Wednesday, December 19, 2012

Perbualan dua rabbi Yahudi: Antara solat Jumaat dengan solat Subuh

Suatu Ketika, berlaku perbualan yang cukup gempar di antara dua orang rabi Yahudi. Mereka membicarakan tentang kemajuan umat yang sangat mempengaruhi dalam perjalanan panjang mereka untuk menguasai dunia iaitu umat Islam.

Rabi pertama: "Nampaknya kita harus mula berwaspada gerakan umat Islam sekarang ini ..."

Rabi kedua: "kenapa?"

Rabi pertama: "Lihatlah, sekarang di masjid-masjid, setiap hari Jumaat, selalu dipenuhi dengan mereka yang menunaikan solat Jumaat. Nampaknya mereka sudah mula bersatu. "


Rabi kedua: "Hmm, nampaknya itu biasa saja. Sebenarnya kita masih boleh bertenang "

Rabi pertama: "Mengapa?"

Rabi kedua: "Jika umat Islam sekarang ramai pergi ke masjid pada hari Jumaat untuk menunaikan solat Jumaat, sebenarnya mereka kebanyakan hanya kerana sekadar menggugurkan kewajipan mereka di depan ramai orang atau masyarakatnya sendiri. Mereka tidak benar-benar bersatu. Tetapi kesatuan umat Islam baru harus kita waspadai ketika masjid-masjid mereka di waktu Subuh sama penuhnya dengan solat Jumaat yang mereka tunaikan. Itulah tanda-tanda bersatunya umat Islam dan kebangkitan mereka. "

0 Responses to “Perbualan dua rabbi Yahudi: Antara solat Jumaat dengan solat Subuh”




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
p/s: Jika ada diantara blogger yang ingin bertukar pautan link dengan detikislam.blogspot.com, boleh lah pm di facebook admin.

Juga kepada blogger-blogger yang telah membuat pautan link detikislam di blog masing-masing tetapi admin masih tidak meletakkan pautan link blog saudara saudari, minta pm juga di facebook admin. Sekian, Terima Kasih

Blog's stats Jumaat 30.12.2011 bersamaan 4 Safar 1433

Back To Top
Profile Picture
©1433 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Anda digalakkan untuk memaparkan sumber asal bahan tersebut.
E-mel :@gmail.comatau Facebook :www.facebook.com/blogdetikislam