Subhanallah, kekuatan air...

Dalam Al Quran surat Qaaf ayat 9 disebutkan "Kami turunkan dari langit air yang banyak faedahnya, lalu Kami tumbuhkan dengan air itu pokok-pokok dan biji-biji tanaman yang dituai", di sini ditersirat bahawa air mineral adalah air yang mempunyai fungsi perubatan atau khasiat perubatan.


Rasulullah dalam meruqyah kadang-kadang juga menggunakan media air seperti yang tersebut dalam sebuah hadis, Ali bin Abi Talib berkata, "Seekor kalajengking telah menyengat Rasulullah semasa solat. Ketika selesai solat, Rasulullah berkata, 'Semoga Allah melaknat kalajengking, yang tidak membiarkan orang yang lagi solat atau lain '. Lalu Rasulullah mengambil air yang dicampur dengan garam. Kemudian diusapkan ke bahagian yang sakit sambil membaca surat al-Kafirun, surah al-Falaq dan surah an-Nas. "(HR. Ath-Thabrani dan disahihkan oleh Syeikh al-Albani hadis no. 548)

Perlu diingat kembali bahawa tubuh kita dan semua organ-organ dalam tubuh sebahagian besar terdiri dari air, ada yang mengatakan 2 / 3 bahagian tubuh adalah air, bahkan otak kita 90% adalah terdiri dari air. Merukyah tidak perlu di lakukan oleh orang lain, solat, doa, zikir (pagi dan petang), membaca Al-Quran (dengan betul) adalah termasuk bahagian ruqyah untuk diri sendiri. Ketika kita sering membaca al-Quran boleh menjadikan rawatan bagi diri kita sendiri, Allah berfirman: "Dan Kami turunkan dari Al-Quran sesuatu yang menjadi penyembuh dan rahmat bagi orang-orang yang beriman. "(Al-Isra`: 82) .

Dengan banyak membaca Al Qur an secara tidak langsung kita telah menukar kualiti kristal air yang ada dalam tubuh kita sehingga bukan tidak mungkin Allah menyembuhkan pelbagai penyakit yang ada baik sakit fizikal mahupun psikologi Insya Allah.

Comments

Anonymous said…
kalau diperhatikan kristal yang dibaca terima kasih tu, ada lambang Star of David ditengah.
Anonymous said…
Cristal air yang dengar lagu rock memang lah tak bagui.. Dah kena getaran jadi berpecahlah cristal tu.. Cuba buat yang lain2 tu teriak sama dengan lagu rock (pakai pembesar suara) secara 2 @ 3 minit, pasti keputusannya pun sama saja ... Terima Kasih adalah ayat menandakan yang kita prihatin @ kasih sayang.. Sebab tu ada lambang 'Star Of David' (bintang daud) pada cristal tu.. Dan bintand Daud adalah lambang orang Yahudi (Jews)..
Anonymous said…
cuba cakap terusterang kau nak kaitkan kristian..kan senang tau kau ni yahudi ke nasrani.
Semua yang ada kat bumi ni milik Allah SWT.
Setiap yang terjadi dan berlaku dulu,
sekarang dan akan datang dan segala hikmah dan hikmatnya hanya Allah yang
lebih mengetahui.