Friday, July 5, 2013

Amerika: Mursi adalah Penghalang Demokrasi

royce
Mohammad Mursi adalah "hambatan bagi demokrasi berperlembagaan yang sebahagian besar rakyat Mesir menginginkan," Ed Royce, Pengerusi Jawatankuasa Hal Ehwal Luar Negera Senat AS berkata dalam satu kenyataan.

Tentera Mesir melakukan rampasan kuasa presiden dari kalangan muslimin yang menolak untuk mengundurkan diri setelah satu tahun dalam kekuasaan dan berkeras atas dasar legitimasinya sebagai presiden awam terpilih.

Royce mendorong tentera dan parti politik untuk bekerja sama "dalam pembentukan institusi demokrasi dan pilihan raya baru yang mengarah kepada Mesir Baru di mana hak-hak minoriti dilindungi."

"Saya berharap bahawa kejatuhan (Mursi) akan membuka kembali jalan menuju masa depan yang lebih baik bagi Mesir." Stockholm - AFP

Diterjemahkan dari sumber eramuslim.com, kata-kata dari puak kafirun yang tidak sama sekali akan merelakan sesebuah negara islam menegakkan sebuah negara khilafah. Kejatuhan pemimpin khilafah seperti Mursi adalah jalan menuju masa depan lebih baik bagi Yahudi dan proksi mereka. Akhir zaman kini, kita banyakkan berdoa. Wallahu'alam bissawab والله أعلمُ بالـصـواب  

2 Responses to “Amerika: Mursi adalah Penghalang Demokrasi”




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
p/s: Jika ada diantara blogger yang ingin bertukar pautan link dengan detikislam.blogspot.com, boleh lah pm di facebook admin.

Juga kepada blogger-blogger yang telah membuat pautan link detikislam di blog masing-masing tetapi admin masih tidak meletakkan pautan link blog saudara saudari, minta pm juga di facebook admin. Sekian, Terima Kasih

Blog's stats Jumaat 30.12.2011 bersamaan 4 Safar 1433

Back To Top
Profile Picture
©1433 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Anda digalakkan untuk memaparkan sumber asal bahan tersebut.
E-mel :@gmail.comatau Facebook :www.facebook.com/blogdetikislam