Wednesday, July 17, 2013

Tidak mahu bertudung, seorang gadis Mesir bunuh diri

Tindakan nekad dilakukan oleh seorang gadis Mesir hanya kerana dipaksa untuk memakai tudung yang memang sudah menjadi tuntutan agama tetapi gadis itu memilih untuk bunuh diri.

Seorang gadis Mesir berusia 15 tahun yang menolak tekanan keluarganya untuk memakai tudung, menembak dirinya sendiri sehingga mati menggunakan pistol yang dimiliki oleh ayahnya, Media Mesir dan serantau melaporkan.

Kejadian bunuh diri itu yang berlaku pada minggu lalu di daerah provinsi Giza, dilaporkan oleh laman berita popular Mesir Youm7.
Gadis, yang dikenali sebagai Amira dilaporkan menjadi sasaran tindakan "kekerasan" oleh keluarganya setelah dia melepas tudung yang biasa dikenakannya.

Memilih mati dari hidup di bawah tekanan, Amira dilaporkan menyelinap masuk ke bilik ayahnya dan mengambil pistol milik ayahnya lalu menembak dirinya sendiri, menurut hasil siasatan yang dilaporkan oleh laman Youm7.

Diterjemahkan dari sumber islampos.com, Wallahu'alam bissawab والله أعلمُ بالـصـواب

2 Responses to “Tidak mahu bertudung, seorang gadis Mesir bunuh diri ”

  • Hilangkan derita sakit batu karang dengan ubat yang diimport khas dari Vietnam. Kini boleh didapati di Malaysia. Layari laman saya untuk maklumat lanjut.
  • na ini baru la teruk .. Gara gara ndah mau tutup aurat sanggup bunuh diri



  • Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
    p/s: Jika ada diantara blogger yang ingin bertukar pautan link dengan detikislam.blogspot.com, boleh lah pm di facebook admin.

    Juga kepada blogger-blogger yang telah membuat pautan link detikislam di blog masing-masing tetapi admin masih tidak meletakkan pautan link blog saudara saudari, minta pm juga di facebook admin. Sekian, Terima Kasih

    Blog's stats Jumaat 30.12.2011 bersamaan 4 Safar 1433

    Back To Top
    Profile Picture
    ©1433 Hakcipta Tak Terpelihara
    Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Anda digalakkan untuk memaparkan sumber asal bahan tersebut.
    E-mel :@gmail.comatau Facebook :www.facebook.com/blogdetikislam