Tuesday, January 15, 2013

Pemuda Yahudi takut masuk tentera


Pemuda Israel yang tertarik dan mendaftarkan diri untuk menjadi tentera mengalami penurunan. Dari data di tahun 2012, pengambilan tentera yahudi mengalami penurunan 3 peratus.

Data ini dikeluarkan Harian Israel, Maarev, dilaporkan dari infopal.com (12/1).

Keengganan pemuda Israel untuk menjadi tentera di unit pasukan penyerang menimbulkan kebingungan di pihak tentera Yahudi sendiri.

Dari sumber pejabat tinggi tentera Israel, penurunan tersebut merupakan penunjuk berbahaya dan ancaman. Namun tahap tersebut belum sampai ke tahap kritikal.

Lebih lanjut harian Maarev melaporkan peratusan pengambilan unit pasukan penyerang Israel menurun sangat drastik selepas pencerobohan Israel kedua ke atas Lubnan.

3 Responses to “Pemuda Yahudi takut masuk tentera”




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
p/s: Jika ada diantara blogger yang ingin bertukar pautan link dengan detikislam.blogspot.com, boleh lah pm di facebook admin.

Juga kepada blogger-blogger yang telah membuat pautan link detikislam di blog masing-masing tetapi admin masih tidak meletakkan pautan link blog saudara saudari, minta pm juga di facebook admin. Sekian, Terima Kasih

Blog's stats Jumaat 30.12.2011 bersamaan 4 Safar 1433

Back To Top
Profile Picture
©1433 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Anda digalakkan untuk memaparkan sumber asal bahan tersebut.
E-mel :@gmail.comatau Facebook :www.facebook.com/blogdetikislam