REZEKI DARI SUMBER HARAM TIDAK BOLEH DISEDEKAHKAN


"Asalamuallaikum Warahmatullahi Wabarakatuh" saudara Sahabat Muslim  Semuanya. Bismillaahirahmanirrahiim.

Jangan Sampai Mengejar Rezeki Menjadikan Engkau Lalai Dari Yang Maha Pemberi Rezeki Allah SWT.Janganlah Takut Miskin Kerana Hartamu Untuk Di-Infakan Padahal Miskin Lebih Ringan Untuk Hisab.

Sekecil Apapun Yang Kalian Infakan Kejalan Allah SWT akan membalasnya Dengan Berlipat Ganda Mari Menabung Untuk Bekal Di-Negeri Ahkerat Kelak.

Beruntunglah Sering Amal Yang Sedikit Menjadi Bernilai Pahala Banyak Kerana Niat Yang Tulus Dan Iklas Kerana Allah SWT Dan Merugilah Sering Amal Yang Banyak Namun Menjadi Sedikit Nilai Pahalanya Kerana Hanya Kerana Ria Dan Ingin Dipuji Orang Lain Niat Yang Tidak Tulus Dan Iklas kerana Allah SWT.

Sedekah Yang Mengantarkan kepada Neraka Rasulullah SAW bersabda: "Barang Siapa Yang Mendapat Harta Dari Sumber Yang Haram Lantas Ia memanfa'atkan Untuk Berbuat Baik Kepada Kerabatnya sedekah Kepada Orang Fakir Dan Miskin Atau Infak Dijalan Allah SWT Maka Semua Amalanya sedemikian dikumpul (Tidak Bernilai) Dan Kerana dia dicampakan kedalam neraka. (HR: Abu Daud Dalam Marasil Hasan Li Ghairihi Shahih Targhib No 1721).

Yakinlah Rezeki Itu Jaminan Allah Barang Siapa Yang Bertaqwa Kepada Allah SWT Maka Akan Ditunjukanya Jalan Keluar Dari Kesusahan Dan DiberikanNya Rezeki Yang Tidak Sisangka-Sangka Dan Barang Siapa Yang Bertaqwa Kepada Allah SWT Nescaya Allah SWT Mencukupkan keperluannya. (Al Q: S At-Yalaq Ayat 2-3)

Kabar Gembira Untuk Orang-Orang Yang Beriman Dan Beramal Shaleh. Berikanlah Kepada Orang-Orang Yang Beriman Dan Beramal Saleh Bahwasannya Mereka Akan Mendapat Balasan Berupa Syurga yang Menalir Sungai-Sungai. (Al Q: S Al-Baqarah Ayat: 25).

Rasulullah SAW bersabda: "Wahai Sekalian Kaum Wanita Bersedekahlah Dan Banyak Istiafar Karen Aku Melihat Majoriti Pslenduduk Neraka Adalah Kalian." (HR: Muslim).

Perbanyak Sedekah Hidup Lebih Berkah Ketika Allah SWT Memberikan Kelebihan riziki Janganlah Engkau meninkatkan Gaya Hidupmu Akan Tetapi Jadi Orang Yang Lebih Dermawan Untuk dibelanjakan Dan diinfakan Kejalan Allah swt Disamping Mendapatkan Dan Mengharapkan Pahala Yang Besar Dari Allah SWT

Juga Karenanya Akan Terpelihara Tali Silaturahmi Antara SIKAYA Dan Simiskin (Fakir Miskin Dan Anak Yatim) Kerana Sebagia Hartamu Adalah Hak Mereka (Fakir Miskin Anak Yatim)

Jika Seorang Manusia Meninggal Dunia Maka Terputuslah Semua Amalnya Terkecuali Daripada Tiga Perkara: Sedekah Jariyah (Yang Mengalir Pahalanya) Ilmu Yang dimanfaatkan Dan Anak Soleh Yang Mendoakan Kedua Orang Tuanya. (HR: Muslim)

Ya Allah Limpahkanlah Kecukupan Kspada Kami Dengan Rizki-Mu Yang Halal Dari Memakan Harta Yang Engkau Haramkan Dan Cukupkan Kami Dengan Kemurahan-Mu Dari Mengharap Uluran Tangan Selain Dari-Mu. (HR: At-Tirmidzi 5/560 Lihat Shahih Sunan At-Tirmidzi 3 / 180).

#Aamiin Aamiin Aamiin Ya Allah Ya Rahmaan Ya Rahiim Ya Rabbal Allamiin.

sumber https://peribadirasulullah.wordpress.com/

Comments