Yahudi terus menerus hancurkan Masjid dan Al Qur'an Sejak 2003

Mahkamah Tinggi Israel membenarkan permohonan kelompok Yahudi Regavim laknatullah untuk menghancurkan Masjid al-Mafqara di Yatta. Anggota tentera dikerahkan untuk menghancurkan masjid yang berada di kawasan berbukit di Hebron.
Regavim laknatullah menuduh kedudukan masjid yang berada di wilayah pendudukan Palestin tersebut menyalahi undang-undang. Struktur bangunan yang menyalahi peraturan menjadi alasan pihak mahkamah untuk membenarkan kumpulan pemohon laknatullah tersebut.

Beberpavsaksi berkata, rakyat tempatan Palestin cuba menghalang aksi vandalisme laknatullah tersebut. Laman laknatullah Israel Ynetnews melaporkan tentangan sia-sia warga pendudukan tidak dilayan oleh tentera  laknatullah dengan peralatannya.

Tentera laknatullah memporak-perandakan dalam masjid semasa proses merobohkan masjid. Laman talian itu mengatakan Kitab Suci Al-Quran dipijak-pijak oleh unit tentera yahudi laknatullah apabila memasuki masjid tersebut.

Warga tempatan memohon agar kitab suci di perpustakaan masjid terlebih dahulu dipindahkan. Namun pasukan keselamatan yahudi laknat menolak permintaan warga tempatan tersebut dan terus merobohkan masjid secara ganas.
Lembaran kitab suci umat Islam itu berterbangan dan tercicir dijalanan. Penduduk yang histeria tidak dapat buat apa-apa kerana banyak kawalan ketat tentera yahudi laknatullah. Mereka mengutuk aksi tersebut, dan meminta perlindungan hak-haknya untuk menjalankan ibadah.

Tentera yahudi keparat itu seperti dilaporkan maanews sudah menghancurkan masjid tersebut sejak 2003 lalu. Pada tahun 2011 tentera yahudi sempat cuba menghancurkan beberapa bahagian masjid.

Kemudian Jun tahun ini warga dan aktivis antarabangsa berusaha membangun kembali masjid tersebut sebelum dihancurkan atas perintah mahkamah tinggi Israel pada hari Selasa lalu (4/12).
Dikatakan bukan sahaja masjid yang diratakan dengan tanah, warga Palestin satu persatu dihalau akibat perluasan penempatan haram Yahudi di wilayah Palestin.

Pemerintah Israel telah mengumumkan untuk menghancurkan dan memaksa warga Palestin di lapan buah kampung di bahagian selatan Hebron. Zionis yahudi laknatullah merancang membina secara haram berek tentera dan tempat latihan perang di kawasan tersebut.

Comments