyahu sekarang ini.

Apakah konsep Zionisme yang membina kerajaan Daud dan Sulaiman itu sudah menjadi kenyataan? Secara wilayah, negara itu mungkin belum wujud lagi. Tetapi, secara substansi (hakikat), sebenarnya negara-negara jiran Israel itu sudah menjadi wilayah negara Israel. Kenapa? kerana, negara-negara di sekeliling Israel itu sudah mengabdikan diri mereka kepada kepentingan Israel. Mereka bukanlah sebuah negara yang berdaulat yang boleh menentukan dasar mereka  secara bebas.

Kes yang sangat jelas dilihat apabila Israel menyerang Gaza. Tidak ada satu negara Arab pun di sekelilingnya yang berani menentang Israel. Mereka menyokong tindakan pencerobohan haram Israel ke atas wilayah berdaulat Gaza. Mereka menyerang bertujuan untuk menumpaskan 'pengganas' Hamas. Para pemimpin Arab seperti bekas Presiden Mesir Hosni Mubarak, Raja Arab Saudi Abdullah, Raja Jordan Abullah dan Presiden Syria Bashar Assad dan Presiden Lubnan Rafiq Hariri membiarkan rakyat Palestin dihancurkan oleh Israel.

Jadi Kerajaan Daud dan Sulaiman hakikatnya sudah berdiri di tanah Arab, yang meliputi dari sungai Nil (Mesir) hingga ke sungai Eufrat (Iraq). Walaupun wilayah itu masih belum mempunyai pemerintahan tunggal seperti presiden , mahupun raj , tapi semuanya telah mengabdi diri mereka kepada Zionis Yahudi Laknatullah.

*Diterjemahkan oleh Detik Islam dari sumber eramuslim.com

Comments