Tuesday, April 12, 2016

Tanda Akhir Zaman, Hujan Turun yang Tidak Menumbuhkan Tanaman


KITA Tahu bahawa hujan merupakan rahmat dari Allah SWT yang dikirmkan untuk kita, sebagai pelengkap hidup. Terutama bagi tanaman. Adanya hujan, boleh memberikan nutrisi baginya. Sebagai manusia kita pun merasa diuntungkan, sebab kewajiban kita untu menyirami tanaman itu gugur ketika turun hujan. Dan tanaman boleh tumbuh dengan sendirinya.

Tapi, tahukah anda bahawa salah satu tanda akhir zaman ialah hujan turun yang tidak boleh tumbuhkan tumbuhan? Ya, salah satu tanda kiamat yang telah diwartakan Rasulullah ﷺ adalah turunnya hujan biasa dari langit, namun ia tidak dapat menumbuhkan apapun. Baik itu tanaman dan buah-buahan.

Anas RA meriwayatkan, bahawa Rasulullah ﷺ bersabda, "Hari kiamat tidak akan terjadi sampai nanti ada hujan biasa turun dari langit, namun ia tidak menumbuhkan apapun di muka bumi."

Fenomena seperti itu terjadi, karena hilangnya kebaikan di bumi. Rasulullah ﷺ bersabda, "Sesungguhnya yang dimaksud dengan kebuluran bukan kerana tidak ada hujan, akan tetapi kemarau itu apabila hujan turun namun ia tidak menumbuhkan apapun di muka bumi."

sumber islampos.com

0 Responses to “ Tanda Akhir Zaman, Hujan Turun yang Tidak Menumbuhkan Tanaman”




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
p/s: Jika ada diantara blogger yang ingin bertukar pautan link dengan detikislam.blogspot.com, boleh lah pm di facebook admin.

Juga kepada blogger-blogger yang telah membuat pautan link detikislam di blog masing-masing tetapi admin masih tidak meletakkan pautan link blog saudara saudari, minta pm juga di facebook admin. Sekian, Terima Kasih

Blog's stats Jumaat 30.12.2011 bersamaan 4 Safar 1433

Back To Top
Profile Picture
©1433 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Anda digalakkan untuk memaparkan sumber asal bahan tersebut.
E-mel :@gmail.comatau Facebook :www.facebook.com/blogdetikislam