Syiah Lahir dari Balas Dendam Majusi yang Berkomplot dengan Yahudi

Ustadz Abu Rusydan dalam kajian solidariti dan penggalangan dana untuk kaum muslimin di Syria dengan tajuk "Save Syria - Let s Pray For Them" di masjid Baitul Makmur, Solo Baru Sukoharjo Jawa Tengah, pada Ahad pagi (15/7/2012) menjelaskan bahawa Syi ' ah adalah sekte diluar Islam. Oleh itu sangat aneh jika ada sebahagian kaum muslimin yang berkata Syiah adalah sebuah mazhab dari salah satu mazhab dalam Islam.

"Ada yang berpendapat bahawa itu konflik Syria itukan konflik sektarian, antara mazhab Syiah dengan mazhab Sunni. Sekali lagi saya sampaikan ayyuhal ikhwah, didalam sebuah kitab "Ja'a Daurul Majus" disebutkan bahawa Syiah itu bukan mazhab Islam, Syiah itu bukan mazhab dalam Islam, "ungkap ustadz asal Kudus tersebut.

Dan berangkatnya Syiah itu berasal dari balas dendamnya Majusi Parsi terhadap Islam, kemudian mereka bekerjasama dengan Yahudi dan Nasrani

Menurutnya dalam sejarah awal kemunculan Syiah saja sudah boleh diketahui bahawa lahirnya Syiah adalah dari Majusi yang bermotif balas dendam. Jadi mana mungkin ada Majusi yang termasuk dalam salah satu golongan Islam.


"Tapi akar munculnya Syiah itu adalah dari Majusi. Bahawa hari ini Majusi sudah memegang peranan yang sangat luar biasa dengan memasukkan kuku-kukunya dan taring-taringnya didunia islam. Dan berangkatnya Syiah itu berasal dari balas dendamnya Majusi Parsi terhadap Islam, kemudian mereka bekerjasama dengan Yahudi dan Nasrani, "ujar ustaz yang pernah menempuh pendidikan tentera di Afghanistan ini.

Kemudian, bekas pemimpin Jamaah Islamiah itu juga memaparkan bahawa sebenarnya antara Iran (Syiah), Amerika (Nasharani) dan Israel (Yahudi) adalah satu badan atau bersekongkol, hal ini terlihat saat pemerintahan Taliban di Afghanistan jatuh.


"Salah satu konspirasi Iran, Amerika dan Perikatan Utara nampak saat Taliban di Afghanistan jatuh, jangan sampai Ahlus Sunnah yang berkuasa untuk memilih pemimpin, apakah Amanulloh Khan atau yang lain. Akhirnya mereka memilih Hamid Karzai. Dan Hamid Karzai adalah pengikut Baha'i salah satu cabang dari Syiah, dan setelah saya ketahui ternyata Mahmud Abbas Syi'ah Al-Babiyah. Jadi sekali lagi, Syiah sampai hari ini dengan segala sektenya apapun namanya adalah kebathilan yang kemudian diretas oleh penjajah barat, "jelasnya
sumber voa-islam.com

Comments

Anonymous said…
Suara anda ialah suara amerika yang memusuhi Iran. Jangan tidak membaca kisah-kisah komplot amerika,buku-buku ditulis oleh org barat yg bukan Islam.Buku ditulis dalam bahasa Inggeris. Anda faham bahasa Inggeris?
Anonymous said…
Kwn baca lah sejarah islam dari sejarah barat kau tu,