Kafir tanpa disedari


Antara contoh-contoh dialog menjadi Kafir dalam tak sedar:

1- Nabi Yusof smart, aku smart lebih sket dari nabi. (jatuh kapir)

2- Tak payah la simpan2 janggut, tak payah nak bersunnah-sunnah, beselerak je muke aku tgk. (jatuh kapir)

3- Zaman nabi mane ade Gillette, sebab tu la ade jambang. (jatuh kapir)

4- Hudud dah tak sesuai zaman ni bro.. (jatuh kapir)

5- Senyum la sket, muke masam je dah macam malaikat mungka nakir dah aku tgk. (jatuh kapir)

6- Sedarlah sikit yang selama ni kerajaan bagi rezeki kat kamu. (jatuh kapir)

7- Aku dah isi borang murtad, tapi tak diluluskan mahkamah la pulak. (jatuh kapir)

8- Erm.. kalo murtad mesti boleh buat maksiat kan? Macam best je.. (jatuh kapir)

9- Aku murtad dah, eh gurau je gurau je... (jatuh kapir)

10- Jika ikut kaedah Islam, maka mundur lah negara kita ni.. (jatuh kapir)

"Barangsiapa MEMPERSENDA, MEMPERMAIN, MENAFIKAN sunnah Rasulullah dan ayat Kitabullah maka dia kafir serta-merta" -Kitab Fiqhul Akbar: Karangan Imam Syafie.

Sumber dari facebook Himpunan kata-kata Ustaz Azhar Idrus

Comments

Anonymous said…
Mudahnya menjatuhkan kapir.......
Anonymous said…
ustazKAH Azhar idrus?

i_refused
la taqyin said…
kalau BODOOOO tu jgn la komen
Cikgu Gloria said…
Sapa awk anonymous nak menolak hujah uai yg sandarkan kitab imam terkenal??? Cuba tanya diri: berapa kitab ko dh bljr & khatam? Dgn ulamak mana ko bljr???
Agama xbole ikut logik akal.. mesti bsandarkn quran & sunah...& merujuk dalil dlm kitab2 karangn ulamak sunah wal jamaah.
Tutur kata.. kelakuan.. harus dijaga... tak sangka boleh menyebabkan kafir tanpa disedari.. moga allah ampunkan dosa2 saya dan rakan2 yg terlanjur berkata2 tanpa disedari...
Tutur kata.. kelakuan.. harus dijaga... tak sangka boleh menyebabkan kafir tanpa disedari.. moga allah ampunkan dosa2 saya dan rakan2 yg terlanjur berkata2 tanpa disedari...
fauzi said…
Ulamak hanya mengingati/berpesan pesanan kita supaya tidak terlanjur bila berkata2..kalau nak selamat ikut..tak perlulah sesama kita bertekak,itu sifat yahudi laknatullah yang suka mencabar sesuatu yang disampaikan kepada mereka oleh Nabi2.
Anonymous said…
To Anonymous 23 May 2013:
Tidak kah saudara tahu yang murtad (jatuh kafir) tu boleh berlaku jika salah satu dari 3 perkara ni terjadi.

1) Niat
2) Percakapan
3) Perbuatan

Harus difahami, berlaku salah satu perkara di atas pun dah cukup untuk jatuh kafir! Bukannya kena ada semua 3 syarat tadi baru jatuh kafir. Ingat tu...

Saya bukan ustaz atau orang alim. Tapi itu yang diajar kepada saya semasa saya sekolah rendah dulu. Sampai sekarang saya ingat. Betapa detailnya Islam tu.
Anonymous said…
Klau x caya kau tnya la Tun Madey..
Anonymous said…
Kau ni pendatang haram jadah ke?
Anonymous said…
Famous topik ni..
Othman Draman said…
Besnis produk kesihatan myherb2u
Goji, tricajus, susu kambing, mlm call +60192311900
http://www.healthbuilders.com.my/
othmandraman@yahoo.com
http://othmandraman.blogspot.com/?m=1
http://www.dnaglobal2u.com/
http://www.iphytoscience.com/
http://www.drtina.mynucerity.biz/indexi.php
https://www.google.com/#fp=eccba6f7b5b00530&q=myherb2u
http://www.youtube.com/watch?v=JSOi1e3ethM
https://www.google.com/search?q=myherb2u&filter=0&bav=on.2%2Cor.r_cp.r_qf.&bvm=bv.50952593%2Cd.bmk%2Cpv.xjs.s.en_US.epv7Gxs5zsU.O&biw=1366&bih=667&um=1&ie=UTF-8&hl=en&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=JrwTUt6VB4K4rAeI-YHQDA
Kedai P01 pasar majlis sek16 shah alam, selangor, malaysia
Rakan niaga/penyewa/pekerja diperlukan
Kursus motivasi besnis disediakan
Stokis/pegedar diperlukan
Pakej melancong Kelantan/Selatan Thailand disediakan
Rumah dijual diSubang Suria,Shah Alam
Kelas mengaji Al Quran disediakan
Welcome to Health Builders (M) Sdn.
www.healthbuilders.com.my
Syarikat jualan langsung unggul yang membawa kepada anda satu kerjaya … untuk terus berjaya. Nikmatilah kehebatan rangkaian produk dan keistimewaan pelan pemasaran kami untuk kehidupan yang lebih bermakna.

Sent from my iPhone