Thursday, July 18, 2013

"Setahu saya, di zaman Rasulullah orang syiah suka mencuri selipar."

Ketika dahulu pernah ada kesepakatan antara ulama Syiah dan ulama Sunni untuk mengadakan sebuah dialog berkaitan dengan ajaran Syiah. Tempat dan waktu pun ditentukan. Dialog dihadiri dan melibatkan tujuh orang ulama dari Sunni dan tujuh ulama dari Syiah.

Selang beberapa hari selepas perjanjian itu, tepat pada hari dan waktu yang telah ditentukan ulama-ulama syiah pun hadir dengan tujuh orang di dalam sebuah bilik. Namun, entah apa yang berlaku dengan ulama sunni kerana masih tiada seorang pun ulama sunni tiba. Para ulama Syiah pun menunggu. Setelah lama menunggu, orang yang ditunggu-tunggu tidak muncul-muncul juga, tidak ada tanda-tanda mereka akan datang.

Namun, setelah menunggu lama tiba-tiba masuk seorang ulama sunni dengan kasut yang dikepit bawah ketiaknya. Para ulama Syiah pun hairan dan lantas bertanya:

"Mengapa kau membawa masuk kasut mu ke ruangan ini?"

Orang yang ditanya lantas menjawab: "Setahu saya, di zaman Rasulullah orang-orang syiah suka mencuri kasut."

Ulama Syiah pun saling pandang antara satu dengan yang lain dengan pandangan hairan. Lalu mereka berkata: "Tapi di zaman Rasul belum ada Syiah."

"Kalau begitu perbincangan kita telah selesai. Dari manakah datangnya ajaran agama kamu jika di zaman Rasulullah tidak ada Syiah, "Jawab lelaki itu.
Sheikh Ahmed Hoosen Deedat Al-Hafiz 
Lelaki yang datang membawa kasut tersebut adalah Sheikh Ahmad Deedat Rahimahullah, penulis buku fenomenal The Choice.

Diterjemahkan oleh Detik Islam dari sumber islampos.com, Wallahu'alam bissawab والله أعلمُ بالـصـواب

17 Responses to “"Setahu saya, di zaman Rasulullah orang syiah suka mencuri selipar."”

  • kalau syiah islam,sunni pun islam.knp bermusuhan.....?
  • July 18, 2013 at 11:54 AM
    Bykkan membaca lg..syiah berdendam dan menghina sahabat2 rsullullah..lihat sahaja bagaimana mereka skarg cuba mengebom makam khalid al walid disyiria utk mengadili semula khalid al walid..kalau jenazah pun mereka berdendam lg..bgaimana dgn sunni yg masih bernafas ni..bg mereka..mereka menunggu kemunculan imam mahdi adalah untuk membunuh seuruh org islam sunni..syiah adalah kesesatan yg nyata..mereka boleh melayan org yahudi lebih baik dr islam sunni..seorg pemmimpin hisbullah sendiri pernah menyatakan mereka sanggup bersma israel kalau pemimpin syiria assad dijatuhkan
  • July 18, 2013 at 5:56 PM
    Zaman rasulullah dulu pun tk ada mazhab syafie,maliki,hanbali dan hanafi,nak buat perumpamaan pun biarlah yg masuk akal
  • Mazhab syafie, hanafi, hanbali& maliki mmg xde zmn rasulullah saw.tp kite kne fhm keempat4 mazhab tu adalah mazhab fiqah.bbeza dr segi mpraktikkn ibadah je.bkn mcm syiah ngn sunni yg jelas bbeza akidah. mnolak shbt2 nabi & mengagung2kn ali.smuanya dakyah abdullah bin sabaa..sorg yahudi
  • July 18, 2013 at 6:44 PM
    Cuma nk bgtau selain syiah,mazhab syafie,hanbali,maliki dan hanafi pun tk wujud lagi masa zaman rasulullah,jadi cerita tentang curi selipar tu tk sesuai utk mengatakan syiah tu tk betul sebab syiah tk wujud zaman rasulullah
  • entri yg baik..mohon share
  • Bongok.. syiah tu bukan mazhab.. syiah tu agama ciptaan sendiri.. syiah langsung tak bersandarkan al-quran dan sunah nabi.. mazhab di dalam islam adalah bersandarkan al-quran dan sunah nabi..
  • Bongok.. syiah tu bukan mazhab.. syiah tu agama ciptaan sendiri.. syiah langsung tak bersandarkan al-quran dan sunah nabi.. mazhab di dalam islam adalah bersandarkan al-quran dan sunah nabi..
  • July 19, 2013 at 2:43 PM
    syiah nie iras2 yahudi. depan wat baik. kt belakang bukan main lagi jahatnya.
  • July 19, 2013 at 3:03 PM
    syiah lagi jahat dari yahudi..

    yahudi memang dah diketahui memang kafir..

    yg syiah ni berselindung di sebalik mengaku islam, merosakkan akidah orang islam dgn taqiyah, meresapkan ajaran songsang kepada umat islam yg lemah agama..ini lagi bahaya.
  • July 19, 2013 at 7:02 PM
    Syiah patut pakai nama agama lain. Jangan pakai nama islam.
  • Syiah bajingan
  • July 20, 2013 at 3:03 PM
    dalam Islam,,mana ada berkelompok-kelompok ni...tp,saya memang ragu2 dgn syiah smpai buat jemaah yg berpengaruh..lagipun saya x boleh trima prnyataan mreka yg Malaikat Jibril tu salah bagi wahyu dgn Nabi Muhammad.Mreka ckp wahyu tu sbenarnya utk Saidina Ali..Astaghfirullahalazim.
  • Syiah bukan Islam..ia diasas dari penipuan yahudi bernama abdullah bin saba'. Ia hanya berselindung di sebalik pakaian Islam namun mereka tidak mempercayai Al Quran dan hadis. Rukun imannya ditokok tambah. Syiah melaknat Sahabat Rasulullah SAW..Syiah melaknat Saidatina Aisyah RA..Al Quran puak syiah ditokok tambah ayat2 sendiri..jadi mereka bukan Islam..mereka adalah kafir laknatullah.
  • Syiah bukan Islam..ia diasas dari penipuan yahudi bernama abdullah bin saba'. Ia hanya berselindung di sebalik pakaian Islam namun mereka tidak mempercayai Al Quran dan hadis. Rukun imannya ditokok tambah. Syiah melaknat Sahabat Rasulullah SAW..Syiah melaknat Saidatina Aisyah RA..Al Quran puak syiah ditokok tambah ayat2 sendiri..jadi mereka bukan Islam..mereka adalah kafir laknatullah.
  • di zaman rasullah belum ada se muazhab,yg ada org yg mengucap lailahaillah muhamadarasullah,permususuhan antara mazhab ni kerja org2 munafik,tak kira dia dari kalangan ulam ak2 besar ke atau org2 awam ,men gkafirkan org2 islam ni kerja2 sekutu2 yahudi laknatullah
  • Tetapi mazab bersandarkan pada al-quran dan hadis,lihat syiah tu apa mereka mengakui adanya al-quran dan hadis?sedangkan allah akan menjaga kemurnian al-quran hingga kiamat nanti



  • Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
    p/s: Jika ada diantara blogger yang ingin bertukar pautan link dengan detikislam.blogspot.com, boleh lah pm di facebook admin.

    Juga kepada blogger-blogger yang telah membuat pautan link detikislam di blog masing-masing tetapi admin masih tidak meletakkan pautan link blog saudara saudari, minta pm juga di facebook admin. Sekian, Terima Kasih

    Blog's stats Jumaat 30.12.2011 bersamaan 4 Safar 1433

    Back To Top
    Profile Picture
    ©1433 Hakcipta Tak Terpelihara
    Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Anda digalakkan untuk memaparkan sumber asal bahan tersebut.
    E-mel :@gmail.comatau Facebook :www.facebook.com/blogdetikislam