Sunday, September 9, 2012

Gara-gara iklan pada bas, Lislie Tole masuk Islam

Gara-Gara Iklan Bus, Lislie Tole Masuk Islam
Kempen yang dijalankan ICNA berkesan berdasarkan jumlah warga AS yang memeluk Islam bertambah.

Lislie C Tole contohnya, mualaf yang bekerja sebagai guru ini pada awalnya penasaran dengan iklan yang ia lihat pada bas di Chicago. Dia mencatat nombor telefon tersebut lalu ia hubungi.

Banyak mendapat maklumat tentang Islam dan Muslim secara lengkap, Leslie mula berfikir untuk menjadi Muslim.

Memang, perlu banyak pertimbangan dalam dirinya sebelum memutuskan menjadi. "Jujur, aku telah banyak mencari tahu tentang Islam. Namun, aku belum boleh komited," kata dia.
Rupanya, iklan dalam bas itu seolah mengingatkan dirinya apakah sudah siap untuk memeluk Islam. Sebab, sudah sekian lama ia mencari tahu tentang Islam dan Muslim. Tak berselang lama, ia mantap memeluk Islam. "Di akhir keputusanku, ada satu soalan iaitu bagaimana menjadi seorang Muslim," ujarnya.

Pengalaman Lislie juga dialami Ilyas. Dia terinspirasi iklan tersebut. Dari iklan itu ia banyak belajar. Satu kesimpulan yang ia dapat. "Islam adalah agama yang sempurna. Sulit untuk menjelaskan kerana anda tahu kebenaran. Hanya hati anda yang dapat menjawabnya," kata Ilyas.

Lislie menilai kempen yang dibesut ICNA cukup bernas. Meski kandungannya sederhana tapi kesannya luar biasa. "Saya tidak pernah melihat sesuatu macam ini sebelumnya. Banyak sekali maklumat yang diperolehi, yang pasti para pembimbing cukup objektif dalam memberikan penjelasan," ungkapnya
Sumber republika.co.id

0 Responses to “Gara-gara iklan pada bas, Lislie Tole masuk Islam”




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
p/s: Jika ada diantara blogger yang ingin bertukar pautan link dengan detikislam.blogspot.com, boleh lah pm di facebook admin.

Juga kepada blogger-blogger yang telah membuat pautan link detikislam di blog masing-masing tetapi admin masih tidak meletakkan pautan link blog saudara saudari, minta pm juga di facebook admin. Sekian, Terima Kasih

Blog's stats Jumaat 30.12.2011 bersamaan 4 Safar 1433

Back To Top
Profile Picture
©1433 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Anda digalakkan untuk memaparkan sumber asal bahan tersebut.
E-mel :@gmail.comatau Facebook :www.facebook.com/blogdetikislam