Amerika disebalik tsunami Aceh terbongkar


Presiden Persaudaraan Pekerja Muslim Indonesia (PPMI), DR Eggi Sudjana SH Msi menerangkan bahawa bencana yang menimpa Aceh dan sekitarnya bukanlah gempa dan gelombang tsunami yang semulajadi tetapi sebuah gelombang bom termonuklear yang sengaja diletupkan di bawah laut.

Pendapat Eggi tersebut dikemukakan kepada Wawasan dalam dialog seratus hari pemerintahan SBY, di pejabat peguam Taufik SH di Solo. "Melalui pendapat dan analisa yang dikemukakan pakar nuklear bebas dari Australia Joe Vialls, saya bersetuju bahawa ada petunjuk kuat penglibatan Amerika dengan dua kapal perangnya satu diantaranya bernama USS Abraham Lincoln, berada disebalik tragedi itu," katanya.

Menurut Eggi sebelum berlaku bencana, Amerika telah mengeluarkan travel warning kepada rakyatnya agar tidak berkunjung ke Indonesia. Persoalan yang lain mengapa kerajaan Indonesia membenarkan dua buah kapal induk masuk ke perairan mereka.

"Ada lain penemuan diragui, CNN selama ini memberitahu bahawa pusat gempa berlaku di pulau We. Sementara yang berlaku gempa bumi tersebut adalah di bahagian pulau Nias dengan kekuatan gempa hanya 5.4 skala richter. Namun yang berlaku adalah sebuah gelombang susulan dengan kekuatan yang lebih dahsyat. Ironinya, syarikat AS Exxon yang ada di sana musnah akibat bencana itu. Sehingga ada menganggap ada senjata pemusnah besar-besaran yang diarahkan ke sana, "jelasnya.

Selepas kejadian itu, tentera AS yang berada di kapal induk USS Abraham Lincoln yang berjumlah 15600 anggota dikerah untuk misi menyelamat. Sementara Kopassus dan Pasukan Reaksi Cepat (PRC) Indonesia yang berfungsi sebagai unit bencana sama sekali tidak diturunkan. Sementara India, Sri Lanka dan Thailand menolak kehadiran tentera asing itu. Televisyen Al Jazeera pernah menyiarkan bahawa bencana di Aceh bukanlah akibat gelombang tsunami. Akan tetapi sebuah bom helium.

"Kami mengesyaki India memang sudah tahu akan adanya bencana itu. Kerana negara itu mempunyai pencatat gempa bumi di mana ianya boleh membezakan antara gempa sebenar dan mana gempa buatan. Di India di Tamil Nadu, merupakan pusat nuklear yang telah diketahui dari dulu."

Menurut Eggi, Joe Vialls tahu senjata termonuklear yang diletupkan di bawah laut akan menimbulkan gelombang dahsyat. Jika tsunami, ketinggian gelombang maksimum tidak akan mencapai seperti yang berlaku di Aceh. "Sejarah juga mencatat, sejarah tsunami tidak memberi kesan terbakar pada mangsa akibat air. Namun tiga orang nelayan Aceh ditemui terbakar dengan tubuh penuh dengan minyak."

Eggi memberitahu, AS ingin mewujudkan pangkalan ketenteraan di Aceh. Hal itu dikuatkan dengan tindakan cepat tentera Amerika menghulurkan bantuan di sana. Aceh juga akan dijadikan rangkaian pasaran bebas perdagangan AS. "Dalam kontek ini, SBY lemah, perisikan kita juga lemah dan juga TNI," jelasnya.


Comments