Disapa, pemain Manchester City ucap Waalaikummussalam

Peminat Manchester City hanya mengenali Habib Kolo Toure dan Yaya Toure sebagai pemain yang berasal dari Ivory Coast. Ada seorang lagi pemain kebangsaan Ivory Coast yang memperkuatkan the Citizens.

Meskipun jarang diturunkan dalam barisan utama dan kerap menghiasi bangku simpanan namun namanya mula popular di kalangan penyokong City. Dia adalah Abdul Razak yang masih berusia 20 tahun.

Pernah dipinjamkan ke Charlton atletic pada akhir Oktober lalu, jurulatih Roberto Mancini memanggilnya semula untuk ditempatkan dalam pemain simpanan kerana ketika itu Javi Garcia dan Jack Rodwell mengalami kecederaan.Pemain di posisi midfielder berada dibangku simpanan ketika perlawanan City mengalahkan tuan rumah Newcastle United 3-1.


Sebagaimana duo Toure, Razak juga seorang Muslim yang taat. Ketika disapa "assalamualaikum" dan bertanya khabar oleh bekas rakannya di Charlton Salim Kerkar melalui akaun twitter.
Disapa, Pemain City Ucap 'Waalaikumsalaam'
"@ kerkar10 Waalaikumsalaam, sejuk tetapi masih hidup," bergurau melalui twitternya akaun @ Razak.

Bersama Karim Rekik pemain pertahanan Liga Belanda U-19 keturunan Tunisia, Razak dilihat sebagai pemain masa depan City. Satu yang mudah diingat daripada Razak adalah dirinya yang murah dengan senyuman dan ramah dengan peminatnya.

Comments