Sunday, June 30, 2013

Isteri Imam Masjid Bilal bin Rabah ditangkap Syiah Hizbullah

Beberapa sumber Lebanon mendedahkan, Tentara Lebanon menangkap isteri Syaikh Ahmad Al-Asir, Imam Masjid Bilal bin Rabah di Shaida, selepas program wawancara melalui telefon oleh Channel TV Shafa.

Menurut akhbar Zaman Al Wasl, para aktivis yakin adanya perlibatan Syiah Hizbullah untuk mengesan isteri Al-Asir berada melalui teknologi melebihi kemudahan yang dimiliki oleh Tentera Lebanon.

Para aktivis menganggarkan bahawa langkah yang diambil oleh Tentera Lebanon ini adalah untuk menekan Syaikh Al-Asir supaya menyerahkan diri kepada tentera Syiah Hizbullah.
Hal yang sama juga berlaku, setelah dua orang menghubungi bekas artis terkenal Lebanon, Fadel Shaker, dan Syaikh Amjad Al-Asir (saudara Syaikh Ahmad Al-Asir) melalui telefon, kedua orang tersebut ditangkap.

Sumber-sumber dari pihak Sunni menyebut, Syaikh Ahmad Al-Asir, Fadel Shaker dan para pendukung Al-Asir berada di suatu tempat yang aman dan bukan berada di tempat FSA.

Diterjemahkan oleh Detik Islam dari sumber voa-islam.com, Wallahu'alam bissawab والله أعلمُ بالـصـواب. Semoga Allah melindungi mu dari kekejaman syiah di akhir zaman ini. Amin

1 Responses to “Isteri Imam Masjid Bilal bin Rabah ditangkap Syiah Hizbullah”




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
p/s: Jika ada diantara blogger yang ingin bertukar pautan link dengan detikislam.blogspot.com, boleh lah pm di facebook admin.

Juga kepada blogger-blogger yang telah membuat pautan link detikislam di blog masing-masing tetapi admin masih tidak meletakkan pautan link blog saudara saudari, minta pm juga di facebook admin. Sekian, Terima Kasih

Blog's stats Jumaat 30.12.2011 bersamaan 4 Safar 1433

Back To Top
Profile Picture
©1433 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Anda digalakkan untuk memaparkan sumber asal bahan tersebut.
E-mel :@gmail.comatau Facebook :www.facebook.com/blogdetikislam