Waktu Hilangnya Islam - Ustaz Wadi Annuar



Islam akan lenyap. Lenyapnya tuan-tuan, lenyap ni sehingga tidak ada satu masjid pun di atas muka bumi Allah yang meluangkan azan. Haih bila itu usta? pernah berlakukah? Jawapannya dekat-dekat dengan kiamat. 

Bermula malam ni tuan-tuan baca je hadis Islam akan lenyap, lenyap total bila yang itu ketika mana setelah angin sejuk. Angin itu akan kena dekat semua orang Islam. Semua orang yang ada iman. Walaupun sebesar zarah kena angin itu. Dia akan mati. Aa bila habis angin itu. orang-orang yang ada iman walaupun serba sejarah, maka matilah di atas seluruh muka bumi Allah, orang Islam. Tak ada lagi azan. Ketika itu Islam lenyap. Kemudian tuan-tuan, ni nabi sebut ni, ni yang ni nabi sebut Saidina Huzaifah yang riwayatkan hadis kata Rasulullah, Islam akan lenyap seperti lunturnya warna pakaian yang telah usang. Daripada baju itu warna kuning sampai tak nampak. Jadi warna putih. Jadi warna kelabu. Sehingga sampai satu waktu nanti kata Rasulullah. 

Di mana orang sudah tidak mengerti lagi apa yang dimaksudkan dengan puasa. Yang ni tak payah tunggu dekat dengan kiamat. Orang tak reti pasal puasa Ramadan, orang tinggal puasa Ramadan. Majoriti umat Nabi Muhammad tidak berpuasa Ramadan, yang ni tak payah tunggu dekat dengan kiamat. Yang ni malam ni pun ada. Bukan kita. Maksudnya zaman ni pun ada. Kemuncak dia dekat dengan kiamat bila mati semua orang Islam itu waktu itu tiada siapa kenal apa itu Ramadan. Tak kenal terus. Yang itulah. Waktu yang hilangnya Islam.

Comments