Buat Maksiat, Akhirnya Ditelan Bumi


KITA Tahu bahawa maksiat merupakan perbuatan Yang Sangat dibenci Oleh Allah Subhanahu wa Ta'ala. Meski Begitu, pilkada dari Kita Yang Masih saja melakukannya. Pilkada orang SULIT mengelakkan perbuatan maksiat, bahkan Enggan Untuk bertaubat. Padahal, ia tahu bahawa hidupnya di Dunia ini kepada Hanyalah sementara. Suatu saat nanti ia akan dimintai pertanggungjawaban atas apa yang telah dilakukan.

Sebelum hari kiamat itu terjadi, Akan Ada Pula Bencana Yang menimpa orang-orang yang bermaksiat Kepada Allah. Apa itu? Hukuman atas perbuatan maksiat ialah amblasnya bumi Jogja, Hingga Akhirnya Acha ditelan Ke Dalam bumi.

Abu Umamah Radhiyallahu Anhu menuturkan, bahawa Nabi ﷺ bersabda, "Kelak, ada di antara umatku ini kepada Yang menghabiskan malam DENGAN makan, minum-minum dan Hura-Hura. Esok paginya, (wujud) Acha sudah diubah Menjadi babi. Sungguh, Allah akan membinasakan kabilah-kabilah Acha dan rumah-rumah Acha DENGAN memerintahkan bumi Untuk amblas dan Menelan Acha. sampai-sampai JIKA pagi Menjelang, orang-orang membicarakan, 'Semalam bani Fulan ditelan bumi. Semalam Juga, bani Fulan ditelan bumi.' Acha Juga Akan diadzab DENGAN Hujan Batu, also DENGAN angin puting beliung Yang akan menewaskan Mereka, Seperti Pernah dialami Oleh Umat Sebelum Acha kerana Acha meminum minuman keras, memakan harta riba, Memakai kain sutera, akan mempamerkan Penyanyi Wanita dan Saling silaturahmi tali. "

sumber islampos.com

Comments