Teori Konspirasi Pemerintahan Tunggal Yahudi Dunia

Mantan pemimpin Cuba Fidel Castro mengupas sebuah teori yang telah sejak lama popular di kalangan kiri atau kanan. Teori itu menyebut bahawa Bilderberg Group, sebuah organisasi bayangan, telah bertransformasi menjadi semacam pemerintahan global dan mengendalikan pelbagai hal. Tidak hanya dalam bidang politik dan ekonomi antarabangsa, bahkan budaya pun tak luput dari kawalan organisasi tersebut.

Mantan presiden Cuba berusia 84 tahun itu pada hari Rabu (18/8) waktu tempatan menulis sebuah artikel yang "memakan" tiga halaman dari surat khabar milik Parti komunis Cuba, Granma yang halamannya hanya berjumlah lapan. Castro sebahagian besar mengutip mentah-mentah dari sebuah buku terbitan tahun 2006 yang ditulis Daniel Estulin, penulis kelahiran Lithuania.

Dalam bukunya yang bertajuk "Rahsia Kumpulan Bilderberg", Estulin menyatakan bahawa kumpulan antarabangsa tersebut mengendalikan sebahagian besar dunia. Kumpulan itu mengadakan forum tahunan rahsia yang dihadiri para politikus, cendekia, dan pengusaha ternama sejak organisasi itu pertama kali ditubuhkan pada 1954 di hotel Bilderberg, Belanda.

Castro tidak mengomentari kutipan tersebut dan hanya menyebut Estulin sebagai seseorang yang jujur ​​dan berpengetahuan luas. Castro juga menyebut buku itu "cerita yang hebat." Seperti dikutip Castro, buku Estulin menyebut golongan jahat dan para pelobi Bilderberg memanipulasi awam "untuk mencipta sebuah pemerintahan global yang tidak kenal batasan dan tidak bertanggung jawab pada sesiapa pun kecuali dirinya sendiri."

Laman web Bilderberg menyebutkan bahawa para anggotanya "hampir tiga hari mengadakan perbincangan secara formal dan rahsia mengenai topik-topik yang dikhuatiri" setahun sekali. Tapi, kumpulan tersebut mendakwa tidak melakukan perkara lain.

Bilderberg mengatakan bahawa pertemuan-pertemuan tersebut bertujuan untuk mendorong masyarakat bekerja sama mengatasi permasalahan polisi besar.

Yang menarik perhatian para pengkritik adalah anggota-anggotanya yang terkemuka. Banyak ahli keluarga Rockefeller, Henry Kissingerm pelbagai pegawai kanan AS dan Eropah serta pengusaha dan pimpinan media antarabangsa turut menyertai.

Kutipan yang diterbitkan Castro menunjukkan bahawa akademi sosialis di Frankfurt School yang hanya diketahui beberapa orang, bekerja sama dengan para ahli keluarga Rockefeller pada 1950-an untuk memuluskan jalan bagi muzik rock agar boleh mengendalikan massa dengan mengalihkan perhatian mereka dari hak-hak sivil dan ketidakadilan sosial . "Orang yang ditugaskan memastikan agar rakyat Amerika menyukai the Beatles adalah Walter Lippmann sendiri," demikian ditekankan dalam kutipan itu, merujuk pada seorang ahli falsafah politik dan bekas kolumnis surat khabar yang meninggal pada 1974. "Di AS dan Eropah, banyak konsert besar muzik rock yang diadakan di tempat terbuka dipergunakan untuk meredam rasa tidak suka dari masyarakat, "demikian ditambah dalam kutipan itu.

Castro memang telah sejak lama mengesyaki pelbagai rencana di balik layar. Ia selalu mempersoalkan serangan 11 September yang diyakininya direka oleh kerajaan Amerika dengan tujuan mengaut wang. Yang lebih baru, ia juga menyebut Washington mendalangi penenggelaman kapal Korea Selatan bulan Mac lalu dan Mengambinghitamkan Korea Utara.

Laman Estulin sendiri menyebutkan bahawa serangan 9/11 kemungkinan disebabkan oleh sejumlah bom nuklear kecil. Ia juga menyatakan bahawa CIA dan para pengedar dadah yang mendalangi kemalangan pesawat yang melintas di atas Lockerbie, Scotland, dan kemudian menyalahkan Libya.

Teori konspirasi Bilderberg memang amat popular di pelbagai spektrum ideologi, bahkan jika mereka tidak setujua dengan yang ingin dilakukan kumpulan itu. Golongan kiri menyebut kumpulan itu mempromosikan dominasi kaum kapitalis, sementara sejumlah laman sayap kanan menyebut Bilderberg yang menempatkan Barack Obama untuk memimpin AS agar memuluskan sosialisme.Sebagian besar tulisan Estulin berdasarkan laporan Big Jim Tucker, seorang penyelidik Bilderberg Group yang menulis di laman-laman sayap kanan.

"Itu cuma materi (cerita) Hollywood, 15 orang duduk dalam sebuah bilik dan menentukan nasib umat manusia," kata Herbert London, presiden Hudson Institute, sebuah think tank yang berpusat di New York.

Saat cuba dihubungi para hari Rabu, American Friends of Bilderberg tidak mengangkat telefon. Laman web kumpulan tersebut juga tidak menyebutkan nombor kenalan.
Sebahagian besar tokoh yang jadi ahli Bilderberg adalah orang-orang Yahudi dan Zionis. Pertemuan tahunan diadakan di pelbagai lokasi di seluruh dunia dan tertutup bagi awam serta media, meski ada sesi sidang akhbar ringkas yang biasanya diadakan pada pengujung setiap pertemuan untuk menceritakan sebahagian topik perbahasan dalam istilah umum.

Area resort dan hotel yang menjadi tempat pertemuan mereka selalu disterilkan dari penduduk dan pengunjung, selain itu, wilayah pertemuan dijaga prajurit bersenjata, pengawal, Secret Service, dan polis tempatan. Semua bilik mesyuarat dan persidangan diimbas terlebih dahulu agar memastikan tidak ada alat penyadap sebelum setiap pertemuan digelar.

Dalam berita yang dimuat laman Rusia, RT, yang telah dikeluarkan saat cuba diakses, dipaparkan wawancara dengan Alex Jones, seorang penyiar radio dan pemerhati politik. Ia menegaskan bahawa Bilderberg berkeinginan membentuk kerajaan dunia yang tertinggi. Kerana sebahagian besar anggotanya Yahudi, maka boleh ditebak bahawa tujuannya adalah membentuk pemerintahan perseorangan Yahudi dunia.

"Ada semakin banyak tokoh pemerintahan di negara-negara Eropah dan Kesatuan Eropah yang menyedari bahawa keputusan sesungguhnya yang mereka ambil dimunculkan pada pertemuan-pertemuan globalis seperti Bilderberg," kata Alex Jones.Jones menambah bahawa Bilderberg Group diam-diam mengatur dan mendirikan Kesatuan Eropah, dan para anggotanya berkeinginan menciptakan pemerintahan dunia.

Kerana ada semakin banyak orang yang menyedari agenda ini, maka organisasi-organisasi macam Bilderberg bimbang bahawa hal itu akan mengancam rancangan mereka. "Struktur kekuatan Anglo-Amerika Belanda ini tersembunyi dan menggunakan tenaga AS dan Inggeris untuk mencipta pemerintahan dunia. Mereka bimbang kerana rakyat Amerika dan lain-lain sudah menyedari fakta bahawa ternyata mereka dipergunakan sebagai mesin penggerak empayar rahsia ini, "kata Jones.
Ia menyebut pertemuan-pertemuan yang digelar organisasi tersebut sebagai pertemuan "komisyen mafia". Menurutnya, pertemuan kumpulan tersebut digelar setiap tahun untuk menentukan agenda dunia pada tahun akan datang.

"Dua tahun lalu, saya pergi ke Virginia dan membuat liputan mengenai Bilderberg Group. Dari data perisikan yang kami peroleh, diketahui bahawa terpilihnya Obama memang sudah diagendakan, demikian juga mundurnya Hillary dari kempen presiden. Hal itu dilakukan dua hari selepas kami mengumumkannya. Kami berjaya mengetahui bahawa Bilderberg Group merancang lonjakan harga minyak hingga $ 150 per barel. Saat itu orang-orang mentertawakan kami, tapi terbukti bahawa hal itu memang terjadi, "kata Jones.
Jones mengatakan bahawa Bilderberg Group adalah "bentuk tertinggi pemerintahan dunia". Ia menambah bahawa Bilderberg menyebarkan propaganda publiknya melalui Forum Ekonomi Dunia Davos dan juga pelbagai acara kemanusiaan lain.

sumber dari konspirasi.com


Comments