Sunday, January 8, 2012

Subhanallah, kekuatan air...

Dalam Al Quran surat Qaaf ayat 9 disebutkan "Kami turunkan dari langit air yang banyak faedahnya, lalu Kami tumbuhkan dengan air itu pokok-pokok dan biji-biji tanaman yang dituai", di sini ditersirat bahawa air mineral adalah air yang mempunyai fungsi perubatan atau khasiat perubatan.


Rasulullah dalam meruqyah kadang-kadang juga menggunakan media air seperti yang tersebut dalam sebuah hadis, Ali bin Abi Talib berkata, "Seekor kalajengking telah menyengat Rasulullah semasa solat. Ketika selesai solat, Rasulullah berkata, 'Semoga Allah melaknat kalajengking, yang tidak membiarkan orang yang lagi solat atau lain '. Lalu Rasulullah mengambil air yang dicampur dengan garam. Kemudian diusapkan ke bahagian yang sakit sambil membaca surat al-Kafirun, surah al-Falaq dan surah an-Nas. "(HR. Ath-Thabrani dan disahihkan oleh Syeikh al-Albani hadis no. 548)

Perlu diingat kembali bahawa tubuh kita dan semua organ-organ dalam tubuh sebahagian besar terdiri dari air, ada yang mengatakan 2 / 3 bahagian tubuh adalah air, bahkan otak kita 90% adalah terdiri dari air. Merukyah tidak perlu di lakukan oleh orang lain, solat, doa, zikir (pagi dan petang), membaca Al-Quran (dengan betul) adalah termasuk bahagian ruqyah untuk diri sendiri. Ketika kita sering membaca al-Quran boleh menjadikan rawatan bagi diri kita sendiri, Allah berfirman: "Dan Kami turunkan dari Al-Quran sesuatu yang menjadi penyembuh dan rahmat bagi orang-orang yang beriman. "(Al-Isra`: 82) .

Dengan banyak membaca Al Qur an secara tidak langsung kita telah menukar kualiti kristal air yang ada dalam tubuh kita sehingga bukan tidak mungkin Allah menyembuhkan pelbagai penyakit yang ada baik sakit fizikal mahupun psikologi Insya Allah.

3 Responses to “Subhanallah, kekuatan air...”




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
p/s: Jika ada diantara blogger yang ingin bertukar pautan link dengan detikislam.blogspot.com, boleh lah pm di facebook admin.

Juga kepada blogger-blogger yang telah membuat pautan link detikislam di blog masing-masing tetapi admin masih tidak meletakkan pautan link blog saudara saudari, minta pm juga di facebook admin. Sekian, Terima Kasih

Blog's stats Jumaat 30.12.2011 bersamaan 4 Safar 1433

Back To Top
Profile Picture
©1433 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Anda digalakkan untuk memaparkan sumber asal bahan tersebut.
E-mel :@gmail.comatau Facebook :www.facebook.com/blogdetikislam