Tuesday, January 12, 2016

Tentera Dajjal Syiah Ejek Penduduk Madya Yang Kelaparan Dengan Twit Makanan


Penyokong Hizbullah Mengejek Tragedi Kelaparan Penduduk Madya Dengan Gambar Makanan.

Kejahatan Hizbullah dan penyokongnya membuat kita bertanya apakah mereka manusia. Tidak ada kata yang boleh menggambarkan apa yang sudah diperbuat Hizbullat. Penyokong Hizbullat dan rejim Syria mengejek kelaparan penduduk yang dikepung di madaya dengan posting gambar makanan di media sosial.

Militan Hizbullah dan tentera rejim telah menyekat kebebasan penduduk selama 200 hari, yang menyebabkan berpuluh-puluh orang awam meninggal akibat kelaparan dan penyakit yang berkaitan dengan kelaparan - termasuk banyak anak-anak.

Pada hari Jumaat, para penyokong rejim Syria dan Hizbullat menyiarkan gambar kue kering thyme, kerepek, roti, sayur-sayuran, dan bahkan peti ais yang diisi penuh.

Sebuah hashtag bermula untuk untuk mengejek orang awam yang kelaparan di madaya dengan menghantar foto-foto makanan mereka.

"Dalam Perpaduan dengan pengepungan madaya" muncul beberapa hari selepas ribuan menggunakan hashtag Twitter "Dalam perpaduan dengan madaya" untuk menghantar gambar dari korban pengepungan, dan menunjukkan kepada dunia anak-anak kelaparan di ambang kematian.

Ini bermula pada hari Jumaat dengan posting di Facebook dari salah satu penyokong rejim Syria di Lubnan dengan gambar manaqeesh - sebuah kue Arab - dan semangkuk penuh sayur-sayuran segar.
Dia mengejek dan meminta rakan-rakan Facebook-nya untuk memikirkan hashtag untuk menunjukkan "solidariti dengan madaya" dan posting lebih banyak lagi gambar makanan.

Posting tersebut seolah-olah telah dipadam oleh penyokong Bashar al-Assad sehari kemudian, mungkin kerana reaksi kecaman. Sejak itu, beribu-ribu telah menggunakan hashtag untuk mengejek kelaparan dari madaya.

sumber eramuslim.com

0 Responses to “Tentera Dajjal Syiah Ejek Penduduk Madya Yang Kelaparan Dengan Twit Makanan”




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
p/s: Jika ada diantara blogger yang ingin bertukar pautan link dengan detikislam.blogspot.com, boleh lah pm di facebook admin.

Juga kepada blogger-blogger yang telah membuat pautan link detikislam di blog masing-masing tetapi admin masih tidak meletakkan pautan link blog saudara saudari, minta pm juga di facebook admin. Sekian, Terima Kasih

Blog's stats Jumaat 30.12.2011 bersamaan 4 Safar 1433

Back To Top
Profile Picture
©1433 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Anda digalakkan untuk memaparkan sumber asal bahan tersebut.
E-mel :@gmail.comatau Facebook :www.facebook.com/blogdetikislam