Monday, February 6, 2012

Israel hina islam dengan agen Mossad memakai tudung

Sebuah adegan dari komersial Israel, yang mempromosikan menyerang pembangkit nuklir Iran, menunjukkan empat agen Mossad pria menyamar sebagai wanita mengenakan jilbab di dekat gambar tahun 1979 pemimpin revolusi Iran, Ayatullah Khomeini.
Ratusan ribu pengguna internet Muslim marah oleh iklan komersial yang menghina tudung.

Iklan komersil yang dihasilkan oleh Israel, menyebar dengan cepat di situs jejaring sosial Facebook dan YouTube. Dalam iklan tersebut digambarkan empat lelaki agen Mossad menyamar sebagai perempuan yang memakai tudung.

Empat agen tersebut berjalan di dekat gambar pemimpin revolusi Islam Iran 1979, Ayatollah Khomeini di Iran. Mereka berjalan menuju lelaki lain yang duduk di kafe di seberang jalan dari sebuah reaktor nuklear.

Lelaki itu, yang ternyata menjadi agen Mossad juga, menekan butang dan reaktor terlihat meletup.

Video yang mempromosikan menyerang loji nuklear Iran membuat marah tetamu Muslim.

Syarikat yang menghasilkan iklan tersebut, menurut Muslim yang membuat komen dalam talian, adalah penghinaan terhadap Islam dengan menyambung antara busana Muslim dengan jenis aktiviti yang melibatkan pengeboman dan mata-mata Israel. Mereka berkata Israel melakukan apa saja untuk menghina Islam.

Iklan komersial itu menunjukkan ketakutan Israel terhadap negara jiran yang mempunyai kemudahan nuklear, terutama yang secara terbuka memusuhi negara Yahudi itu.

Pegawai kanan di badan keselamatan Israel mengatakan kepada media bahawa serangan terhadap Iran akan dilancarkan pada pertengahan tahun ini sebelum kerajaan Iran berjaya memindahkan kegiatan pengayaan uranium mereka di kemudahan bawah tanah.

Menurut para ahli Israel, serangan tentera terhadap Iran tidak akan menghancurkan projek nuklearnya, tetapi akan menunda selama dua atau tiga tahun.


1 Responses to “Israel hina islam dengan agen Mossad memakai tudung”




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
p/s: Jika ada diantara blogger yang ingin bertukar pautan link dengan detikislam.blogspot.com, boleh lah pm di facebook admin.

Juga kepada blogger-blogger yang telah membuat pautan link detikislam di blog masing-masing tetapi admin masih tidak meletakkan pautan link blog saudara saudari, minta pm juga di facebook admin. Sekian, Terima Kasih

Blog's stats Jumaat 30.12.2011 bersamaan 4 Safar 1433

Back To Top
Profile Picture
©1433 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Anda digalakkan untuk memaparkan sumber asal bahan tersebut.
E-mel :@gmail.comatau Facebook :www.facebook.com/blogdetikislam