SUBHANALLAH, TERBUKTI! SEMUA BENDA BERTASBIH MEMUJI ALLAH!: Penelitian Ultrasonic, seorang saintis Amerika masuk Islam

253855_135789526564505_1210165345_n.jpg (228×228)
Pada sebuah kajian ilmiah yang diberitakan oleh sebuah majalah sains terkenal, Journal of Plant Molecular Biologies, menyebutkan
bahawa sekumpulan ilmuwan yang mengadakan penyelidikan mendapatkan suara halus yang keluar dari sebahagian tumbuhan yang tidak boleh didengar oleh telinga biasa. Suara tersebut berjaya disimpan dan dirakam dengan sebuah alat perakam tercanggih yang pernah ada.

Juga ketika lafad Allah terdengar, getaran di atas suara (ultrasonic / ultra sound) tersebut berubah menjadi gelombang elektrik optik yang dapat ditangkap oleh monitor. Mukjizat ini membuat seorang saintis terkenal Amerika memilih masuk Islam.

Dilaporkan bahawa sebuah pasukan saintis dari Amerika mendapati bahawa sebahagian daripada tumbuh-tumbuhan khatulistiwa juga mengeluarkan frekuensi di atas suara tersebut. Dan itu hanya dapat ditangkap oleh peranti canggih.

Para saintis ini selama tiga tahun melakukan penyelidikan dan melihat fenomena seperti ini membuat mereka tercengang sangat hairan.

Para saintis berjaya menganalisis denyutan atau detak suara tersebut sehingga menjadi isyarat-isyarat yang bersifat cahaya elektrik (kahrudhoiyah) dengan sebuah alat canggih yang bernama oscilloscope.

Akhirnya para saintis tersebut boleh menyaksikan denyutan cahaya elektrik ini dapat diubah menjadi gelombang elektrik optik dan lebih dari 1000 kali dalam satu saat persekon berulang-ulang!

Prof. William Brown (alm.) yang memimpin para pakar sains untuk mengkaji fenomena tersebut mengisyaratkan setelah dicapainya hasil bahawasanya tidak ada tafsiran ilmiah atas fenomena tersebut.

Padahal seperti diakui oleh sang profesor bahawa pihaknya telah menyerahkan hasil kajian mereka kepada universiti-universiti serta pusat-pusat kajian di Amerika dan Eropah, akan tetapi semuanya tidak sanggup menafsirkan fenomena malah semuanya tercengang tidak tahu harus komentar apa.

Saat pasukan ini membuktikan penemuan mereka di hadapan sebuah pasukan penyelidik Britain. Kebetulan dalam pasukan itu ada seorang yang beragama Islam.

Setelah melakukan uji cuba selama lima hari, saintis Inggeris juga menjadi terkagum-kagum dengan apa yang mereka lihat. Namun, saintis muslim ini mengatakan bahawa hal ini sudah diyakini oleh kaum muslimin sejak 1400 tahun yang lalu.

Mereka yang mendengar ucapan itu memintanya untuk lebih jauh menjelaskan masalah yang disebutnya. Ia kemudian membaca ayat dalam Al-Quran yang berbunyi:

"Langit yang tujuh, bumi dan semua yang ada di dalamnya bertasbih kepada Allah. Dan tak ada sesuatupun melainkan bertasbih dengan memuji-Nya, tetapi kamu tidak faham akan tasbih mereka. Sesungguhnya Dia adalah Maha Penyantun lagi Maha Pengampun. "(QS: Israa ': 44).

Tidaklah suara denyutan halus tersebut melainkan lafadz jalalah (nama Allah Subhanahu wa Ta'ala) sebagaimana tampak dalam skrin. Maka keheningan dan kehairanan yang luar biasa menghiasi dewan di mana ilmuwan tersebut berbicara.

Subhanallah, Maha Suci Allah! Ini adalah salah satu mukjizat dari sekian mukjizat agama yang haq ini! Segala sesuatu bertasbih mengagungkan nama Allah Subhanahu wa Ta'ala. Akhirnya orang yang bertanggung jawab terhadap kajian ini, iaitu Profesor William Brown menemui sang ilmuwan muslim untuk membincangkan tentang agama yang dibawa oleh seorang Nabi yang ummi (tidak boleh baca tulis) sebelum 1400 tahun lalu tentang fenomena ini.

Maka ilmuwan tersebut pun menerangkan kepadanya tentang Islam, setelah itu ia memberikan hadiah Al-Qur'an dan terjemahnya kepada sang profesor.

Selang beberapa hari selepas itu, Profesor William mengadakan ceramah di Universiti Carnegie Mellon, ia berkata:

"Dalam hidupku, aku belum pernah menemui fenomena semacam ini selama 30 tahun menekuni pekerjaan ini, dan tidak ada seorang saintis pun dari mereka yang melakukan pengkajian yang sanggup menafsirkan apa makna dari fenomena ini."

"Begitu pula tidak pernah ditemui kejadian alam yang boleh menafsirinya. Akan tetapi satu-satunya tafsir yang boleh kita dapati adalah dalam Al-Quran. Hal ini tidak memberikan pilihan lain buatku selain mengucapkan Syahadatain "

Profesor ini telah mengumumkan Islamnya dihadapan para hadirin yang sedang terkejut. Kemuliaan hanyalah bagi Islam, ketika seorang ilmuwan sedar dari kelalaiannya, dan mengetahui bahawa agama yang haq ini adalah Islam. Sumber globalmuslim.web.id

Comments

Anonymous said…
Salam Pak,
Betul ke sumber ni...saya search di web, tiada website ini. Journal pun tiada sebut pasal Prof W Brown tu.. boleh linkkan direct ke article tu...
prof black said…
maaf ckp. tolong rajin sikit carik dlm google. ehhh... tempoh bekabong 3 hr boikot tu dah abis ka?
Bung Dwijaya said…
Subhanallah. Saya yakin hal ini adalah benar adanya.