Tuesday, August 5, 2014

Tentera-tentera Zionis yang Ditembak Oleh Senapang Ghul Al-Qassam

Brigade Izzuddin al Qassam mendedahkan salah sebuah senjata buatan mereka sendiri. Sebuah senjata sniper yang memiliki kemapuan jarak tembakan mencapai 2 kilometer.

Dalam sebuah video yang disiarkan, al Qassam memaparkan sebuah senjata sniper kaliber 4.5 mm dengan jarak tembak 2 kilometer. Senjata ini diberi nama Ghul, sebagai bentuk aspirasi dan pengingatan untuk nama salah seorang komandan al Qassam yang telah gugur, Abnan al Ghul.

Video ini menunjukkan aksi menembak jarak jauh yang dilakukan oleh sniper al Qassam terhadap tentara Israel dengan senapang Ghul.

Di awal peperangan berlaku, Brigade al Qassam menyebarkan video yang menunjukkan salah seorang anggotanya sedang membina roket ukuran besar dan disekitarnya terdapat sejumlah roket dengan pelbagai jenis ukuran. Setelah itu Brigade al Qassam mengumumkan berjaya membina roket M75, R160, J80 dan Sijil 55.

Sebelumnya itu, al Qassam juga membina tiga jenis pesawat tanpa pemandu (drone) untuk tujuan pengintipan, tembakan roket dan serangan bom.

*Diterjemahkan oleh Detik Islam dari sumber islampos.com |Inilah Senjata-Senjata Milik Brigade Al-Qassam Selama Perang

0 Responses to “Tentera-tentera Zionis yang Ditembak Oleh Senapang Ghul Al-Qassam”




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
p/s: Jika ada diantara blogger yang ingin bertukar pautan link dengan detikislam.blogspot.com, boleh lah pm di facebook admin.

Juga kepada blogger-blogger yang telah membuat pautan link detikislam di blog masing-masing tetapi admin masih tidak meletakkan pautan link blog saudara saudari, minta pm juga di facebook admin. Sekian, Terima Kasih

Blog's stats Jumaat 30.12.2011 bersamaan 4 Safar 1433

Back To Top
Profile Picture
©1433 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Anda digalakkan untuk memaparkan sumber asal bahan tersebut.
E-mel :@gmail.comatau Facebook :www.facebook.com/blogdetikislam