Dos Ketiga COVID 19 & Endemik - Dato' Dr. Danial Zainal Abidin



Khairy Jamaluddin suruh kita ambil vaksin yang ke tiga. Apa pendapat Dr?

Saya, antara menteri yang saya nak puji sikit, tiada menteri yang saya nak puji kecuali seorang ini saja, KJ. KJ ini saya nampak dia dinamis (peribadi yang aktif yang selalu memiliki rasa optimisme yang tinggi). Tapi pujian saya ini pun bukan pujian melebih sangat lah. Saya nampak dinamisme dia, menteri lain semua saya tak puji apa kecuali KJ ini, saya nampak dia buat kerja betul. Dia ambil tahu apa yang berlaku. Insya Allah. Jadi, bagus. 

Walaupun demikian saya ada dua komen tentang KJ, you are good KJ tapi dua benda tolong awasi sikit. Yang pertama cepat sangat nak ubah pandemik ke endemik ini. Kes kita masih tinggi. Kita real in real pandemik. Jangan cepat sangat cepat sangat nak ubah pandemik ke endemik. Be very careful. 

Dan yang keduanya booster dose. Hujung oktober akan ada golongan dewasa tertentu akan dapat booster dose pfizer. Tolong pakar-pakar, tolong bersama KJ bincang lagi, bincang lagi tentang statistik, data please. Supaya kebaikan yang itu lebih ketara. Saya cuma ada kebimbangan tentang booster dose ini. Jadi bincang, bincang lagi Insya Allah. Tapi di sudut kesungguhan hendak orang ambil vaksin secara dasarnya saya sokong. Insya Allah. - Kuliah Dato' Dr. Danial Zainal Abidin

Comments