Amerika: Mursi adalah Penghalang Demokrasi

royce
Mohammad Mursi adalah "hambatan bagi demokrasi berperlembagaan yang sebahagian besar rakyat Mesir menginginkan," Ed Royce, Pengerusi Jawatankuasa Hal Ehwal Luar Negera Senat AS berkata dalam satu kenyataan.

Tentera Mesir melakukan rampasan kuasa presiden dari kalangan muslimin yang menolak untuk mengundurkan diri setelah satu tahun dalam kekuasaan dan berkeras atas dasar legitimasinya sebagai presiden awam terpilih.

Royce mendorong tentera dan parti politik untuk bekerja sama "dalam pembentukan institusi demokrasi dan pilihan raya baru yang mengarah kepada Mesir Baru di mana hak-hak minoriti dilindungi."

"Saya berharap bahawa kejatuhan (Mursi) akan membuka kembali jalan menuju masa depan yang lebih baik bagi Mesir." Stockholm - AFP

Diterjemahkan dari sumber eramuslim.com, kata-kata dari puak kafirun yang tidak sama sekali akan merelakan sesebuah negara islam menegakkan sebuah negara khilafah. Kejatuhan pemimpin khilafah seperti Mursi adalah jalan menuju masa depan lebih baik bagi Yahudi dan proksi mereka. Akhir zaman kini, kita banyakkan berdoa. Wallahu'alam bissawab والله أعلمُ بالـصـواب  

Comments

Anonymous said…
aduh,,mcm mana ni arh..saya tidak fhm artikel ni sbenrnya. tp saya mahu tahu sngt masalah politik di Timur Tengah...saya masi bdk sekolah n trlalu muda utk tahu prkara ni.
FaryshaRyzal said…
x phm sngt la artikel ni...