Monday, September 30, 2013

Protokol Zionis ditulis di rumah Rothschild tahun 1773

Protocol of Zions (Protokol Zionis) merupakan salah satu dokumen yang paling kontroversi di dunia. Ramai yang menganggap Protokol merupakan sebuah dokumen palsu yang sengaja di buat-buat demi menguntungkan kumpulan anti Semitik, pandangan ini diwakili oleh kaum Zionis-Yahudi dan para pendukungnya.

Dalam bukunya The International Jew ( 1976), Henry Ford menyatakan, " Jika saya ditanya tentang keaslian Protokol Zionis, maka saya tidak akan terlibat ke dalam perdebatan yang panjang itu. Satu-satunya perkara yang ingin saya katakan berkenaan dengannya adalah semua kejadian yang ada di dunia ini selaras dengannya ... "
Salah sebuah Rumah Rothschild 
Namun sebaliknya, banyak pula yang menganggap Protokol Zionis ini adalah asli dan boleh dipercayai. Pandangan ini kebanyakannya oleh Dunia Islam dan sejumlah tokoh kemanusiaan di Barat. Bahkan tokoh berkaliber Henry Ford juga termasuk ke dalam kelompok ini.

Selain kemunculanya yang selalu menimbulkan polemik berpanjangan, Protokol Zionis juga dilihat sebagai satu dokumen rahsia yang muncul dalam Kongres Zionis Antarabangsa Petama yang diadakan di Bassel Swiss pada tahun 1897.
Keluarga Rothschild berkurun menjadi barua kepada "tangan ghaib"
Pandangan ini diambil dari fakta di dalam kongres yang dipimpin Theodore Hertzl tersebut, Protokol Zionis memang disahkan menjadi satu agenda bersama gerakan Zionis Antarabangsa dalam menguasai dunia.

Selepas kongres Zionis pertama tersebut, Palestin akhirnya jatuh ke tangan Zionis setelah Balfour menulis suratnya yang terkenal ( 1917 ). Palestin ketika itu masih berada di bawah kekuasaan Kekhalifahan Turki Utsmaniyah dan Inggeris sama sekali tidak mempunyai hak sejengkal pun keatas tanah Palestin. Setelah Zionis berjaya meruntuhkan kekhalifahan Turki Utsmaniyah pada 3 Mac 1924, barulah Palestin jatuh ke tangan kumpulan Zionis ini. Perang Dunia I dan II juga diyakini merupakan hasil konspirasi mereka.

Pandangan ini ternyata keliru. Benar bahawa kejatuhan kekhalifahan Turki Utsmaniyah, Perang Dunia I dan II serta sejumlah peristiwa besar dunia adalah merupakan buah tangan dari konspirasi mereka. Namun Protokol Zionis sebenarnya tidak dibentangkan di dalam Kongres Zionis Antarabangsa di Switzerland tahun 1897 tersebut. Protokol Zionis telah muncul lebih lama sebelum Hertzl menjadi tokoh bepengaruh di dalam gerakan Zionis Antarabangsa. Sejarahnya bermula dari Dinasti Rothschild di Eropah abad pertengahan.

*Sebahagian artikel diterjemahkan oleh Detik Islam dari sumber islampos.com 
Untuk memahami sejarah dunia moden, anda patut bermula dengan Rothschild- Detik Islam 

0 Responses to “Protokol Zionis ditulis di rumah Rothschild tahun 1773”




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
p/s: Jika ada diantara blogger yang ingin bertukar pautan link dengan detikislam.blogspot.com, boleh lah pm di facebook admin.

Juga kepada blogger-blogger yang telah membuat pautan link detikislam di blog masing-masing tetapi admin masih tidak meletakkan pautan link blog saudara saudari, minta pm juga di facebook admin. Sekian, Terima Kasih

Blog's stats Jumaat 30.12.2011 bersamaan 4 Safar 1433

Back To Top
Profile Picture
©1433 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Anda digalakkan untuk memaparkan sumber asal bahan tersebut.
E-mel :@gmail.comatau Facebook :www.facebook.com/blogdetikislam