Ketika Ibu Bukan Muslim Membawa Masuk Anaknya Ke Dalam Masjid

Related image

SEORANG ibu bukan muslim membawa masuk anaknya dalam sebuah pengajian di salah satu masjid di Paris.

Masuklah sang anak ke dalam masjid sendirian. Sang imam masjid bertanya: "Di mana ibu bapa kamu?"

Anak: "Ibu saya menunggu di seberang jalan sana."

Lanjut si anak: "Ibu saya ga mungkin masuk kerana beliau bukan muslimah."

Buru-buru sang imam keluar masjid dan menemui ibu tersebut di seberang jalan.

Ibu tersebut paham sang imam butuh penjelasan. Ibu ini mengatakan pada Imam: "Tetangga saya muslim. Setiap berangkat sekolah anaknya mencium tangan kedua ibu bapanya. "

Lanjut si ibu: "Saya melihat setiap hari kebahagian bersama keluarga tersebut."

"Di negeri ini saya ga pernah melihat muslim sanggup memasukkan ibu bapa mereka ke rumah orang tua."

"Mohon imam terima anak saya belajar keislaman di masjid ini."

"Semoga anak saya melayan saya nanti seperti anak-anak muslim lain melayan ibu bapa mereka.". 

Comments