Tuesday, July 29, 2014

91 Tentera Zionis Terbunuh


BRIGADE Izzuddin al-Qassam, sayap Gerakan Islam Hamas, menegaskan bahawa ketika berperang di darat melawan pasukan Zionis sehingga hari Isnin (28/7/2014), mereka berjaya membunuh 91 tentera Zionis. 

Dalam kenyataanya, Brigade al-Qassam berjaya mencederakan ratusan askar Zionis, di antaranya ada yang mengalami kecederaan yang sangat parah. 

Angka tersebut belum termasuk pegawai dan askar Zionis yang terbunuh dalam serangan terhadap kenderaan-kenderaan berat Zionis menggunakan roket cornet, roket phoenix, roket RPG pelbagai jenis dan bom-bom petrol, serta gempuran terhadap pasukan Zionis yang melakukan pencerobohan dengan roket dan mortar. 

Al-Qassam menegaskan, jumlah tentera Zionis yang terbunuh jauh lebih ramai dari itu. Jumlah tersebut adalah yang dikira oleh para pejuang al-Qassam ketika bersemuka secara langsung dengan tentera Zionis secara berhadapan dari jarak dekat. 

Sampai kini penjajah Zionis masih menyembunyikan jumlah pasukannya yang terbunuh baik dari kalangan pegawai dan askar. Para penganalisis tentera Zionis mengakui pertempuran hebat dihadapi oleh batalion Givati ​​dan Nahal iaitu batalion yang berpengaruh dalam tentera Zionis ketika menghadapi para pejuang al-Qassam di sempadan Semenanjung Gaza. 

Sehingga kini tentera Zionis masih mengakui 41 tentera zionis dan prajuritnya terbunuh ketika bertempur dengan Brigade al-Qassam.

*Diterjemahkan oleh Detik Islam dari sumber islampos.com

0 Responses to “91 Tentera Zionis Terbunuh”




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
p/s: Jika ada diantara blogger yang ingin bertukar pautan link dengan detikislam.blogspot.com, boleh lah pm di facebook admin.

Juga kepada blogger-blogger yang telah membuat pautan link detikislam di blog masing-masing tetapi admin masih tidak meletakkan pautan link blog saudara saudari, minta pm juga di facebook admin. Sekian, Terima Kasih

Blog's stats Jumaat 30.12.2011 bersamaan 4 Safar 1433

Back To Top
Profile Picture
©1433 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Anda digalakkan untuk memaparkan sumber asal bahan tersebut.
E-mel :@gmail.comatau Facebook :www.facebook.com/blogdetikislam